Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

47/67 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanan kanssa helvetissä ikuisuus.

Kuulostaa hyvältä. Saatana on ihan mielenkiintoinen tyyppi. Sen nasaretilaisen jeesusteluja en ainakaan halua ikuisuutta kuunnella.

Ei ole olemassa mitään Saatanan valtakuntaa, hän vain kiusaa ihmisiä tässä maailmassa. Raamatussa jo sanotaan, että Saatana on Jumalan työkalu, jolla hän ns. erottelee jyvät akanoista, hurskaat kadotetuista.

Helvetti on ikuinen tuli ja se tuli ei ole samanlaista tulta, kuin tässä maailmassa. Eikä siellä ole mitään hassunhauskoja Saatanan bileitä.

"Kaikkivaltiaalla" ja "hyvällä" Jumalalla ei siis ole aikaa eikä taitoa erotella pahoiksi luomansa ihmiset hyviksi luomistaan, joten Hän valmistaa vielä Pärckeleen hoitamaan moisen homman. Luther kuulemma pohdiskeli joskus ahdistuksessaan, että mitä jos Jumala ja Shaytan todellisuudessa ovatkin sama olento. Hyvä että tälle teorialle saadaan vahvistus.

21/57 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä minuakaan vanhojen tanssit kiinnosta. Ihan älytöntä rahanmenoa, Amerikasta tänne tuotu turhake.

Vanhojen tanssit olivat ennen vanhojen päivä. Minäkin pukeuduin mummuni vanhaan siniseen mekkoon ja harmaaseen huiviin koulupäiväksi ja samaan tapaan pukeutuivat melkein kaikki tytöt, pojilla oli jussipaitaa ja vanhoja karvalakkeja ja muita sellaisia. Vuosi oli 1984.

Vähän samanlaista menoa oli minunkin luokallani vuonna 1988. Kun lopultakin oltiin koulun vanhin luokka, vedettiin yllemme vanhoja vaateparsia ja käytiin ravintolassa syömässä. Ihan hyvä systeemi. Nämä nykyiset vanhojen tanssit vaikuttavat yksinomaan rahastukselta.

Nyt kun retro on huudossa, nuorille polville voisi ehdottaa vanhojen päivien viettoa kasarityyliin.

4/13 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gorba, Reagan, Thatcher, Kohl, Koivisto, Palme. Miksi tällaisia politiikkoja ei enää ole?

Nyt viimeinenkin heistä on poissa. Kaikki nuo, jotka silloin 80-luvulla saivat minut kiinnostumaan kansainvälisistä asioista. Poissa ovat myös Nelson Mandela, Desmond Tutu, Lennart Meri, Vaclav Havel ja moni muu.

Mutta Jimmy Carter on edelleen hengissä, ja Henry Kissinger ja Lech Walesa. Ja Imelda Marcos!

Ottakaa lasi vissyä Gorban muistoksi. Toveri "generalnyj sekretar" sai raittiuskampanjansa vuoksi liikanimen "mineralnyj sekretar", muistattehan...

2013/3411 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa on kuulemma Örlokissa sotasatama. Örlok oli käännöksen mukaan paikkakunta :-)

Laita oikea käännös, kaikille ei aukea.

"Örlog" on muinainen germaanninen / norjalainen sana, joka alunperin tarkoitti "valan rikkomista" tai "kurjaa kohtaloa". Ruotsin kehittyessä omaksi kielekseen sana siirtyi tarkoittamaan "sotaa". Nykyruotsissa se esiintyy lähinnä merisotakäyntiin liittyvissä yhdyssanoissa, kuten örlogsfartyg - sotalaiva, örlogshamn - sotasatama. Hollannin kielessä "oorlog" tarkoittaa yksikertaisesti sotaa, esimerkiksi Toinen maailmansota on "Tweede wereldoorlog".

https://fi.wiktionary.org/wiki/%C3%B6rlog

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96rlog

46/46 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kurjaa kun kukaan ei usko minun selvänäkijän kykyihini. Jo kahdeksan kirjettä olen lähettänyt poliisille ja kertonut kuinka sen Saaren Kyllikin murhaajan nimi on ilmoitettu minulle unessa. Mutta ei ole vielä nimismies ottanut minuun yhteyttä, eikä lehdissä ole ollut uutisia uusista pidätyksistä.

Nyt olen kirjoittamassa sille kivan näköiselle amerikkalaiselle pojalle, josta oli kuva Ajan Sävelessä, olikohan Hollin Buddi nimeltään. (Kummia nimiä noilla amerikkalaisilla, eikö vain?) Hänen pitäisi välttää kaikki lentäminen tänä talvena, niin minulle kerrottiin viime yönä. Lähetän hänelle kirjeen lentopostissa, Toivottavasti siellä Ameriikassa jaetaan posti yhtä tunnollisesti kuin meillä.

Ja men kaksi neitosta Jyväskylästä, Eine Nyyssönen ja Riitta Pakkanen. Aikovatko be mennä pyöräretkelle ensi kesänä? Siitä ei hyvä seuraa, sano minun sanoneeeni.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.