Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

92/125 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

New York Times kirjoitti erääsä kieliryhmästä otsikolla The Most Pampored Minority in the World. Käännettynä Maailman hemmotelluin vähemmistö. Kuka arvaa mistä ryhmästä on kyse? Vinkki: löytyy Suomesta.

Kauheaa kun Suomesta kirjoitetaan jotain myönteistä. Niin ei saa olla, ei ei ei. Hurrien kaikki etuoikeudet om poistettava, ja mieluiten heistä on päästävä kokonaan.

Silloin olisi yksikieli-ahdasmielifennon hyvä olla.

87/125 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Virkamiespakkoruotsikin tuli yliopistoihin RKP:läisen opetusministerin junailemana

Yhden ministerin junailu ei olisi vienyt mihinkään, ellei toisen kotimaisen pakollisuudelle olisi ollut laajaa poliittista tukea. Entinen fanaattinen aitofennoilija ja yksikielistäjä presidentti Kekkonenkin oli huomannut ruotsin kielen hyödyt Anne-Marie Snellmanin syleilyssä ja Marcus Wallenbergin pirskeissä.

78/125 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole oikeasti kaksikielinen maa. Ruotsinkielisiä on vain 5%. Ei se tee mistään maasta kaksikielistä. Suomen kaksikielisyys perustuu poliittiseen korruptioon, ei todelliseen kielitilanteeseen.

Kyllä se perustuu kansainvälisen hurrilaisuuden juoniin, joita seikkaperäisesti ja uskottelevasti esitellään Strömsön Viisaiden pöytäkirjoissa... Heh heh.

Keksiikö joku intomielinen yksikieli-tylsämieli-vaahtoaja vielä paremman selityksen?

72/125 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia muita pakollisia aineita opiskellaan opiskelijan itsensä vuoksi. Pakkoruotsia opiskellaan pakolla sen takia, että suomenkielisten velvollisuus on palvella ruotsinkielisiä.

Ja me ruotsinkieliset opiskelemme pakkosuomea, jotta voisimme palvella suomenkielisiä. Ja arvokkaasti huomauttaa, että eräät heistä ovat käsittäneet asiat täysin päin honkia.

Ei, vaan te opiskelette suomea itseänne varten, jotta voisitte elää normaalia elämää tässä suomenkielisessä maassa.

Ei. Tässä kaksikielisessä massa.

Suomi ei ole oikeasti kaksikielinen maa. Ruotsinkielisiä on vain 5%. Ei se tee mistään maasta kaksikielistä. Suomen kaksikielisyys perustuu poliittiseen korruptioon, ei todelliseen kielitilanteeseen.

70/125 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia muita pakollisia aineita opiskellaan opiskelijan itsensä vuoksi. Pakkoruotsia opiskellaan pakolla sen takia, että suomenkielisten velvollisuus on palvella ruotsinkielisiä.

Ja me ruotsinkieliset opiskelemme pakkosuomea, jotta voisimme palvella suomenkielisiä. Ja arvokkaasti huomauttaa, että eräät heistä ovat käsittäneet asiat täysin päin honkia.

Ei, vaan te opiskelette suomea itseänne varten, jotta voisitte elää normaalia elämää tässä suomenkielisessä maassa.

Ja siihen "normaaliin elämään" kuuluu joutua yksikieli-tylsämieli-vaahtoajien alkukantaisen vihan ja kaunan kohteeksi.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.