Mitä mieltä tästä? Työpaikalla tapahtunutta
Meillä palkitaan työntekijöitä kerran kuukaudessa erilaisin perustein. Yleensä peruste on määrällinen. Palkinnon on nyt saanut yksi ja sama henkilö kolme kertaa peräjälkeen. Kriteereinä oli tietty määrä asiaa x. Joo, teki eniten mutta suurin osa tekeleistä tehty väärin ja huolimattomasti. Jos huomauttaa, niin tyyppi repii hernettä nenään.
Onko oikeudenmukausta tällainen?
Itseäni ei kiinnosta nuo kilpailut pätkääkään.
Kommentit (15)
Oletko puhelinmyyjä tai jonkin sortin myyntihommissa?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:29"]Oletko puhelinmyyjä tai jonkin sortin myyntihommissa?
[/quote]
En. Aspassa.
Mitä sillä on väliä, mitä toiset vetää neniinsä? Tai muihinkaan aukkoihinsa.
Niinhän se on, että sitä saat, mitä mittaat. Jos mittari on määrä, saat määrää laadusta tinkien. Jos mittari on laatu, saat laatua määrästä tinkien.
No yrität itse olla tässä kuussa parempi ja voittaa palkinnon!
No entäs jos vähän tsemmpaisit tuota kiinnostusta niin voisit sinäkin saada positiivista palautetta. (ihanku kuitenki vähän kiinnostais vieatistä päätellen?)
Ei mua oikeesti kiinnosta ne palkinnot. Meidän muiden työaika menee tämän ihmisen virheiden korjaamiseen. Se ei ole mielestäni oikein.
Ap
Älä korjaa. Anna itsensä tehdä se.
En minä ainakaan alkais kenenkään virheitä korjaamaan jos joku on saanut palkinnonkin. Tuo homma on mulle muutenki tuttua, urakkaporukka tekee vauhilla päin vittua ja yksi henkilö kulukee perässä korjaamassa virheitä. Pomo on tyytyväinen ku näkyvää tulee lyhyessä ajassa mutta se yksi saa paskaa niskaan kun sillä menee niin kauan korjaamisessa
Ap eli siis olet varmaan jonkin sortin myyntihommissa. Puhelinmyyjä? Ymmärrän. Sorry et voi mitään, pomot tajuaa sen joskus
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 10:01"]Älä korjaa. Anna itsensä tehdä se.
[/quote]
Siitähän se riemu repee. Suuttuu niin maan perusteellisesti ja käyttäytyy kuin 4v joka ei saanut kaupassa tikkaria.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 10:01"]Älä korjaa. Anna itsensä tehdä se.
[/quote]
Siitähän se riemu repee. Suuttuu niin maan perusteellisesti ja käyttäytyy kuin 4v joka ei saanut kaupassa tikkaria.
Ap
[/quote]
no mitä sitten. Tekeepähän ittensä vielä naurunalaiseksi ja muutkin tajuaa että palkinto ei kuulukkaan oikeesti sille
Älä siltikään korjaa hutiloijan työn jälkeä. Ja kannattaa ottaa puheeksi joskus kehityskeskustelussa se, että palkitseminen on johtanut ei-toivottuun tulokseen eli hutilointiin.
Sinänsä täysin tuttua tuo, että palkitsemisjärjestelmiä ei mietitä kunnolla loppuun saakka. Meillä esim. on palkittu niitä tiimejä, jotka vastaavat tyke-kyselyissä positiivisimmin. Eli tehdään selväksi, että työpaikan ilmapiiristä on olemassa oikeita ja vääriä käsityksiä. Itse ajattelisin, että toiminnan kehittämisen kannalta on tärkeää kuulla nimenomaan ne ongelmakohdat...
Onkohan AP minun työpaikaltani? Tosin minut on palkittu 8kk putkeen parhaimpana. Tottakai virheitäkin tulee kun tekee keskimäärin enemmän kuin yksiköön muu tiimistä. Mutta se että kytätään virheitä, pakkohan sen on tehdä virheitä..ei se muuten ole hyvä ;)
Mitä tulee virheiden korjaamiseen, jokainen korjaa omansa. Mutta, tässä tulee se että itse en jaksa muiden virheistä sanoa..korjaan ne asiakkaalle pahoitteluiden kera. Mutta kun minä teen virheen..johan syntyy meteli ;) Metelin nostattaja on samanlainen kun AP, ei kuulemma kiinnosta ykköspaikka ollenkaan...
Aikuiset ihmiset..:D
Ei kiinnosta pätkääkään, mutta kuitenkin ärsyttää...? :-DD