Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

59/141 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahvenanmaan voisi vaihtaa johonkin sopivaan maa-alueeseen Pohjois-Ruotsissa.

Tai vain lahjoittaa Ruotsiin.

Fosterlandets vän skriver. Lyckligtvis kan ni inte donera sådant som ni inte äger. I dessa "vi gör si och vi gör så" påståenden fattas ofta faktumet att skribenten är på någon anstalt och vilken, framgår från stämpeln på kalsongerna. Inte ens de är egna. Det enda som dessa kan ge är ett dåligt humör åt andra.

Jag blir också på dåligt humör, men väljer att skratta åt idiotierna i stället.

58/141 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja totuus on se, että Ruotsi pakotti Suomen kaksikieliseksi, mutta jo silloin Suomen kansa halusi olla yksikielinen.

Eipä vain ole todisteita esittää tälle "totuudelle", kuten ei muillekan yksikieli-tylsämieli-poppoon väitteille. Mutta yksi "pakkoruotsin" innokkaimpia kannattajia uudessa peruskoulussa oli entinen fanaattinen aitofenno Urho Kekkonen.

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkieli on turhake Suomessa ja vie aijaa ja energiaa suomalaisilta lapsilta ja opiskelijoilta jonka voisi käyttää paremminkin tai jonkin tärkeämmän kielen opiskeluun. 

Suomalaiset kersat eivät halua lukea vieraita kieliä, koska he uskovat että "englannilla pärjää kaikkialla". "Pakkoruotsista" uikuttaminen on pelkkä tekosyy.

Vierailija kirjoitti:

Suomen kaksikielisyys pitää lakkauttaa  tai ainakin pakkoruotsi pois. Lukekoot kuka haluaa.

Olen kyllä sitä mieltä, että kaikkien ei välttämättä tarvitse lukea ruotsia. Mutta kun he eivät halua lukea muitakaan kieliä.

50/141 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahvenanmaa ei ole koskaan ollut suomenkielistä aluetta. Se annettiin Suomelle aikanaan poliittisin perustein.

Olisi varmaan kaikille parempi, jos Ahvenanmaa kuuluisi Ruotsille.

1000 vuotta sitten käytännössä koko fennoskandinaavia ml Ahvenanmaa ja pl Tanska ja Norjan rannikko oli vain ja ainoastaan itämerensuomalaisten asuttamaa

Joo, ja Malakan niemimaallakin oli itämerenfennoja. "Maa lakkaa", siitähän se nimi tulee. Ja Ranskan Calais tulee sanasta "kalaisa", ja Venetsia on "veneen sija", ja Berkeley Kaliforniassa on saantut nimensä suomalaisten kansallissankari P-leen mukaan.

Vierailija kirjoitti:

Sen verran voisi ruotsinkieliset osata suomen kieltä Suomessa, ettei tarvitsisi suomenkielisten kärsiä pakkoruotsituksesta 5 % takia.

Jos suonekielinen haluaa kärsiä jonkun asian vuoksi, niin silloin hän kärsii.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen oppimaton immeinen. Jos 20 v asuu jossain niin luulis että olis kieltä pakolla oppinut. No kunnalliskodissa sitten viimeistään jotta saa apua.

Ruotsalaiset ovat asuneet Suomessa 600 vuotta eivätkä kaikki osaa vieläkään suomea. Heidän ratkaisunsa ongelmaan on se että pakotetaan muut opettelemaan ruotsia.

Suurin osa osaa suomea, monet jopa erittäin hyvin. Mutta vihaa kihiseville ummikkofennoille se ei riitä, vieras äidinkieli tai ylipäänsä kielten osaaminen saa fennon huonolle tuulelle.

2/20 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kello kahdesta iltapäivällä iltakymmeneen saakka. Työn juhlaa juhlistetaan parhaiten olemalla töissä, nääs! Sitä ennen pari-kolme tuntia sauvakävelyä, ja kaupungin vappuhulinan katselua.

10/11 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tsuhnat pakhoja russofobeja! Meidän Putler Lavrov Medvedev teidät kaikki pistä Gulagiin, da! Slava Rossii! Nyt alka Velikaja Onanistitsheska Vojna! Suuri Itsesaastutusmainen Sotta, uraa!

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.