Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

436/1137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin tulee tunnustaa Suomea kohtaan tekemänsä vääryydet. Samoin ruotsinkielisen vähemmistön tulee tunnustaa ja luovuttaa väärin perustein hankitut etuoikeudet pois.

Ei tule tuńnustusta, ei tule luovutusta, eikä muitakaan yksikieli-sairasmieli-fennojen toiveiden täyttämisiä. Kyllä me ollaan aika kieroa väkeä. Vaikka fennot raivoaa ja möykkää ja uhkaa ja huutaa ja suunnittelee kansanmurhaa, niin me vain pottuilemme ja hohotamme.

253/1137 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielen asiaa ajaville olisi yleensä ihan ok, että sekä pakkosuomi että pakkoruotsi poistettaisiin. Ruotsinpakottajat eivät suostu vaan pakottavat edelleen suomenkielisiä opiskelemaan heidän turhaa kieltään.

Ajetaan saman tien koko koulujärjestelmä alas. Turhaa ajanhukkaa, kun ajan voi käyttää hauskanpitoon, vaikkapa pelaamiseen ja töllöttimen tuijotteluun.

No se onkin varmaan sinusta hyvä ratkaisu kun et kestä sitä tosiasiaa että ruotsin kielen asema vain on yksinkertaisesti väärin muita kohtaan.

Marmattajan mielestä kaikki muu voi olla "yksinkertaisesti väärin", paitsi oma asenne. Sille perustalle yksikieli-tylsämieli-poppoon maailmankuva rakentuu.

185/1137 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinulla onkin oikein kaunis asenne

Ollen oppinut sen seuraamalla fennojen esimerkkiä.

175/1137 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama esimerkki JR 13:n toiminnasta:

25.6. sen komppania poistui taakse ilman taistelukosketusta, luvattomasti, varmuuden vuoksi. (Osa 7, s. 342.)

26.6 JR 13:n II pataljoona ei noudattanut käskyä lähteä hyökkäykseen suomalaisten pataljoonien kanssa, vaan pysyi asemissaan. Tästä syystä suomalaistenkin eteneminen valui hukkaan. (Osa 7, ss. 353--354.)

27.6. JR 13:n III pataljoona hajosi ilman taistelua ja häipyi taakse. Suomalaiset määrättiin hoitamaan sen tehtäviä oman hommansa ohella. (Osa 7, s. 366)

28.6. JR 13:n II pataljoona lähti metsiä myöten pakoon ja jätti raskaat aseensa vaikka ei ollut edes kosketuksessa viholliseen. Jälleen ilman lupaa. (osa 7, s. 378.)

Ja tämä liittyy miten mihin?

Yksikään suomenkielinen sotilas ei koskaan, ei edes tiukassa paikassa, olisi lähtenyt lätkimään korpeen.

Varmasti lähti mutta tuo suomenruotsalaisten pelleily oli ihan omaa luokkaansa. Varmasti heidän joukoista löytyi kunnollisiakin miehiä mutta kaikkiaan he olivat selvästi enemmän haitta kuin hyöty Suomelle

Omaa luokkaansa on vain raivofennojen valehtelu.

169/1137 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama esimerkki JR 13:n toiminnasta:

25.6. sen komppania poistui taakse ilman taistelukosketusta, luvattomasti, varmuuden vuoksi. (Osa 7, s. 342.)

26.6 JR 13:n II pataljoona ei noudattanut käskyä lähteä hyökkäykseen suomalaisten pataljoonien kanssa, vaan pysyi asemissaan. Tästä syystä suomalaistenkin eteneminen valui hukkaan. (Osa 7, ss. 353--354.)

27.6. JR 13:n III pataljoona hajosi ilman taistelua ja häipyi taakse. Suomalaiset määrättiin hoitamaan sen tehtäviä oman hommansa ohella. (Osa 7, s. 366)

28.6. JR 13:n II pataljoona lähti metsiä myöten pakoon ja jätti raskaat aseensa vaikka ei ollut edes kosketuksessa viholliseen. Jälleen ilman lupaa. (osa 7, s. 378.)

Ja tämä liittyy miten mihin?

Yksikään suomenkielinen sotilas ei koskaan, ei edes tiukassa paikassa, olisi lähtenyt lätkimään korpeen.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.