Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Voi surku tätä sukupolvien välistä kuilua. Olin nähkääs vielä nulikka kun Olivia N-J oli suosionsa huipulla. Jos olisin viisi vuotta vanhempi, minulla aivan varmaan olisi joku lempikappale - luultavimmin jokin keskustelussa jo mainituista.
Sen sijaan muistan tämän mainion 80-lukulaisen vitsin:
- Mikä on Ronald Reaganin suosikkiartisti?
- No sehän on Olivia Neutron Bomb!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo mitään. Kaikki muut paitsi hiiret kävelevät ympäriinsä munasillaan.
Ankat pois kirjastoista. Heti. </sarkasmi>
Joskus 70-luvulla kun Disney ja amerikka edusti taamtumusta vaadittin jonkun kaupungin valtuustossa (olisiko ollut Kemi) vähän tiedostavampaa luettavaa lastenkirjastoon. Vastapuheeenvuoroissa puolustettiin Akkaria. Jpku vassari piikitteli, liekö kristityksi tunnustautumutta edustajaa että eikö se ole moraalitonta kun ankoilla ei ole housuja. No länsimedia nappasi tästä uutisen ja maailmalla tiedettiin vuosikausia että puritaaninen Suomi haluaa kieltää Ankat moraalittomina.
Kemistä en ole tuollaista koskaan kuullut. Se kansainvälinen uutinen syntyi kylläkin Helsingin nuorisolautakunnan päätöksestä:
Niitä kielteisiä Aku Ankka-päätöksiä oli kaksi, Kemi vuonna 1974 ja sitten Helsinki 1978.
Ensimmäinen päätös - lehteä ei enää tilattaisi Kemin kasvatusneuvoloihin - oli selkeästi poliittinen, ja se sai ulkomailla jonkin verran huomiota. Mutta Helsingin päätös levisi ympäri maailmaa toden teolla, ja siinä vedottiin huumorimielessä ankkojen housuttomuuteen sekä Akun ja Iineksen outoon suhteeseen.
https://www.suomesta.ru/2022/05/11/aku-ankka-kielletaan-helsingissa-tek…
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/06/17/kohu-housuttomasta-aku-ankasta…
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuinka_Aku_Ankkaa_luetaan
Amerikkalaista mädätystä
Tieteellisesti kestämätöntä vulgaarimarxilaista valittelua. Kerron lisää tulevassa menestysteoksessani "Kuinka 'Kuinka Aku Ankkaa luetaan' luetaan'"!
Vierailija kirjoitti:
Ettei jossain seikkailussa Simo Sisulla ollut myös poika?
Voi olla. Ainakin muistan yhden tarinan, jossa Sisu kertoo saaneensa lapsenlapsia, kaksoset. Heitä ei kuitenkaan näytetty. Tämä jakso se oli.
Raymond Briggs, kertomuksen luoja, on kuollut. Lukekaa ihmeessä hänen aikuisille suunnattuja sarjojaan, (Gentleman Jim, When the Wind Blows, Ethel and Ernest), mutta mieluiten alkukielisinä.
https://www.como.fi/uutiset/rakastetun-lumiukko-animaation-kirjoittaja-…
Niin, miksi Lumiukko on suosittu? Siksi:
Vuonna 2021 Briggs kertoi haastattelussa, miten ei pidä onnellisista lopuista.
”Luon tarinoita, jotka ovat luonnollisia ja johtavat väistämättömään. Lumiukko sulaa, vanhempani kuolivat, eläimet kuolevat, kukat kuolevat. Kaikki kuolee. Siinä ei ole mitään synkkää. Niin elämä vain menee.”