Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

166/1137 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Kiinnostavaa olisi tietää tuonkin asian todellinen laita. Ensimmäinen suomenkielinen kirje on löytynyt viikinkiajan Novgorodista ja kirjoitettu riimuilla tuohelle.

Mutta historia on aina valloittajan historiaa.

Novgorod, ja sen perijävaltiot, olisi ollut fennoille sopivampi henkinen yhteisö kuin Pohjola ja Länsi-Eurooppa. Varmasti täällä kukostaisi rikas tuoheen kaiverrettu kirjallisuus.

126/1137 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen teennäinen kaksikielisyys ja pakkoruotsi ovat yksinkertaisesti rasismia

"Apartheidiksi" olen myös kuullut Suomen kielilainsäädäntöä väitettävän. Törkeä loukkaus kaikkia miljoonia ihmisiä kohtaan, jotka todella ovat joutuneet kärsimään rasismista ja apartheidista. Mutta törkyfenno käyttäytyy kuin käyttäytyy, sen tapoja ei voi mitenkään korjata.

Juuri tuo rasistinen ylimielisyys.. Suomenruotsalaiset voitaisiin kaikki pakkosiirtää Ahvenanmaalle. Ei olisi keltään pois

Ja mah mut sinne perässä

Ja pakkofennottajat voisivat palata siihen "Suomen suvun" tarunhohtoiseen alkukotiin Volgan mutkan taakse.

125/1137 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ruotsinkielisellä alueella parikymmentä vuotta. Täällä ei ole suomenkielistä lääkäriä, ei neuvolaa, ei päivähoitoa, ei koulua, ei iltapäiväkerhoa, ei kirkkoa eikä mitään harrastustoimintaa. Kaikki on ruotsiksi. Ota tai jätä on homman nimi. Tämä alue on jopa hyvin lähellä suomenkielistä aluetta. Kuinkahan paha tilanne on syvemmällä ruotsinkielisellä alueella......

Missä on suomenkielisten oikeudet???

Miksi sitten asut siellä? Minä olen asunut suomenkielisellä paikkakunnalla, jossa ruotsinkielisä palveluja ei ollut nimeksikään. Joten opettelin suomea kunnolla, ja rupesin käyttämään suomenkielisiä palveluita. Pitäisikö sinun muuttaa pois, opetella ruotsia, tai ainoastaan ajatella vähän omaa asennettasi?

124/1137 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen teennäinen kaksikielisyys ja pakkoruotsi ovat yksinkertaisesti rasismia

"Apartheidiksi" olen myös kuullut Suomen kielilainsäädäntöä väitettävän. Törkeä loukkaus kaikkia miljoonia ihmisiä kohtaan, jotka todella ovat joutuneet kärsimään rasismista ja apartheidista. Mutta törkyfenno käyttäytyy kuin käyttäytyy, sen tapoja ei voi mitenkään korjata.

Juu hyvä kun nostit sen rotuerottelun esiin. Sitähän ruotsalaiset tosiaan täällä harjoittivat.

Kuten kaikki kansat joossakin vaiheessa, suomalaiset mukaan luettuina. Ja pakkosuomella kiusattiin saamelaisia ja karjalaisia.

https://www.suomalainen.com/products/vastatuuleen-1

https://voima.fi/artikkeli/2021/suomalaisten-suhde-karjalaan-on-taynna-…

Ruotsi ei tunnusta sitä tehneensä ja ruotsin kieliset yrittävät jatkaa vielä nykyäänkin.

Fenno puhuu potaskaa, vaikka sen oikeastaan pitäisi mennä pyytämään sortamiltaan saamelaisilta ja karjalaisilta anteeksi.

120/1137 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen teennäinen kaksikielisyys ja pakkoruotsi ovat yksinkertaisesti rasismia

"Apartheidiksi" olen myös kuullut Suomen kielilainsäädäntöä väitettävän. Törkeä loukkaus kaikkia miljoonia ihmisiä kohtaan, jotka todella ovat joutuneet kärsimään rasismista ja apartheidista. Mutta törkyfenno käyttäytyy kuin käyttäytyy, sen tapoja ei voi mitenkään korjata.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.