Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö raskaustestin minun tilassani?

Vierailija
31.12.2014 |

Menkkojen olisi pitänyt alkaa 4 päivää sitten (kierto hyvin tarkka 28 päivää yleensä)
Ehkäisyä käytettiin hedelmällisinä päivinä, ainoastaan 10 päivää sitten (eli toisin sanoen 6 päivää ennen oletettuja menkkoja) meni kondomi rikki ja en ottanut je-pilleriä koska sekottaisi koko kropan enkä usko, että raskaus kovinkaan mahdollinen tuossa vaiheessa kiertoa.

Nyt siis menkat myöhässä jo neljä päivää ja tänään uuden vuoden pippalot tiedossa missä tulisi juotua lasillinen jos toinenkin (ei mitään kännejä mutta pari lasillista kuoharia ainakin ja varmaan lasi viiniä ruoan kanssa) 

Tiedän että mahdollisuus raskauteen on koska emme ottaneet je-pilleriä mutta tuosta vahingosta on nyt vasta 10 päivää joten jos ovulaatio olisikin myöhästynyt yli viikolla ja olisin tuosta tullut raskaaksi niin eihän sen vielä pitäis näkyä testissä?
Ahdistaa nyt just ajatuskin raskaustestistä mutta mietin kuitenkin että uskallanko edes koskea alkoholiin tänään illalla?
En halua alkaa kavereille selitellä tapahtumaa tarkemmin ja mietinkin et olisko vaan parempi sanoa, että oon kipee ja viettää uus vuosi kotosalla...
Mitä tekisitte minun tilassa? 
Raskaus ei siis olis mikään katastrofi mut ei kyllä mikään odotettu yllättskään just nyt. Kyl me selvittäis mutta ajatus just nyt kyllä pelottaa ihan saatanasti. En halusi vielä tehdä testiä, odotella nyt vielä vaikka 3 päivää lisää.....

 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala osta testi ja tee se. Ei ole oikeasti sen isommasta asiasta kyse, halvimmillaan maksaa 2-3E pakkaus joka sisältää kaksi liuskatestiä.

Vierailija
2/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin testin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku tuli kun yritin lukea tuota ripulikirjoitustasi.

Vierailija
4/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se testi (ja lopeta noiden helvetin ärsyttävien sulkeiden käyttö kirjoittaessa)

Vierailija
5/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin erittäin herkän raskaustestin ja tekisin sen, mutta jos se ei näyttäisi tulosta / olisi negatiivinen, juhlisin täysin rinnoin huoletta ja ilman omantunnontuskia vaikka paljastuisi myöhemmin että oon raskaana. sitten kun saa tietää tai alkaa kunnolla yrittään lasta niin sitten jättäisin alkoholin...

Vierailija
6/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy vielä testissä jos tuosta olet raskaaksi tullut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa noin halpoja testejä?
Halvimmat mitä olen itse nähnyt ovat olleet 8 euron luokkaa...

Voisin totta kai tehdä testin mutta jotenkin en vaan kestä sitä ajatusta nyt.. oon yksin kotonakin enkä ole miehelle kertonut vielä mitään :(

Ja mulla ei siis ole ollut yhtään mitään raskausoireita, ei siis mitään ollenkaan. Ei ole kasvanut ruokahalu, pikemminkin ei tee yhtään mieli ruokaa ollenkaan. Ei satu vatsaan, paitsi vähän sellaista oloa et menkat saattais alkaa. Ei satu ollenkaan rintoihin vaikka kuinka puristelis ja pomppis. Ei väsytä ollenkaan, enemmänkin unettomuutta.  Et jos raskaana täs oltais niin ei kai vielä testi ees näyttäis ja luulis et jotain oireitakin olis.

ap

Vierailija
8/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta glearbluen herkin markkinoilla oleva testi, maksaa kai jotain 9e. Sen voi tehdä jo muutama päivä enne oletettujen kuukautisten alkamista. Itsekin tein 3 päivää ennen oletettua alkamista, samantien pärähti plussa tikkuun. Ei kannata mitään parin euron pilipaliliuskoja tuossa vaiheessa ostaa, kyseessä on kuitenkin mahdollisesti tulevan lapsen terveys :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

glearblue [x]

Vierailija
10/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:07"]

Mistä saa noin halpoja testejä?
Halvimmat mitä olen itse nähnyt ovat olleet 8 euron luokkaa...

Voisin totta kai tehdä testin mutta jotenkin en vaan kestä sitä ajatusta nyt.. oon yksin kotonakin enkä ole miehelle kertonut vielä mitään :(

Ja mulla ei siis ole ollut yhtään mitään raskausoireita, ei siis mitään ollenkaan. Ei ole kasvanut ruokahalu, pikemminkin ei tee yhtään mieli ruokaa ollenkaan. Ei satu vatsaan, paitsi vähän sellaista oloa et menkat saattais alkaa. Ei satu ollenkaan rintoihin vaikka kuinka puristelis ja pomppis. Ei väsytä ollenkaan, enemmänkin unettomuutta.  Et jos raskaana täs oltais niin ei kai vielä testi ees näyttäis ja luulis et jotain oireitakin olis.

ap

[/quote]

Marketeista ja joiltain R-kioskeilta. Merkkeinä pregchek ja rfsu.

