Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi pois Pohjoismaista. Hyvin yksinkertaista. Voi liittyä johonkin Baltian maiden yhteishonoohon. Ai mutta niin. Olemmehan jo nyt hyvää mallia pian maailman amerikkalaistunein maa. Ehkä voimme kumartaa sinne päin jatkossakin
Suomi on täysivaltainen pohjoismaa ihan oman kielemme ja kulttuurimme kanssa. Emme tarvitse ruotsin kieltä siihen.
Hymynremakka! Sinä olet ulapalla kuin kaislavene. Suomalais-ugrilaisuudessa ei ole mitään pohjoismaista (kieli&kulttuuri). Eikä myöskään neuvosto-arkkitehtuurissa. Pohjoismaisuutta on vain rannikkokaupungeissa, koska suomenruotsalaiset ovat pitäneet siitä pohjoismaisesta huolta. Kauniit puutalokylät ja saaristokulttuuri. Politiikassa kumarramme EU:ta ja jenkkejä.
Sinä todistit juuri ettet tiedä mistään mitään, joten mene vaikka halaamaan tyynyä.
Putinillahan sanotaan olevan vatjalaistaustaa eli suomalaisten sukulaiskansaa. Sinne sekaan marilaisten, vatjalaisten ja muiden saman kieliryhmien mukaan. Ai niin, Putinhan lähettelee into piukeana myös vatjalaisia rintamalle.
Älä sotke Venäjää tähän. Emme ole ruotsalaisia emmekä tahdo tulla venäläisiksi. Olkaamme siis suomalaisia!
Heimot takaisin!!! Kyllä nyt kuule! Mikäs sä oisit? Karjalan heimoa vai hämettä? Kyllä kuule sitten muuten alkaisi sellainen so ta että oksat pois. Kun mitään oikeita ongelmia ei ole, niin siellä pienen untuvakasan seassa on helppo piipittää. Olisit enemmän huolissasi nuorten sukupolvien heikosta menestymisestä, enkä nyt tarkoita pelkkää kapitalismin rattaana olemista. Ihan sellaista älyllistä tasapainoa ja tervettä maalaisjärkeä, joka puuttuu. Ihaillaan rikollisuutta, ihaillaan rappiota. Halutaan jotain vallankumousta ja anarkiaa, ja kun ei kuitenkaan uskalleta ottaa mihinkään oikeeseen yhteiskunnalliseen asiaan kantaa, niin tämmösestä kieliasiasta on turvallista kiukutella. Rappiota siis ihailette? Rebel yell
Esimerkki pakkoruotsittajan ajatuksenvirrasta
Ei, vain hyvin osuva analyysi siitä yhteiskunnasta, johon pakkofennottajat pyrkivät.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvän työn teki vaikka häntä pakkoruotsittajat vastustivat.
Pakkofennottajan tiedot oman kansakuntansa historiasta ovat lievästi sanoen erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielisissä kouluissa ei saa toimia suomeksi mutta suomenkielisissä kouluissa täytyy osata ruotsia. Tasa-arvo?
Miten niin ei saa toimia? Mitä koulua ajattelet? Todisteita, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoruotsi on trollien suosikkiaihe. Yksi syy lisää heittää pakkoruotsi historian romukoppaan ja aloittaa oman maan asioiden hoitaminen.
Pikemminkin syy heittää fennokiihkoilu historian romukoppaan.
Minulla on ehdotus. Pidättele henkeä tai kieltäydy tekemästä tarpeitasi, kunnes tilanne oi-oi-oi-oijoijoi... kaistaan.