Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos papan ja Lampaan kuulumisista!

Onpas pojilla kerrottavaa kavereilleen kunhan kotiin palaavat.

Pidä Lammas ihan oikeasti puhelin äänettömällä ja sano isälle että soittaa siskollesi jos tarvii.

Onneksi löytyi tehoava kipulääke kotoa, eipä niistä teho häviä muutamassa vuodessa.

Täällä harmaa päivä.

Onneksi lehden mukana tuli ristikkoliite, sitä täyttelen ajankuluksi.

Päivät on niin samanlaisia että pitää kalenterista katsoa viikonpäivä.

Ristikkoliitettä lukuunottamatta samanlaista.. Minä Lampaana menisin vieläkin pidemmälle, poistaisin Kääkän puhelimesta numeroni, ehkä liian radikaali teko?

En mä KÄÄKän numeroa millekään estolistalle laita, mutta puhelimeni pysyy nyt äänettömällä ainakin jonkin aikaa. Ihan kaikille. Myös siskolleni. Laittaa viestiä, jos on jotain asiaa. Vastaan, kun ehdin ja jaksan. Jos on hätätilanne, soittakoon 112:een. 

Mikä vikaa kääkäsä ku niin risoo, oli sama tilane mut se ehti kuala.

KÄÄKässä on se vika, että se kuvittelee mun olevan sille joku piika, joka juoksee sinne ihan milloin vain hän haluaa. Kun äiti oli muistisairas, niin mä teinkin niin. Kesken työpäivän, öisin jne. Koska äiti nyt kuitenkin edes jollain tavalla välitti musta. Ja äidin muistisairauden aikana aivan kaikki, mitä mä yritin ehdottaa, että niillä olisi ollut siellä mukavampi ja helpompi elämä, niin KÄÄKkä ihan vaan periaatteesta vastusti ihan jokaista mun ehdotustani. Nyt äitiä ei enää ole, joten kun mä aikoinaan 3 vuoden ajan huolehdin äidistä, niin on siskoni vuoro huolehtia isästä. Siskonikin alkaa olla jo aika kyllästynyt isäämme. Nimitys KÄÄKkä olisi nyt varmaan ihan sopiva siskonikin mielestä, mutta toistaiseksi me puhutaan hänen kanssaan Jäärästä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos papan ja Lampaan kuulumisista!

Onpas pojilla kerrottavaa kavereilleen kunhan kotiin palaavat.

Pidä Lammas ihan oikeasti puhelin äänettömällä ja sano isälle että soittaa siskollesi jos tarvii.

Onneksi löytyi tehoava kipulääke kotoa, eipä niistä teho häviä muutamassa vuodessa.

Täällä harmaa päivä.

Onneksi lehden mukana tuli ristikkoliite, sitä täyttelen ajankuluksi.

Päivät on niin samanlaisia että pitää kalenterista katsoa viikonpäivä.

Ristikkoliitettä lukuunottamatta samanlaista.. Minä Lampaana menisin vieläkin pidemmälle, poistaisin Kääkän puhelimesta numeroni, ehkä liian radikaali teko?

En mä KÄÄKän numeroa millekään estolistalle laita, mutta puhelimeni pysyy nyt äänettömällä ainakin jonkin aikaa. Ihan kaikille. Myös siskolleni. Laittaa viestiä, jos on jotain asiaa. Vastaan, kun ehdin ja jaksan. Jos on hätätilanne, soittakoon 112:een. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni kommentti tähän keskusteluun: on eri asia analysoida perhedynamiikkoja yleisellä tasolla, tämän varmaan jokainen ymmärrämme. Jos alamme kuitenkin käyttää tällä palstalla epäasiallista nimitystä jostain tietystä ihmisestä, jota emme edes tunne, silloin tulee esille moraalimme rajat. Se on hyvin loukkaavaa tuota ihmistä kohtaan, olipa hän millainen tahansa.

