Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta nasut ja epänasut! Heräsin taas klo 04:30 ja tuntuu, että olisi jo lounasaika. Mä voisin kyllä adoptoida ne P:n käet sieltä, saisivat kukkua tossa lähimetsässä ihan rauhassa. Mun naapurit tosin saattaisivat olla eri mieltä.

Pitäisi varmaan ruveta selvittämään, miten eläkettä haetaan. 1.8. kun on virallisesti eka eläkepäiväni.  Mutta ehtiihän sen vielä. Niin ja pitää hommata sitä varten verokorttikin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä pihakeinusta kesäterveisiä kaikille.

Ostin uudet pehmusteet keinuun, niin on aika lokoisaa olla tässä. Pihanurmi on juuri leikattu ja kuuntelen sulosointuja eli lintusten laulua. Meillä on omenapuu nyt täydessä kukassa.

Eilen katsoin televisiosta niitä jääkiekon mm-kultajuhlia. Näytti olevan hyvä tunnelma. Oliko joku teistä siellä paikalla?

Oli sykähdyttävää nähdä valtava yleisömäärä ja siniristilippujen meri. Esiintyjistä jotkut olivat mulle täysin nounou, mutta osasta tykkäsin ja ne sopivat mielestäni tapahtuman tunnelmaan. Sitten luin palstan ketjua ja piti nauraa kippurassa, kun joku oli linkittänyt videon "Pasi Nurmisen ilmaveivistä", siinä Mertarannan selostus aivan mainio.

Mä olen ollut aiemmissa kultajuhlissa ja olisin mennyt tälläkin kertaa, jos ei olisi sattunut yhtiökokous samalle illalle. Teoriassa olisi ollut 40 minuuttia aikaa siihen, kun Leijonat tuli juhliinsa, mutta koska tosta menee sen verran harvoin busseja Stadiin, niin sen bussin olisi pitänyt tulla minuutin sisällä siitä, kun olisin ollut pysäkillä. En ruvennut edes katsomaan aikatauluja. Toisaalta olin nukkunutkin toissayönä vain 4 tuntia, niin väsytti. Noh, käveltiin sieltä kokouksesta naapurin kanssa tohon paikalliseen kuppilaan ja katsottiin kultajuhlia siellä. Ihan hyvä näin, koska en nukkunut viime yönäkään yhtään sen enempää. Yksi serkuistani on ollut jo jonkin aikaa sairaalassa ja puhuttiin hänen kanssaan myöhään illalla pari tuntia ja menin vasta joskus puoli kahden maissa nukkumaan. Jospa tänään pääsisi ajoissa nukkumaan. Mutta noissa kultajuhlissa on kyllä aika huikea tunnelma ja eilen vielä sattui olemaan ihan mielettömän upea sääkin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Lisään muuten vielä, että kun meillä tehtiin se ikkunaremontti, niin oli tämä sama isännöitsijän kaveri tarkastajana. Mulla on 4h + k, kahdessa kerroksessa. Se mimmi juoksi koko asunnon läpi alle minuutissa. Joten kuinkahan hyvin sen tarkastuksen teki? Monissa taloyhtiöissä ja varsinkin isännöinnissä on paljon eräänlaista korruptiota. Kunhan kaveri saa rahat, niin ei väliä, miten homma hoidetaan.  En usko, että tätä iv-remontin tarkastustakaan tehdiin sen paremmin. Kaikissa asunnoissahan ei tarkastusta tehty. Vain muutamassa ja nehän voi sitten isännöitsijä  sopia, että tehkää noi 3 asuntoa kunnolla ja sitten tarkastaja käy tarkistamassa ne. En tiedä, kenen kaveri toi isännöitsijä on, mutta mä en luota siihen sen vertaa, että antaisin sen käydä edes siivoamassa kissani käymälän. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhtiökokous perjantaina ja yksi hallituksen jäsen ei jatka. Se taitaa olla minun hallituspaikkani ja mahdollisuuteni päästä sisälle "salaseuralta" tuntuvaan taloyhtiön päätöksentekoon! Isännöitsijällä ei tunnu olevan tietoa as,oy:n lakisääteisistä velvoitteista, on asioita, joita ei vaan tapahdu huomautuksista huolimatta! Hän ei varmaan haluaisi minua piikiksi lihaansa, saas nähdä kuinka käy, eipä hallitukseen tunnu tunkua olevan.

Onko hallituksen jäsenillä jokin taloudellinen vastuu? Jotain syitä jäseneksi haluttomuudelle luin vuosia sitten. Voi olla joku muukin syy.

