Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Turhauttaa etsiä kirjoja, jotka ovat kirjailijan kynästä, sillä useat Suomalaisessa myytävät kirjallisuuden klassikkoteokset ovat läpikäyneet sensuurikoneiston (= kieltä on siistitty).
Kerrohan esimerkkejä. Mitä teoksia ajattelet, ja mitä niille on tehty?
Ja miksi viittaat nimenomaan Suomalaisessa myytäviin kirjoihin? Ovatko Akateemisen kirjat säästyneet näiltä toimenpiteiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on fasismia. Esim. Vihapuhelait.
Mielestäni sananvapautta ei tule rajoittaa. Ihan sama mitä kukakin puhuu
Tietääpähän puheista mihin leiriin kuuluu.Paitsi väärässä olevilta niinkun epikseltä medialta, eiks jeh?
Lähinnä mielipiteenvapautta rajoittava media.
Totalitaarisissä valtioissa on ominaista ettei vääriä mielipiteitä suvaita. Olisi hyvä herätä siihen, että wokeismissa ja vihervasemmistossa on totalitaarisiä piirteitä.
Kaikkien aatteiden kannattajat voivat mennä liiallisuuksiin, sortua totalitarismiin ja ryhtyä kiusaamaan ja vainoamaan toisin ajattelevia. Siksi on tärkeä, että pyritään käymään kohteliasta ja sivistynyttä keskustelua. Pitää säilyttää maltti, ja yrittää ymmärtää miten vastapuoli ajattelee - vaikka se tuntuisikin vastenmieliseltä ja hullulta.
Alla erikoinen ketju. Merkkaan sen muistiin viikonloppulukemiseksi. Toivottavasti tähän alkaa ilmestyä uusia kertomuksia.
Kyllähän siitä poistettiin muutama "russofobinen" (kuten putlerilaisten mielisyytös kuuluu) kohta, esimerkiksi keskustelu luutnantti Braskanovin lompakosta löytyneistä rahoista:
– Kahtokee ruplia.
– Servonetsia ne on. [Mutta mitä perkeleen tattari toi liuhuparta on, jonka kuva siinä on?
– Leninhän siinä on. Etkös poikaa tunne.
– Katohan Latimiria. Niin on vino silmä, että näkköö keskiviikkona molemmat sunnuntait.
https://journal.fi/ennenjanyt/article/download/108173/63197/195822
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000003913295.html