Reipas ja tunnollinen lammas
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä milloinkaan puhu pahaa ihmisestä, ellet sitä varmuudella tiedä ja jos tiedät, niin kysy itseltäsi: miksi sitä kertoisin?
- J. K. Lavater
Siksi, että muut osaavat varoa pahaa ihmistä!
- Kaukenlaista kokenut
Sivusta tähän. Minäkin olen muiden puheissa ihan kauhea ihminen. Täysin holtiton, joka tekee mitä vaan. Menee sänkyyn jokaisen kanssa jne. Sellainen ihminen, jota ihan ok, vaikka pilkata miten vaan. Oikeasti nämä jutut eivät pidä paikkaansa. Sitten sinä toteat, että on hyvä, että muut osaavat varoa pahaa ihmistä eli esimerkiksi minua, joka on puheissa pahaksi ja kauheaksi toimittu. Eli sanomasi on, että minustakin on ok puhua pahaa.
Onhan muut päättäneet aikoinaan, että olen arvoton josta saa puhua mitä vaan ja muut hyötyvät vaan näistä puheista. Osaavat siis välttää minua. Olenhan arvoton hullu h*ora. Ehkä minä haluan silti uskoa johonkin muuhun ja toivon, että jokainen ihminen ei sentään ajattele minusta noin. Mutta se joukkovoima on tuhoisa myös näissä jutuissa. Sitten se tuhoaa ihmistä jo lopulta. Minuakin, vaikka olen syytön kaikkeen. Anteeksi viestini. En palaa tähän. - P
Tuohan on vaan voimaantunut nainen, joka ottaa mitä haluaa! Ei nykyään vapaa seksin harrastaminen ole mikään huono asia, vaan itsenäisen vahvan naisen oikeus. Miksi siitä loukkaantuisit? Käännä ajattelusi uudelleen. Varsinkin kun se ei ole totta, miksi siitä piittaisit? Jumitat turhaan murkkujen huudoissa.
Siis sinä kirjoitat minulle, että on mukava asia jos huoriteellaan ja pitäisi se nimitys ottaa oikein ilolla vastaan. Ehkä sinun maailmassani. Minun maailmassani ei. Mieti itse mitä kirjoitat. Ja olen tänne todennut, ettei kyse ole mistään murkkujen huutelusta enää vaan jostain ihan muusta. Kunnianloukkaamista jo tuo kaikki. Mutta juu vähätellään vaan. Jokainen ihminen ei ole mikään kone, joka ei välitä mistään. Ja jos sinä et välitä niin älä pyydä muilta samaa. Mieti jos sinun lapsestasi, sukulaisesta tai vaikka ystävästä puhuttaisiin samoin ja sinä sanoisit vaan, että älä välitä. Se toimii joillekin. Ei kaikille. - P
Nimitellään. Kyllä. Mutta emme anna sen vaikuttaa elämäämme. Suhtautumistapa rakaisee.
Aika karua tekstiä. Ei tosin kerro mistään muusta kuin sun empatiakyvyttömyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
kematorioon haluaisin päätyä ja tuhkat sitten samaan paikkaan mihin kissani on haudattu.
Mulla on jo 3 tuhkauurnaa rivissä yöpöydälläni. Kaksi koiraa ja yksi kissa. Oma uurnani on vielä olohuoneessa kirjahyllyn päällä. Jonain päivänä nämä kaikki uurnat ripotellaan Pihlajavedellä metsään. Mulla on jo nyt sekä metsän omistajan että hänen lastensa lupa tähän. Itseasiassa jos heittäytysin perinnönjaossa hankalaksi, mun lapseni tulisivat perimään siitä metsästä paljon enemmän kuin yhden neliömetrin mun ja karvakorvieni tuhkien ripottelu sopii.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti Vasemmiston idea? Lähde yhtä kuin : trust me bro
Sinäkin olet varmasti saanut verorahoilla palveluita.Mä olen elämäni aikana ollut rahaton, työtön ja asunnoton. Kaikki nämä kolme samaan aikaan. Tiedän, mitä on nukkua yönsä puistonpenkillä. Olen myös kuulunut niihin, joiden nimi löytyy marraskuun alussa suurituloisimpien suomalaisten verokoneesta. Lisäksi - kiitos veronmaksajien - olen selvinnyt hengissä sellaisesta harvinaisesta ja vakavasta sairaskohtauksesta, jollaisesta vain yksi kymmenestä selviää. Yksityiseltä ei sellaiseen edes olisi saanut hoitoa. Eikä varsinkaan tarpeeksi nopeasti, vaikka tarvittava hoito olisi yksityiseltä löytynytkin. Mitä ei kylläkän löydy. Viime vuonna makselin niin perintöverot kuin pääomatuloverotkin ja ihan vikisemättä siitä, että ne piti maksaa. Olen aina ollut poliittisesti sitoutumaton, mutta ihmettelen näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat ihan kaiken hoituvan vain maksamalla yksityiselle.
Mut onko sun mielestä oikeudenmukasta et 5000€ bruttopalkka on vaan 3400€ nettona ja 5000e osingot on nettona vaan 3700e? Mun mielestä ei oo.
