Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
- Virkamiespakkoruotsikin tuli yliopistoihin RKP:läisen opetusministerin junailemana
Yhden ministerin junailu ei olisi vienyt mihinkään, ellei toisen kotimaisen pakollisuudelle olisi ollut laajaa poliittista tukea. Entinen fanaattinen aitofennoilija ja yksikielistäjä presidentti Kekkonenkin oli huomannut ruotsin kielen hyödyt Anne-Marie Snellmanin syleilyssä ja Marcus Wallenbergin pirskeissä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole oikeasti kaksikielinen maa. Ruotsinkielisiä on vain 5%. Ei se tee mistään maasta kaksikielistä. Suomen kaksikielisyys perustuu poliittiseen korruptioon, ei todelliseen kielitilanteeseen.
Kyllä se perustuu kansainvälisen hurrilaisuuden juoniin, joita seikkaperäisesti ja uskottelevasti esitellään Strömsön Viisaiden pöytäkirjoissa... Heh heh.
Keksiikö joku intomielinen yksikieli-tylsämieli-vaahtoaja vielä paremman selityksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia muita pakollisia aineita opiskellaan opiskelijan itsensä vuoksi. Pakkoruotsia opiskellaan pakolla sen takia, että suomenkielisten velvollisuus on palvella ruotsinkielisiä.
Ja me ruotsinkieliset opiskelemme pakkosuomea, jotta voisimme palvella suomenkielisiä. Ja arvokkaasti huomauttaa, että eräät heistä ovat käsittäneet asiat täysin päin honkia.
Ei, vaan te opiskelette suomea itseänne varten, jotta voisitte elää normaalia elämää tässä suomenkielisessä maassa.
Ei. Tässä kaksikielisessä massa.
Suomi ei ole oikeasti kaksikielinen maa. Ruotsinkielisiä on vain 5%. Ei se tee mistään maasta kaksikielistä. Suomen kaksikielisyys perustuu poliittiseen korruptioon, ei todelliseen kielitilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia muita pakollisia aineita opiskellaan opiskelijan itsensä vuoksi. Pakkoruotsia opiskellaan pakolla sen takia, että suomenkielisten velvollisuus on palvella ruotsinkielisiä.
Ja me ruotsinkieliset opiskelemme pakkosuomea, jotta voisimme palvella suomenkielisiä. Ja arvokkaasti huomauttaa, että eräät heistä ovat käsittäneet asiat täysin päin honkia.
Ei, vaan te opiskelette suomea itseänne varten, jotta voisitte elää normaalia elämää tässä suomenkielisessä maassa.
Ja siihen "normaaliin elämään" kuuluu joutua yksikieli-tylsämieli-vaahtoajien alkukantaisen vihan ja kaunan kohteeksi.
Kauheaa kun Suomesta kirjoitetaan jotain myönteistä. Niin ei saa olla, ei ei ei. Hurrien kaikki etuoikeudet om poistettava, ja mieluiten heistä on päästävä kokonaan.
Silloin olisi yksikieli-ahdasmielifennon hyvä olla.