Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

25/105 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen - Akun ja ankanpokien on ""vapaina" mahdollista seikkailla joko yhdessä tai erikseen, mahdollinen ydinperhe ei oikein siihen pystyisi.

Disneyn maailmassa jälkikasvua siittävät vain sellaiset hahmot, jotka eivät lähde kiertelemään maailmaa. Esimerkkeinä Sepe Susi sekä Kulkuri (Pepin isä). Näin väittää yksi Flashbackin sarjakuva-asiantuntijoista, nimimerkki "Pojken med guldbyxorna".

21/105 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikirjoittajille on helpompi, jos hahmot eivät muodosta ydinperheitä. Aku Ankkahan oli alunperin lapsihahmo, ja onhan hän edelleenkin usein paljon lapsellisempi kuin sisarenpoikansa Tupu, Hupu ja Lupu. Jos Akulla olisi lapsia ja vaimo, ei hänestä voisi laatia yhtä vaihtelevia tarinoita. Ja seikkailutarinoissa hänen pitäisi välttämättä olla vastuullisempi.

Tästä aiheesta on käyty ruåtsiksi keskustelua Flashbackin foorumilla.

https://www.flashback.org/t295214p18

394/436 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murheellisia uutisia Aussilasta, ja nyt ei ole kyse pensaspaloista tai tulvista. "We'll never find another you!"

375/776 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkaman Lumimies-jääkaapin TV-mainosrallatus oli sangen ärsyttävä, mutta osa siitä pysyy mielessä vielä lähes 40 vuotta myöhemmin:

Laskun jättää sähkömies

mut nauraa tiivis Lumimies!

Vanhat kaapit ulos vies

sisään hanki Lumimies!

Lumimies on eri mies,

kylmätarpeet perheen ties

Lumimies!

Mutta jos minultä kysytään, niin kaikista tönköistä mainosvärssyistä tönköin mutta myös tarttuvin on luotu Turussa. Opiskelin vuoden 1990-91 Turussa, ja koska minulla ei ollut telkkaria, minulla oli koko ajan radio päällä. Usein kuuntelin paikallisia radioita, Auran Aaltoja tai Radio Sataa, ja jommassakummassa niistä pyöri joskus Iloinen Kiinalainen-nimisen ravintolan mainos. Ontuvarytminen ja hölmösti loppusoinnutettu pieni laululuritus, johon oli ympätty "kiinalaiselta" kuulostava hihitys:

Mikä tekee iloisen suomalaisen?

Tietenkin Iloinen Kiinalainen!

Hihihihihihihiahaha!

Länsiportissa syö siis

pizzat, kanat, härkä, riis

taikka soita siis

neljä kaks kaks neljä viis,

niin viivana saapuu Iloinen Kiinalainen!

Hihihihihihihiahaha!

Joskus lehdissä oli samaisen ravintolan mainos, missä oli piirretty kuva vinosilmäisestä ja nököhampaisesta, kartionmuotoista päähinettä pitävästä lettipäästä, joilla oli käsissään höyryävä kulho. Sellaisia mainokset olivat siihen aikaan.

373/776 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita 70-luvun lopussa Tampereella asuneita? Muistatteko, miten Mansen bussien kyljissä mainostettiin Pyynikin mallasjuomia tällaisin riimein:

Kalliosta vesi syvä - Pyynikiltä juoma hyvä

Kansa kehuu, juomaa kiittää - Pyynikiltä sitä riittää

Yks on Härmässä vanha tikki - janoisen apu on Pyynikki

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.