Mun mielestä se on ihan ok. Mun kuukausipalkka oli joskus hulluimpina vuosina yli kymppitonnin ja veroja meni ihan hitosti. Ymmärrän sen, että moni ajattelee vain siltä kantilta, että mitä juuri minäminäminä saan nettona. Mutta esimerkiksi siihen mun aikoinaan saamaani hoitoon olisi mennyt yli vuoden bruttopalkkani. Ihan vaan julkisella, jos olisin maksanut koko lystin itse. Olen kiitollinen siitä, että te muutkin veronmaksajat osallistuitte mun hengissä pitämiseen. Yksityinen olisi maksanut vieläkin enemmän, koska tietty se yksityinen haluaa myös voittoa siitä. Ja kävihän muuten Petteri Orpokin hoidattamassa sydäninfarktinsa ihan julkisella. Miksi ei mennyt yksityiselle?
Siinä mielessä olen "oikealla", että ensisijaisesti pitää huolehtia maanpuolustuksesta ja muusta turvallisuudesta (Rajavartiolaitos, poliisi, palokunnat jne). Sitten terveydenhuollosta, koulutuksesta ja tieteellisestä tutkimuksesta. Ja tottakai myös infrastruktuurista. Jos kaiken sen rahoittamisen jälkeen valtiolle jää ylimääräistä rahaa humpattavaksi, se raha pitäisi käyttää ensisijaisesti Suomeen eikä lahjoittaa jonnekin Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan.Mut ku joku mäntti jonka kuukausipalkka on vaan 2100€/kk saa pitää jopa 1800€ siitä
No voi hyvänen aika! Vähennä työntekoasi niin itsekin pääset samaan asemaan ja saat sen 1800€/kk tilillesi. Joo, ymmärrän kyllä pointtisi, mutta jos olet kateellinen pienempi tuloisille, niin mikä estää sua ryhtymästä itsekin sellaiseksi? Kun 2023 aloin tehdä vain 3-päiväistä työviikkoa, niin kieltämättä mulle oli yllätys, miten paljon lopulta Suomen progressiivinen verotus vaikutti mun nettotuloihini. Ja siltikin sain säästettyä parissa vuodessa niin, että pystyin jättämään työelämän kokonaan jo 11 kk ennen alinta eläkeikääni. Monet lääkäritkin muuten tekee nykyisin vain osa-aikatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti Vasemmiston idea? Lähde yhtä kuin : trust me bro
Sinäkin olet varmasti saanut verorahoilla palveluita.Mä olen elämäni aikana ollut rahaton, työtön ja asunnoton. Kaikki nämä kolme samaan aikaan. Tiedän, mitä on nukkua yönsä puistonpenkillä. Olen myös kuulunut niihin, joiden nimi löytyy marraskuun alussa suurituloisimpien suomalaisten verokoneesta. Lisäksi - kiitos veronmaksajien - olen selvinnyt hengissä sellaisesta harvinaisesta ja vakavasta sairaskohtauksesta, jollaisesta vain yksi kymmenestä selviää. Yksityiseltä ei sellaiseen edes olisi saanut hoitoa. Eikä varsinkaan tarpeeksi nopeasti, vaikka tarvittava hoito olisi yksityiseltä löytynytkin. Mitä ei kylläkän löydy. Viime vuonna makselin niin perintöverot kuin pääomatuloverotkin ja ihan vikisemättä siitä, että ne piti maksaa. Olen aina ollut poliittisesti sitoutumaton, mutta ihmettelen näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat ihan kaiken hoituvan vain maksamalla yksityiselle.
Mut onko sun mielestä oikeudenmukasta et 5000€ bruttopalkka on vaan 3400€ nettona ja 5000e osingot on nettona vaan 3700e? Mun mielestä ei oo.
Mun mielestä se on ihan ok. Mun kuukausipalkka oli joskus hulluimpina vuosina yli kymppitonnin ja veroja meni ihan hitosti. Ymmärrän sen, että moni ajattelee vain siltä kantilta, että mitä juuri minäminäminä saan nettona. Mutta esimerkiksi siihen mun aikoinaan saamaani hoitoon olisi mennyt yli vuoden bruttopalkkani. Ihan vaan julkisella, jos olisin maksanut koko lystin itse. Olen kiitollinen siitä, että te muutkin veronmaksajat osallistuitte mun hengissä pitämiseen. Yksityinen olisi maksanut vieläkin enemmän, koska tietty se yksityinen haluaa myös voittoa siitä. Ja kävihän muuten Petteri Orpokin hoidattamassa sydäninfarktinsa ihan julkisella. Miksi ei mennyt yksityiselle?
Siinä mielessä olen "oikealla", että ensisijaisesti pitää huolehtia maanpuolustuksesta ja muusta turvallisuudesta (Rajavartiolaitos, poliisi, palokunnat jne). Sitten terveydenhuollosta, koulutuksesta ja tieteellisestä tutkimuksesta. Ja tottakai myös infrastruktuurista. Jos kaiken sen rahoittamisen jälkeen valtiolle jää ylimääräistä rahaa humpattavaksi, se raha pitäisi käyttää ensisijaisesti Suomeen eikä lahjoittaa jonnekin Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan.
Mä en edes haluaisi elää satavuotiaaksi, jos elämässä ei olisi enää mitään nautintoja. Kuka oikeasti pelkää Kuolemaa? Ja miksi? Elämä on elämistä varten. Kävin muuten tänään hakemassa lähikuppilasta Hawaijin leikkeen. Ranskalaisilla perunoilla. Odotellessani join lasillisen roseviiniä. Jos se viinilasillinen lyhentää mun elämääni, niin hyvä vaan. Johan tässä on yli 30 vuotta kärsitty kroonisista kivuista. nivelreuman takia.
Mä nautin elämästä. Nauttikaa te muutkin.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/