Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

75/141 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahvenanmaan voisi vaihtaa johonkin sopivaan maa-alueeseen Pohjois-Ruotsissa.

Tai vain lahjoittaa Ruotsiin.

Fosterlandets vän skriver. Lyckligtvis kan ni inte donera sådant som ni inte äger. I dessa "vi gör si och vi gör så" påståenden fattas ofta faktumet att skribenten är på någon anstalt och vilken, framgår från stämpeln på kalsongerna. Inte ens de är egna. Det enda som dessa kan ge är ett dåligt humör åt andra.

Jag blir också på dåligt humör, men väljer att skratta åt idiotierna i stället.

Menkääs solkkaamaan ruotsinkieliselle palstalle.

Etkö pysty vastaamaan v***uiluuni, fenno hopea?

En halua vastata vittuiluusi, jos et kirjoita suomea. Suomessa ollaan ja suomeksi kirjoitetaan.

Minäpä kirjoitan millä kielellä tahdon. fennojuntit sillä mitä osaavat.

74/141 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahvenanmaan voisi vaihtaa johonkin sopivaan maa-alueeseen Pohjois-Ruotsissa.

Tai vain lahjoittaa Ruotsiin.

Fosterlandets vän skriver. Lyckligtvis kan ni inte donera sådant som ni inte äger. I dessa "vi gör si och vi gör så" påståenden fattas ofta faktumet att skribenten är på någon anstalt och vilken, framgår från stämpeln på kalsongerna. Inte ens de är egna. Det enda som dessa kan ge är ett dåligt humör åt andra.

Jag blir också på dåligt humör, men väljer att skratta åt idiotierna i stället.

Menkääs solkkaamaan ruotsinkieliselle palstalle.

Etkö pysty vastaamaan v***uiluuni, fenno hopea?

Håmåille on eri palsta.

Valitettavasti fennojuntti ei päätä millä palstalla minä keskustelen, tai millä kielellä.

72/141 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Minusta on erikoista ettei Ahvenanmaalla peruskouluissa ole suomea pakollisena oppiaineena. Kuitenkin alue on Suomea, ja aivan varmasti ahvenanmaalaiset tarvitsisivat arjessa enemmän suomen kielen taitoa kuin muualla Suomessa asuvat tarvitsevat arjessa ruotsin kielen taitoa. 

Finskan är ett döende lokalläte medan svenskan är Nordens språk. Varför skulle någon lära sig finska, porten till estniskan och inget annat, om den inte har ett enormt intresse för små, lokala, närmast oanvändbara kryptiska språk? Någon vettig orsak finns inte. Finskan närmast isolerar talarna av språket. På det viset är det förstås unikt.

Man får bättre service i Tallinn om man talar engelska  än tyr sig till finska. Ännu bättre är förstås om man försöker snacka estniska. I dagens Estland är det allt färre i den unga generationen som vill tala finska.

62/141 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahvenanmaan voisi vaihtaa johonkin sopivaan maa-alueeseen Pohjois-Ruotsissa.

Tai vain lahjoittaa Ruotsiin.

Fosterlandets vän skriver. Lyckligtvis kan ni inte donera sådant som ni inte äger. I dessa "vi gör si och vi gör så" påståenden fattas ofta faktumet att skribenten är på någon anstalt och vilken, framgår från stämpeln på kalsongerna. Inte ens de är egna. Det enda som dessa kan ge är ett dåligt humör åt andra.

Jag blir också på dåligt humör, men väljer att skratta åt idiotierna i stället.

Menkääs solkkaamaan ruotsinkieliselle palstalle.

Etkö pysty vastaamaan v***uiluuni, fenno hopea?

61/141 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun peruskoulu tuli Suomeen sai RKP tahtonsa läpi, että kaikkien suomalaisten on luettava pakkoruotsia, mikä oli paha virhe. Nyt se on suomalaislasten painajainen koko kouluajan ja vielä yliopistossakin virkamiesruotsineen ja siltikään sitä ei osata. 

Ja tuon lakkaamattoman painajaisen johdosta suomalainen on niin onneton, masentuu, ottaa huumeita, juo, eikä vaivaudu lisääntymään ennen kuin päättää päivänsä. Yhyy yhyy.

Tosiasiassahan ns. "pakkoruotsista" valitsi laaja konsensus yli koko puoluekartan, ei RKP olisi saanut tahtoaan läpi ellei se olisi ollut monen muunkin tahto.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.