Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole mahdollisuutta saada  noin pitkiä laina-aikoja kuin Ruotsissa.  

Lisäksi Suomessa pankit ei ihan loputtomiin anna lyhennysvapaita kuukausia. Siis että velallinen maksaisi vain lainan korkoja eikä velka lyhenisi yhtään. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomessa on yleensä pankit myöntäneet asuntolainnoille Ruotsia lyhyemmän takaisinmaksuajan.  Ja keskiverto suomalaisilla suurin menoerä on ollut asuminen.  Ei ole jäänyt rahaa vielä sijoittamiseenkin.  20-25 vuoden takaisinmaksuaikakin on verraten uusi juttu.  Viime vuosituhannella takaisinmaksuaika oli 10-15 vuotta. Nyt sitten tuli tämä 40 vuotta,  mutta ei pankit siltikään taida myöntää mitään ikilainoja. 

No tämä. Jos aikoinaan, kun otin asuntolainan, olisin edes ehdottanut pankille jotain vuosikymmeniä kestävää takaisinmaksuaikaa, niin olisivat nauraneet mut ovesta ulos. Moni myös ostaa asunnon itselleen ja perheelleen kodiksi eikä niinkään sijoitusmielessä. Sijoitusasunnossahan luonnollisesti vuokralainen maksaa niin asunnon vastikkeen kuin vuokranantajansa lainanlyhennyksetkin. Ja siihen päälle vielä vähän lisää, jotta vuokranantaja saisi vähän pääomatulojakin. Lisäksi vuokralaisella on 6 kk aikaa etsiä itselleen uusi koti, jos vuokranantaja haluaakin muuttaa asuntoon itse tai vaikka hänen lapsensa tai kissankumminkaimansa. Mulle meinasi tulla äidin perinnönjaossa tällainen sijoitusasunto, mutta saattiin sovittua isän ja siskoni kanssa niin, että se meni osituksessa isälle ja tulee perittäväksi vasta sitten, kun isäkin kuolee. Tiedän jo nyt, että se asunto tulee mulle, koska siskoni haluaa taas muuta omaisuutta. Siinä asunnossa on asunut samat vuokralaiset jo yli 30 vuotta. Ovat jo yli 80-vuotiaita. Jos eivät kuole tai muuten muuta pois siitä sitä ennen, kun se asunto siirtyy mun omistukseeni, sitten heillä tulee olemaan se 6 kk aikaa. Mulla on lähipiirissä nuoria, jotka maksavat ihan järkyttävää vuokraa. Vuokraan sitten heille huomattavasti pienemmällä summalla sen kaksion. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti on kirjoiteltu, millaista aihepiiriä useimmat toivoo tänne. Turhaan. Jatketaan silti omia viestejämme, loikitaan yli noista muista. Kevätjuhlapäivä : ) tuttu pääsee ylioppilaaksi.

Tuhannesti onnea toivon kaikille valmistuneille.

Toivomme seksiäääää!

Onneksi Dee haki hyvät kirjoittajat Yksinäisistä tänne ilostuttamaan meitä!

Totta, liian harvoin on kunnon juttuja. Seksiäkin pitää olla.

Koko elämän kaaren asioita, niihin kuuluu luonnollisena osana seksuaalisuus ja sen ongelmatkin. Mutta riitely pois!

