Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Lauantaina hänen poismenostaan on kulunut pyöreät 50 vuotta. Daa-da, daa-da, oli jäässä autostrada, siellä surmansa voi saada... Surullinen kohtalo, mutta sen johdosta hänen maineensa jäi elämään.
Ja nyt Harry hyppäsi banaanilaivaan. 96-vuotiaaksi sinnitteli.
No nyt kultaputki katkesi neljän vuoden jälkeen. Itkettääkö yhä?
https://scl.fi/blog/2023/04/22/mm-kisoista-yhteensa-kolme-mitalia-suomi…
Vårvalsen, äänessä Suomen Laila Kinnunen, Norjan Nora Brockstedt, Ruotsin Lill-Babs ja Tanskan Dario Campeotto. Vuosi oli 1961, ja esiintyjät edustivat maitaan Euroviisuissa.
http://www.esccovers.com/special-song-varvalsen/
Campeotto eli pisimpään tästä porukasta. Hän kuoli huhtikuun 1. päivänä 2023, 84-vuotiaana. Laila K jätti meidät vuonna 2000, Nora vuonna 2015 ja Lill-Babs 2018.
Sammyn kuolemasta on nyt (lauantaina 29. huhtikuuta) 50 vuotta.
Minun ensimmäinen muistoni on samalta vuodelta. Katson mustavalkoisesta pikku Siemensistämme jonkinlaista tilaisuutta Tukholmasta. Äitimuori lausuu: "Ruotsin kuningas on kuollut, ja hän makaa tuossa arkussa". Kyseessä oli siis Kustaa VI Aadolf, nykyisen kunkun isoisä, kuollut 15. syyskuuta 1973. Olin tuolloin kolmen vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäinen