Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Minulle ei onneksi ole koskaan sattunut mitään tässä ketjussa kerrottuihin tapauksiin verrattavaa. Mutta täytyy tunnustaa, että niiden lukeminen on erinomaisen hyödyllistä ja antaa paljon ajattelemisen aihetta. (Ja ovathan nämä kauhumuistot usein myös sangen huvittavia, kaikesta huolimatta.) Toivon kaikille tänne kirjoittaneille, sekä täällä muuten vain luuhaaville, parempia jouluja vastaisuudessa - ainakin nyt tänä vuonna,
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on Venäläinen trollinpaska. Ilman Ruotsia suomalaiset olisivat samanlaisia varttiryssiä kuin Baltian maat.
Baltian maissa ei ole mitään vikaa. Mutta ellei Suomi olisi tullut osaksi Ruotsia, se olisi joutunut Novgorodille. Suomalaiset olisivat hävinneet venäläisyyden mereen, kuten muutkin suomalais-ugrilaiset kansat. Olisi ehkä ollut parempi vaihtoehto.
Tuo on jossittelua.
Samanlaista "jossittelua" kun väitteet miten tavattomasti paremmin muita kieliä Suomessa osattaisi, jos p-ruotsi poistettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin tulee tunnustaa Suomea kohtaan tekemänsä vääryydet. Samoin ruotsinkielisen vähemmistön tulee tunnustaa ja luovuttaa väärin perustein hankitut etuoikeudet pois.
Ei tule tuńnustusta, ei tule luovutusta, eikä muitakaan yksikieli-sairasmieli-fennojen toiveiden täyttämisiä. Kyllä me ollaan aika kieroa väkeä. Vaikka fennot raivoaa ja möykkää ja uhkaa ja huutaa ja suunnittelee kansanmurhaa, niin me vain pottuilemme ja hohotamme.
Esimerkki ruotsin puolustelijan ajatusmaailman niin kutsutusta tasapainosta.
Yksikieli-tylsämieliset saavat kernaasti selittää, millainen "tasapaino" ei ole "niin kutsuttu".
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on Venäläinen trollinpaska. Ilman Ruotsia suomalaiset olisivat samanlaisia varttiryssiä kuin Baltian maat.
Baltian maissa ei ole mitään vikaa. Mutta ellei Suomi olisi tullut osaksi Ruotsia, se olisi joutunut Novgorodille. Suomalaiset olisivat hävinneet venäläisyyden mereen, kuten muutkin suomalais-ugrilaiset kansat. Olisi ehkä ollut parempi vaihtoehto.
Tässä on vanhempi ketju aiheesta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4059397/listataan-suomalaisia-paikkoja-…