Anteeksi, mutta en oikein ymmärrä miksi raskaustestin tekemisestä tehdään niin iso juttu. Se on vain tarkistus, sen jälkeen voi sitten tuloksen mukaan miettiä asiaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päivää myöhässä? Ei oireita?

No kyllä pitäisi raskaustestissä näkyä. Prismasta saa raskaustestejä, sieltä kondomien vierestä.

Vierailija
12/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa olet raskaana, jos 5 päivää ennen oletettuja menkkoja touhuilit ja jos kerta sulla on tarkka kierto yleensä. Varmaan vaan alitajuisesti pelkäät ja stressaat, kun vahinko kävi ja et sitä jälkiehkäisyä ottanut. Kun nyt teet sen raskaustestin niin sitten saat huokaista helpotuksesta ja stressi laukeaa ja eiköhän ne menkatkin sieltä sitten tule jo samana iltana.

Mua on pelottanut raskaustestin teko silloinkin kun raskaus on ollut toivottu, onhan se sellainen "viimeinen tuomio", joten ymmärrän ahdistuksen.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:12"]Osta glearbluen herkin markkinoilla oleva testi, maksaa kai jotain 9e. Sen voi tehdä jo muutama päivä enne oletettujen kuukautisten alkamista. Itsekin tein 3 päivää ennen oletettua alkamista, samantien pärähti plussa tikkuun. Ei kannata mitään parin euron pilipaliliuskoja tuossa vaiheessa ostaa, kyseessä on kuitenkin mahdollisesti tulevan lapsen terveys :)
[/quote]

CB:n digi näytti minulla negaa vielä 4d sen jälkeen kun apteekin oma + joku 0,50 € liuska olivat näyttäneet plussaa. Hukkaan heitettyä rahaa tuo cb.

Vierailija
14/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:12"]Osta glearbluen herkin markkinoilla oleva testi, maksaa kai jotain 9e. Sen voi tehdä jo muutama päivä enne oletettujen kuukautisten alkamista. Itsekin tein 3 päivää ennen oletettua alkamista, samantien pärähti plussa tikkuun. Ei kannata mitään parin euron pilipaliliuskoja tuossa vaiheessa ostaa, kyseessä on kuitenkin mahdollisesti tulevan lapsen terveys :)
[/quote]

CB:n digi näytti minulla negaa vielä 4d sen jälkeen kun apteekin oma + joku 0,50 € liuska olivat näyttäneet plussaa. Hukkaan heitettyä rahaa tuo cb.
[/quote]
En puhunutkaan gb:n digistä, sillä se ei ole herkin mahdollinen. Mulle apteekin työntekijä antoi silloin kouraan jonkin gb:n testin, joka nimenomaan on herkin markkinoilla oleva ja voi tehdä jo vähän ennen menkkojen alkamista. Ja Tää testi oli sellainen, johon siis tuli nimenomaan joko -tai +, ei kaksi viivaa tai digitaalisesti ilmastua juttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikäs uutuus tää glearblue nyt onkaan???? eroaako paljon clearbluesta?

Vierailija
16/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh selvästikään et halua olla raskaana vaan mieli juoda pää täyteen? Miksi et homma kierukkaa?

Vierailija
17/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä testi taitaa kustantaa marketeissa alle 5e. Tekisin testin, mutta vaikka näyttäisi negaa niin jättäisin juomisen yhteen skumppalasilliseen.. mulla herkkä testi näytti haamua kun menkat oli 4 päivää myöhässä ja ovis oli sentään ollut ajallaan. Nega ei siis välttämättä oo varma tulos. Oot vaikka antibioottikuurin varjolla juomatta jos muuten ei muka onnistu.

Vierailija
18/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäiset raskausoireet olivat "menkkamaiset" alavatsakivut, noin viikon sisällä siitä jolloin kuukautisteni olisi pitänyt alkaa. En myöskään meinannut millään saada nukahdettua saati nukutuksi. Kun muita oireita ei ollut, en tajunnut tehdä edes testiä kuin varmuuden vuoksi kuukautisten ollessa jo lähemmäs kk:n myöhässä. Olimme tuolloin juuri muuttaneet toiselle paikkakunnalle ja luulin stressin vain viivyttäneen kiertoa.

Perinteiset raskausoireet alkoivat sitten myöhemmin; väsymys alkoi rv8, rintaoireet rv8 ja pahoinvointi rv13.

Jos vähääkään epäilet raskautta, tee ihmeessä testi. Tai vaihtoehtoisesti vältät alkoholia (+tuorejuustoja, graavikalaa, kuivalihaa, yms).

Vierailija
19/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"emme ottaneet je-pilleriä"

 

:D

Vierailija
20/20 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi luulla, että clear kirjoitetaan glear :D ps. tee se testi