Matkustajat olivat tietoisia tilanteesta viimeiset minuutit.
Daily Mailin artikkelin viimeisessä kappaleessa kerrotaan mustan laatikon paljastama tapahtumien kulku.
Tuo on kyllä lentomatkustajan painajainen.
Kommentit (27)
Hyi kauhee. Siis niin hirveetä, kun tietää kuolevansa just. Kerkiiköhän tuntemaan fyysistä kipua?
Tuossa tilanteessa todella kaipaisi laskuvarjoa.
Aika monta sataa kilometriä tunnissa se kone lentää että tuskin kovinkaan kauan ole kenenkään tarvinnut siellä kitua
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:06"]Tuossa tilanteessa todella kaipaisi laskuvarjoa.
[/quote]
Ei se auta, palavat koneen palaset iskee päähän
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:06"]
Hyi kauhee. Siis niin hirveetä, kun tietää kuolevansa just. Kerkiiköhän tuntemaan fyysistä kipua?
[/quote]
Taatusti ei.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:06"]
Hyi kauhee. Siis niin hirveetä, kun tietää kuolevansa just. Kerkiiköhän tuntemaan fyysistä kipua?
[/quote]
Koko kone sisältöineen meni kertalaakista niin pieneksi silpuksi, että fyysistä kipua ei ole tuntenut kukaan. Henkistä kyllä aika paljon hetkisen sen jälkeen, kun on käsittänyt tilanteen.
Kymmenen minuuttia kauhua. En voi käsittää, miten sairas mieleltään täytyy olla, että voi tehdä muille ihmisille jotain tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:06"]
Hyi kauhee. Siis niin hirveetä, kun tietää kuolevansa just. Kerkiiköhän tuntemaan fyysistä kipua?
[/quote]
Taatusti ei.
[/quote]
Joo ei varmasti kuollessa sattunut, mutta on varmasti olleet pitkiä minuutteja sitä ennen. Itsekin pelkään aina lentokoneessa ja kiinnitän huomiota joka naksahdukseen. Kamalan makaaberia sanoa näin, mutta Ukrainassa ohjuksella ammutun koneen matkustajien loppu oli kyllä armollisempi, jos kuolivat nopeasti eivätkä tajunneet mitä tapahtuu.
- Klo 10.30 kone alkoi menettää korkeutta. Yhdessä minuutissa se vajosi jo n. 1,5 km.
- 10.32 automaattinen hälytys meni päälle (tosin ei kai tämä kuulu matkustamoon, muuta kuin ehkä oven läpi)
- kapteeni aloitti hakkaamaan ovea n. klo 10.32-33. Matkustajat alkoivat kiljumaan.
- 10,35 kapteeni yritti hajottaa ovea kirveellä(?).
- n. 10.36 käynnistyi toinen automaattinen hälytys. Kapteeni huutaa oven läpi.
- 10.40 koneen siipi osuu vuoreen. Matkustajat huutavat.
:´(
Niin ja mun kauhukuva on aina ollut se, että kapteeni kuuluttaa että joudutaan tekemään hätälasku tms. Mutta niistäkin tilanteista moni päättyy ihan hyvin, ja ainakin voi luttaa että lentäjät tekevät parhaansa... Tämä on miljoona kertaa kauheampaa.
Sori, lentokone vajosi minuutissa siis n. 600 m. Käänsin mittayksikön väärin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:23"]Niin ja mun kauhukuva on aina ollut se, että kapteeni kuuluttaa että joudutaan tekemään hätälasku tms. Mutta niistäkin tilanteista moni päättyy ihan hyvin, ja ainakin voi luttaa että lentäjät tekevät parhaansa... Tämä on miljoona kertaa kauheampaa.
[/quote]
No en tiedä enää voiko luottaa lentäjän tekevän parhaansa.
Miksei ne menny joukolla hajottamaan sitä ovea?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:41"]
Miksei ne menny joukolla hajottamaan sitä ovea?
[/quote]
Kuolemanpelko lamauttanut toimintakyvyn.
Ajatelkaa jos matkustaisitte vaikka jenkkeihin ja keskellä Atlanttia koneen pitäisi tehdä hätälasku valtamereen. Miten sieltä kukaan tulisi pelastamaan?
Ovi on taatusti tehty sellaiseksi, etteivät terroristit tms. voi sitä matkustamosta käsin hajottaa. Lentäjät on suojattu hyvin ulkoisia uhkia vastaan, mutta kukaan ei varautunut tilanteeseen, jossa uhka tulisi sisältäpäin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:45"]
Ajatelkaa jos matkustaisitte vaikka jenkkeihin ja keskellä Atlanttia koneen pitäisi tehdä hätälasku valtamereen. Miten sieltä kukaan tulisi pelastamaan?
[/quote]Jos kone "laskeutuu" keskelle Atlanttia, hajoaa se saman tien palasiksi ja kaikki kuolevat.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:45"]
Ajatelkaa jos matkustaisitte vaikka jenkkeihin ja keskellä Atlanttia koneen pitäisi tehdä hätälasku valtamereen. Miten sieltä kukaan tulisi pelastamaan?
[/quote]
Lentokoneilla on aina muistaakseni kaksi nimettyä varakenttää, jonne ne voivat kääntyä takaisin jos koneeseen tulee tekninen vika. Reykjavikin kenttä on ainakin tällainen varakenttä Atlantin ylittävillä lennoilla. Monestihan tilanteessa on jonkun verran pelivaraa, harvoin kone suoraan tipahtaa kuin kivi teknisen vian takia. (Mutta voihan niinkin toki käydä). Silti hätälasku tuntuu pelottavalta ajatukselta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:45"]
Ajatelkaa jos matkustaisitte vaikka jenkkeihin ja keskellä Atlanttia koneen pitäisi tehdä hätälasku valtamereen. Miten sieltä kukaan tulisi pelastamaan?
[/quote]Jos kone "laskeutuu" keskelle Atlanttia, hajoaa se saman tien palasiksi ja kaikki kuolevat.
[/quote]
Ei hajonnut vaikka teki hätälaskun hutson jokeen.
No totta kai oli tietoisia jos kapteeni hakkaa ovea ja ikkunasta näkyy Alpit.