Mä olen tästä aika samaa mieltä. Kävi sekin mielessä, että vaikka nyt työelämästä lähdettyäni kaikki päiväni ovatkin kutakuinkin samanlaisia, niin enhän mä päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen kuitenkaan samoja asioita päässäni pyörittele. Ihan kuten en aina jaksa katsoa samoja tv-ohjelmiakaan. Olen kyllä true crimen suurkuluttaja, mutta välillä nekin alkaa kyllästyttää. Just loppuviikosta katsoin yhteen menoon koko kauden Aupairit Marokossa. Ja nyt sitten on menossa just tulivuorenpurkaukset, hurrikaanit, ydinvoimalaonnettomuudet yms. Kohta varmaan taas alkaa kiinnostaa historiadokumentit. Sama juttu keskustelunaiheissa. Joskus kiinnostaa politiikka, joskus pihahommat keväällä, joskus ruuanlaitto, joskus ihmissuhteet ja joskus jokin muu. Mulla ei ole koskaan ollut ajokorttiakaan, mutta jos täällä olisi keskustelua autoista, niin en mä kirjoittaisi, että ette saa keskustella autoista, koska mua ei autot kiinnosta. Eihän työpaikoillakaan kahvi- ja lounastauoilla aina puhuttu vain sellaisista asioista, mitkä just mua kiinnosti. Sitten vaan piti ajatella jotain omia juttujani, jos ei kiinnostanut sen paremmin kuunnella kuin osallistua keskusteluun. Läheisissä ihmissuhteissa joutuu kuuntelemaan asioita, jotka kiinnostaa kuin kilo sitä itseään. Mutta sen tekee vain itselleen tärkeän ihmisen vuoksi. 90%:ia ihan kaikesta, mistä siskoni mulle puhuu, liittyy tavalla tai toisella siihen sen mökkiin. Mua ei mökkeily kiinnosta, mutta koska siskoni kaikesta huolimatta on mulle rakas ja hänelle se mökkinsä on koko elämä, niin siksi kuuntelen. 

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta nasut, kyylät, laiskamadot, vuohenputket ja kaikki muutkin :) Katselin aamulla Netflixiltä dokumenttielokuvan vuonna 2019 Uusi-Seelannissa White Islandilla tapahtuneesta tulivuorenpurkauksesta. Saarella oli tuolloin ollut 4 turistiryhmää. Aika pahoja palovammoja hengissä selvinneilläkin. Mietin, että maailmassa on aika upeita ja hienoja paikkoja, mutta kummasti alkoi Kerava vaikuttaa ihan hyvältä lomakohteelta :D

Ulkona on upea sää ja hieno ilma yo-juhliaan ja muita valmistujaisjuhliaan viettäneille. Onnittelut kaikille!  46 vuotta omista yo-juhlistani ja 40 vuotta siitä, kun valmistuin sairaanhoitajaksi. 
 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein luen kommentteja, ja kelaan, että tämä voisi olla Xn kirjoittama ja tuo voisi olla Yn. Sitten mua kuvottaa millaisia tyyppejä joskus olen kutsunut kavereikseni.

Mä en pidä täältä ketään edes kaverina. Niin pettynyt olen monesti ketjun tasoon. Lapsellista riitelyä ja lauluja ja nimittelyjä. Shittiä. Joku yrittää keskustella  asiallisesti, niin pian on taas tilulilurallaatia kirjoitettu. 

"Asiallisesti" ???

Mitä ihmettä? Sitäkö odotat hymistelyketjulta?

Mietipä uudestaan!

Just tätä tarkoitan. Emäntä suuttuu kaikesta ja pilaa ketjun lapsellisuuksillaan. Vois kirjoittaa omaan päiväkirjaan laulunsanojaan ja radiojuttujaan. Muita ne ei kiinnosta enää alakouluniän jälkeen.

No kiinnostaako pikkuPaavon pillujutut? Kyllähän niille hyväntahtoisesti vinoillaan :)

Aina! Seksiasiat kiinnostaa normaaleja ihmisiä. Mainoksetkin on laadittu tieteellisen  tutkimuksen pohjalta. Eniten kiinnostaa seksi, sitten rauhoittuminen ja  lemmikit. Jos on vielä lääkäritakki päällä mainos saa painoarvoa. Tottakai siis hymistellessä seksi kiinnostaa enemmän kuin hyönteiset tai kasvit. Tai laulut.

Hohhoijaa sinä ja sun tutkimukses. Jos sulla onkin seksi mielessä aamusta iltaan ja illasta aamuun, niin: Kas, kaikilla ei ole. Ehtii puuhastella paljon muutakin vuorokauden mittaan. Ja: Ei, pikkupaten pillujutut ei kiinnosta, kyllä aikuisten seksielämä on jotain ihan muuta. Henkilökohtaista.

