Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen teennäinen kaksikielisyys ja pakkoruotsi ovat yksinkertaisesti rasismia
"Apartheidiksi" olen myös kuullut Suomen kielilainsäädäntöä väitettävän. Törkeä loukkaus kaikkia miljoonia ihmisiä kohtaan, jotka todella ovat joutuneet kärsimään rasismista ja apartheidista. Mutta törkyfenno käyttäytyy kuin käyttäytyy, sen tapoja ei voi mitenkään korjata.
Juuri tuo rasistinen ylimielisyys.. Suomenruotsalaiset voitaisiin kaikki pakkosiirtää Ahvenanmaalle. Ei olisi keltään pois
Ja mah mut sinne perässä
Ja pakkofennottajat voisivat palata siihen "Suomen suvun" tarunhohtoiseen alkukotiin Volgan mutkan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ruotsinkielisellä alueella parikymmentä vuotta. Täällä ei ole suomenkielistä lääkäriä, ei neuvolaa, ei päivähoitoa, ei koulua, ei iltapäiväkerhoa, ei kirkkoa eikä mitään harrastustoimintaa. Kaikki on ruotsiksi. Ota tai jätä on homman nimi. Tämä alue on jopa hyvin lähellä suomenkielistä aluetta. Kuinkahan paha tilanne on syvemmällä ruotsinkielisellä alueella......
Missä on suomenkielisten oikeudet???
Miksi sitten asut siellä? Minä olen asunut suomenkielisellä paikkakunnalla, jossa ruotsinkielisä palveluja ei ollut nimeksikään. Joten opettelin suomea kunnolla, ja rupesin käyttämään suomenkielisiä palveluita. Pitäisikö sinun muuttaa pois, opetella ruotsia, tai ainoastaan ajatella vähän omaa asennettasi?
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen teennäinen kaksikielisyys ja pakkoruotsi ovat yksinkertaisesti rasismia
"Apartheidiksi" olen myös kuullut Suomen kielilainsäädäntöä väitettävän. Törkeä loukkaus kaikkia miljoonia ihmisiä kohtaan, jotka todella ovat joutuneet kärsimään rasismista ja apartheidista. Mutta törkyfenno käyttäytyy kuin käyttäytyy, sen tapoja ei voi mitenkään korjata.
Juu hyvä kun nostit sen rotuerottelun esiin. Sitähän ruotsalaiset tosiaan täällä harjoittivat.
Kuten kaikki kansat joossakin vaiheessa, suomalaiset mukaan luettuina. Ja pakkosuomella kiusattiin saamelaisia ja karjalaisia.
https://www.suomalainen.com/products/vastatuuleen-1
https://voima.fi/artikkeli/2021/suomalaisten-suhde-karjalaan-on-taynna-…
Ruotsi ei tunnusta sitä tehneensä ja ruotsin kieliset yrittävät jatkaa vielä nykyäänkin.
Fenno puhuu potaskaa, vaikka sen oikeastaan pitäisi mennä pyytämään sortamiltaan saamelaisilta ja karjalaisilta anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomen teennäinen kaksikielisyys ja pakkoruotsi ovat yksinkertaisesti rasismia
"Apartheidiksi" olen myös kuullut Suomen kielilainsäädäntöä väitettävän. Törkeä loukkaus kaikkia miljoonia ihmisiä kohtaan, jotka todella ovat joutuneet kärsimään rasismista ja apartheidista. Mutta törkyfenno käyttäytyy kuin käyttäytyy, sen tapoja ei voi mitenkään korjata.