Taloyhtiön hallituksen jäsenillä ei ole mitään henkilökohtaista vastuuta. Taloyhtiön hallituksen tehtävä on selvittää ja myös kilpailuttaa asioita. Yhtiökokouksessa sitten äänestetään siitä, kannatetaanko hallituksen esitystä vai ei. Vähän kuten eduskunnassakin. Varsin monella taloyhtiöiden asukkailla ei ole harmainta hajuakaan, mitä vaikkapa joku kattoremontti maksaa. Eivätkä ala - jos ei ole kiinnostusta - selvittämään, millaisia tarjouksia erilaiset firmat voisivat kattoremonttiin antaa. Taloyhtiöissä osakkaiden siis pitäisi ainakin jossain määrin voida luottaa siihen, että taloyhtiön hallitus tekee osakkaiden kannalta järkeviä ehdotuksia. Mua on tän vuoden aikana pyydetty parikin kertaa mukaan hallitukseen, mutta mä en enää jaksaisi alkaa opettelemaan vielä rakennusalaakin. Hoitoalan ja it-alan jo opettelin ja nyt, kun en ole enää työelämässä, ei huvittaisi alkaa opetella rakennusalaa. Koska en mä noita em alojakaan kaikkine lainsäädäntöineen vuodessa tai kahdessakaan oppinut vaan kyllä siihen meni kymmeniä vuosia. Monessa taloyhtiössä luotetaan isännöitsijään. Jai ainakin meillä isännöitsijä on...niin joo, ei saisi nimitellä, mutta... ihan aasipää. Oli kerran jonkun tyypin kanssa tossa tän rakennuksen päädyssä.  Tulin koiran kanssa lenkiltä ja huomasin, että isännöitsijällä oli koko rakennuksen piirustus ylösalaisin. Vaikka en olekaan itse ollut koskaan rakennusalalla, niin jo 13-vuotiaana menin kesätöihin arkkitehtitoimistoon. Kyllä mä piirustuksen nähdessäni ymmärrän, onko se oikeinpäin vai väärinpäin. 

Valitettavan monella isännöitsijällä on myös tapana teettää taloyhtiön hommat jollain kaverillaan. Kun aikoinaan teetin meillä keittöremontin, niin taloyhtiön määräämä tarkastaja - tottakai - tuli käymään. Mä vaihdatin kuitenkin vain keittiön kaapistot, työtasot ja tiskipöydän. Nooh...se tarkastaja (isännöitysijän kaveri siis) tuli ja keksi, että pitää muuten tehjdä kosteusvauriomittaus tonne keittiön toiselle puolelle. Tyhmä kun olen niin en tajunnut, ettei sillä ollut remontin tarkastuksen kannalta merkitystä. ONNEKSI olin paikalla ja vieressä katsomassa, kun teki sen mittauksen. Eli näin omin siulmin ne mittarin lukemat. Tää tarkastaja kuitenkin soitti isännöitsijälle, että ehkä pitäisi tehdä asbestikartoitus. Olin ihan hermona, mutta onneksi juttelin silloisen työkaverini kanssa. Hänen miehensä on alan ihmisiä. Ja sanoi, että noilla lukemilla mun lattia on ihan kuiva. Se isännöitsijä kyllä sanoi,  että no hän tietäisi tyypin, joka voisi tulla sen asbestikartoituksen tekemään. Ja mä olisin maksanut hänen kaverilleen täysin tarpeettoman asbestikartoituksen. Pari vuotta myöhemmin meillä sitten sattui vesivahinko. Taloyhtiön moka eikä mitenkään liittynyt keittiön lattiaan. 8 viikkoa olin evakossa. Koko alakerta meni käytännössä uusiksi. Itse en maksanut euroakaan (paitsi toki yhtiävastikkeessa jonkun verran, mutta niin maksoivat kaikki muutkin osakkaat) ja kun jälkeenpäin kysyin,. mitä se asbestikartoitus nyt sitten näytti, kun lattianpäällysteet  ja väliseinäå reivittiin iretin, niin ....öhköh...eihän tämän ikäisiin asuntoihin edes tarvitse mitään asbestikartoituksia lain mukaan tehdä. Jaa ei vai? Niin mites se aiempi juttu sitten? 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöistä tuli mieleeni että jos joskus rivariin muuttaisin niin pitäisi olla huoltoyhtiö joka tekee lumi- ym pihatyöt ja lipunnostot.

Eräs äärimmäisen pihi tuttavani torppasi moiset ehdotukset, itse pitää jokaisen osakkaan vuorollaan tehdä ettei yhtiövastike nouse.

Siinäpä sitten kiltit ja tunnolliset uhrautuvaisesti tekee muittenkin osalta, ja usein nämä kiltit on vanhempia ihmisiä jotka ei enää jaksaisi.

Kyllä mieluummin itse maksaisin siitä että joku muu tekee.

Keräilen tässä innostusta kuistin siivoamiseen.

Ulkona on kyllä ihana tuoksu kun pihlajat ja syreenit kukkii.

Mä olen kuullut samanlaista pienistä rivitaloyhtiöistä ja siksi on hyvä, että tämä meidän on iso. Yksikään asukas - edes ne pahimmat jäärät - eivät suostuisi 56 asunnon pihoja lapioimaan lumista ja lisäksi vielä koko taloyhtiön yhteisiä kulkuväyliä. Siksi täällä on alusta lähtien ollut huoltoyhtiö.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.