Totta. Ja itsekin vähän ihmettelen, miten esimerkiksi naapureiden petipuuhat pitäisi kiinnostaa muita naapureita. 

Eihän tästä ole kyse. Vasn yleisesti seksistä ja seksuaalisuudesta.

Miten niin ei ole? Jos ei ole tässä ketjussa kiinnostunut muiden haisevista elimistä ja muusta vaan hyppää yli, niin miten asia eroaa siitä, että olisi kiinnostunut naapureiden seksielämästä? Puhumattakaan naapurin mahdollisista haisevista elimistä? Mutta mua ei siis tippaakaan haittaa, jos tässä ketjussa joku saa kickesjä haisevista elimistä., Ihmettelen vaan niitä, jotka niitä kicksejä saa. Tai kuvittelee, että ylipäätään jonkun toisen petipuuhat kiinnostaisi. Varmaan on niitäkin, joita kiinnostaa. Kiinnostaahan meitä joitain narsissit, postikortit ja käkien kukuntakin. 

Sulla on niin pitkä tauko pariseksistä, että oot unohtanut miten ihanaa se on. Kolkyt vuotta ilman muuttaa jo aistimuistiakin. Sinuna en ottaisi kärkkäästi kantaa asiaan, josta olet niin vieraantunut. 

En mä vielä niin seniili ole, ettenkö muistaisi, että joskus petipuuhat oli ihan hauskaakin. Mutta sitten, kun ne puuhat aiheuttaa vain kipuja, niin se hauskuus loppuu siihen.  Mä kirjoitin tuolla jo aiemmin, että kun sairastuin nivelreumaan, niin en enää pystynyt olemaan nivelkivuiltani edes niissä perinteisissä asennboissa. Puhumattakaan mistään miesten nykypäivänä edellyttämistä akrobaattiasennoista.  Mulla on kiitos vaan näitä nivelkipuja ihan riittävästi ilman sitäkin, että joku mies haluaisi himoissaan käyttää mun   kehoani omien himojensa välineenä. MUTTA.. mulla on tosi paljon miehiä niin ystävinä kuin kavereinakin , Ovat aivan ihania ihmisiä. Arvostan heitä tosi paljon. Sen sijaan en arvosta miehiä, jotka haluaisivat itsekkäistä syistään aiheuttaa mulle vieläkin  enemmän kipua kuin mitä mun arkeeni noin muutenkin jo  aina kuuluu. 

Voi kun mun on sua sääli. Itse olen 70+ reuma ja osteoporoosi mulla ja pieni mummo olen. Meillä on seksiä monesti viikossa, mutta asennot on lempeitä. Kyljellään lusikassa mies takana tai minä kyljllään olevan miehen päällä. Ei satu yhtään eikä ole vaaraa luiden murtumisesta. Hellästi. En voisi olla ilman sitä hyvää oloa jonka seksistä saan. Mieskin on innokas.

Ihan turhaan säälit.  Mulla on elämässäni vaikka kuinka paljon erilaisia iloa tuottavia asioita. Se. että joku mies pökkisi mua - missä tahansa asennossa - ei nyt vaan kuuulu niihin. 

Eikö sun itsesi tee koskaan mieli? Oletko saanut hyvää ja hellää seksiä koskaan?  Oletko aseksuaali?  Tai lesbo? 

En ole lesbo, mutta aseksuaali..ehkä joo. En mä mene ravintolaankaan syömään, jos mulla ei ole nälkä. Tai nukkumaan, jos mua ei väsytä. Tai hakeudu ihmisten seuraan, jos haluan olla yksin. Lastenhankintaan tietty sitä seksiä tarvitsi, mutta kun lapsiluku oli täynnä, niin sen jälkeen  mulle ihan turhaa ja tarpeetonta ähellystä. 

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.