 Aikoinaan käyty arvokeskustelu osoitti, että kaikki täällä ei välttämättä tiedä, mitä tarkoitetaan, kun puhutaan arvoista ja moraalista. Joku sanoi jotenkin niin, että haluaa täällä vaan kirjoitella arkisista asioista, ei arvoista tai moraalista. Hänellä on tietenkin oikeus ajatella noin. Arvot ja moraali eivät kuitenkaan ole jotain irrallisia asioita, vaan ohjaavat valintoja myös arkisissa tekemisissä ja siinä, miten kohtelemme muita ja vaikka kirjoitamme tänne ketjuun. Ne myös näkyvät kaikessa, mitä teemme ja sanomme.

Entä jos Lampaalle on ihan ok,  että muutkin kuin hän itse kutsuu Lampaan isää Kääkäksi? Vai tarkoititko,  että Lammas on moraaliton ja hänen arvonsa pielessä,  koska kutsuu isäänsä Kääkäksi?

En kommentoinut lampaan juttua, vaan sitä, että joku vetosi moraaliimme. Periaattessa hän teki oikein, mutta on vaikea vedota sellaiseen, mitä ehkä ei ole. Sen on mulle tämä ketju opettanut. Jokainen saa kutsua omia omaisiaan miten haluaa, se ei kuulu minulle. Riittää kun täällä ketjussa kaikki kirjoittaa toisistaan asiallisesti. Tällaista sivistynyttä käytöstä luulen moraaliin vedonneenkin toivovan. Oma mielipiteeni on, että ruma kielenkäyttö antaa ihmisestä vastenmielisen kuvan, puhuu hän sitten kestä tahansa.

No jos sun mielipiteesi minusta on tuo, niin voi voi. Ei vaikuta mun elämääni yhtään millään tavalla. Mutta älä puutu niiden kirjoitteluun, jotka vastaavat mun kommentteihini. 

Näytä aiemmat lainaukset

Johan täällä on taas ollut juttua. Vähän jopa sellaista "emännöinnin" tunnelmaa... eikös emännöäinnistä haluttu päästä eroon vai miten se nyt oli?  Jos minä käytän täällä isästäni termiä KÄÄKkä, niin mulle on todellakin ihan ok, että joku muukin mulle kommenttinsa osoittaessaan käyttää samaa. Mä käytän kissastanikin nimeä Kyylä, vaikka sen oikea nimi on Tikru. Ja kaikki muutkin saavat puhua kissastani Kyylänä.  Ja jos tosiaan se joku kommentoija oli sitä mieltä, että mun arvomaailmani on päin peräsintä ja olen moraaliton, niin voi mun puolestani tunkea mielipiteensä sinne, mihin ei aurinko paista. Ugh..olen puhunut, joten jospa jatkettaisiin hymistelyä :)

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta nasut ja epänasut! Tunnin päästä pitäisi lähteä hakemaan isä sairaalasta kotiin. Vähän hirvittää, miten se sitten lopulta pärjää, mutta ainakin pidän nyt muutaman päivän kännykän äänettömällä, jotta se ei nyt taas keksi, että Lampaallehan voi soittaa milloin mistäkin asiasta. 

 

Mä löysin eilen lääkekaapistani Tramalia. Yksi 10 tabletin levy ja viimeinen käyttöpäivä mennyt jo muutama vuosi sitten. Mulla oli kuitenkin illalla niin kovat kivut, että päätin ottaa  yhden. Ja kappas vaan, ei ollut teho hävinnyt. Sain pitkästä aikaa nukuttuakin ihan kohtuullisen hyvin. Ajattelin maanantaina aloittaa "kuurin" ja sitten myös hoitaa asiat niin, ettei mulla ole viikkoon kenenkään kanssa mitään sovittuna. Jos saisi tätä remppaa täällä kotona vihdoin edistettyä.  Edes niin, että pääsisin viikon päästä omaan sänkyyn nukkumaan eikä enää tarvitse nukkua koiranpedillä olohuoneen lattialla. Taloyhtiön remontista tulee tänään vielä viimeisen kerran remppamies käymään ja sitten sekin härdelli on ohi. Seuraavat taloyhtiön suunnittelemat rempat tehdään asuntojen ulkopuolella ja piha-alueilla, joten "Remppamiehet -saaga" on näillä näkymin ohi. Tänään siis viimeinen jakso eli "Remppamiehen poika ratsastaa jälleen" :D

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.