Reipas ja tunnollinen lammas
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oliskohan sinut suljettu pois testamentissa perijöistä. Jos oot tehnyt jotain paheksuttavaa esim rikoksen tai sun elämä on päihdehuuruista tai jotain tällaista
Perinnöttä jättämisen syy on ilmeinen. Syy löytyy otsikosta.
Lakiosuus kuitenkin...
Lakiosuuttakaan ei saa jos on rikollisesti toimitut perittävää kohtaan.
Kyllä saa. Testamentti täytyy olla ja siinäkin todistettava perusteet jos jättää perinnöttä rintaperillisen.
Testamentti ei liity rintaperilliseen mitenkään
Siinä mielessä liittyy, että voit toki testamentata vaikka koko omaisuutesi kodittomille kissoille, mutta rintaperillisillä on silti oikeus vaatia perinnöstä lakiosansa. Sen sijaan siihen, että ei olisi oikeutta vaatia lakiosaakaan, niin silloin testamentissa on oltava todistettavat perusteet.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan sekaantuisi jonkun kaukaisen sukulaisen hautaamiseen, pelkäisin saavani hautaustoimiston laskun itselleni
Sama juttu. Eihän sitä voisi tietää, millaisiin hautajaisiin vainajalla olisi edes varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus näin jossain kuvassa pahvisen arkun, näytti ihan ns. "oikealta" arkulta. Pahvi ei aina ole tavallista "muuttolaatikko" pahvia, vaan voi olla paksua ja kantavaa, ja siihen voisi jopa painattaa kuvia (esim. vaikka puumaisen pinnan, näyttis "tammi-arkulta" vaikka on pahvia)
Arkun voi tehdä myös itse, raaklauta ei paljoa maksa, toki kantajia ajatellen ei ole kiva jos on 'tikkuja sormet täynnä', wli hieman materiaaliin valintaan, tai sen käsittelyyn kannattaa aikaa varata...
Mutta jos rehellisiä ollaan, niin ajat ja tavat muuttuu, miksi hautaaminen olisi poikkeus? Tuhkaamisen suosio kasvaa, ja kirkkoon kuuluu yhä harvempi jne. olisi ehkä jopa outoa, jos hautaustavat eivät ajan mittaan muuttuisi... Ja ylipäätään niiden merkitys, miksi maksaa tonneja arkusta jos satasella saa, ei harvaa enää kiinnostaa missä arkussa joku tuttu on haudattu!
Paraskaan pahviarkku ei ole yhtä hyvä kuin huonoin puuarkku. Laatikon pitää kestää sen sata kiloa mätänevää lihaa, jota liikutellaan paikasta toiseen. Laatikko ei saa kesken kaiken pettää niin vainajan kunnioituksen kuin sitä siirtävän henkilön turvallisuudenkaan vuoksi.
Voit ostaa halvan puuarkun parilla satasella. Siitä ei tarvitse maksaa tonneja, ellei halua. Tuon hintaluokan arkut ovat enemmän amerikkalaisen viihdeteollisuuden sinulle syöttämiä kuin tavallisessa elämässä valittuja. Moni arvostaa esteettisyyttä, joten arkuksi valitaan kaunis ja kantajansa näköinen, joten siksi muutaman satasen perusmallia kalliimmatkin menevät kaupaksi.
Tuokin riippuu ihan siitä, millaisen seremonian haluaa. Omaiset kuitenkin vain harvoin pääsee katsomaan, kun arkku työnnetään uuniin. Eli jos arkkuun laittamisen ja tuhkien noutamisen väliin ei jää mitään sellaista, missä omaiset olisivat mukana, niin arkulla ei välttämättä ole omaisille mitään väliä. Hautaustoimisto kuitenkin laittaa vainajan arkkuun ja ruumishuoneelta siirretään uuniin. Siis JOS omaiset ei halua siihen väliin jotain seremoniaa, missä arkku olisi mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi. Nyt on vaikeat ajat kaikille yli 55 vuotiaille
No sanos muuta!!! Mä jo hädissäni laitoin ystävälleni tekstiviestin, että toimiiko sillä Facebooj ja Messenger. Ei toiminut hänelläkään.
Olet ihan oikeassa. Mä en itse näe järkevänä, että mä olisin jossain kekkereissä puulaatikossa mahdollisesti vasta kuukaudenkin päivät kuolemani jälkeen. Ja vähän luulen, että olipa arkku millainen tahansa, niin ei sitä saa kuitenkaan kotiin tai vaikka ravintolaan tuoda. Olen ollut kolmessa tilaisuudessa, joissa vainaja on tuhkattu. Kaksi kertaa niistä vainaja on kuitenkin siunattu kirkossa ja yhden kerran Hietaniemen krematorion kappelissa. Hietaniemen krematorion kappelkihan on nk tunnustukseton eli siellä voidaan järjestää tilaisuus myös sellaisille, jotka eivät kirkollista siunaustilaisuutta halua.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/