Reipas ja tunnollinen lammas
Seuratut keskustelut
Kommentit
Enpä oikein tiedä. Ehkä se, että mulla on aivoissa eräänlainen kytkin, jonka voin laittaa pois päältä ja suhtautua tekemiini tai kokemiini asioihin ilman minkäänlaisia tunteita. Mä kutsun tätä ominaisuutta sairaanhoitajan lakin päähäni laittamiseksi. Kun sen teen, pystyn toimimaan täysin rationaalisesti. Toinen ärsyttävä asia saattaa olla se, että olen ratkaisukeskeinen ihminen. Tästä olen kyllä iän myötä opetellut pois. Siis tilanteissa, joissa joku kertoo mulle ongelmistaan, mä vaan kuuntelen enkä yritäkään edottaa mitään, jos ko henkilö itse ei halua muuta kuin vain kuuntelijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Urpo haaveilee jatkavansa pääministerinä myös ensi kaudella, kun on ensin haukkunut äänestäjänsä lyttyyn. On tää kyllä yksi farssi.
Haaveissa on miehen hyvä elää
Ja sitten taas kerran yllättyä
Kävin lukemassa tuon jutun, mihin ketjun otsikko viittaa. Orpo siis syyttää kansalaisia siitä, että näillä ei ole kristallipalloa, josta katsoa toimintaohjeet droonien varalle. Tänään Yle aamussa oli keskustelua siitä, pitääkö tylntekijän mennä töihin, vaikka viranomaiset ovat tuollaisen varoituksen antaneet. Keskustelijoina oli sekä työntekijöiden että työnantajien edustaja. Eivät hekään päässeet asiasta yhteisymmärrykseen.
Enpä kyllä tiedä, missä todellisuudessa itsekään elän. Just Hesarissa juttua, miten valtio menettää vuosittain noin 7 miljardia euroa, koska ihmiset kuolevat liian varhain. Kuitenkin samaan aikaa toitotetaan siitä, että ihmiset elävät liian pitkään eikä yhteiskunnalla ole sellaiseen varaa. Mikähän nyt olisi se valtiolle sopiva ikä, jolloin kunnollisen kansalaisen pitäisi hypätä junan alle?
Mä olen elämäni aikana ollut rahaton, työtön ja asunnoton. Kaikki nämä kolme samaan aikaan. Tiedän, mitä on nukkua yönsä puistonpenkillä. Olen myös kuulunut niihin, joiden nimi löytyy marraskuun alussa suurituloisimpien suomalaisten verokoneesta. Lisäksi - kiitos veronmaksajien - olen selvinnyt hengissä sellaisesta harvinaisesta ja vakavasta sairaskohtauksesta, jollaisesta vain yksi kymmenestä selviää. Yksityiseltä ei sellaiseen edes olisi saanut hoitoa. Eikä varsinkaan tarpeeksi nopeasti, vaikka tarvittava hoito olisi yksityiseltä löytynytkin. Mitä ei kylläkän löydy. Viime vuonna makselin niin perintöverot kuin pääomatuloverotkin ja ihan vikisemättä siitä, että ne piti maksaa. Olen aina ollut poliittisesti sitoutumaton, mutta ihmettelen näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat ihan kaiken hoituvan vain maksamalla yksityiselle.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/