Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajokortin hinta?

Vierailija
13.12.2014 |

Kertokaa viimeisin hinta! Mun on pakko alkaa nyt säästää lapsen autokoulua varten.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta ja ajokorttiluokasta.

Vierailija
2/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaiskohan sossu jos pyytäis. Maksaahan se mamuillekin, vai ajaako mamut jollain somalialaisella ajokortilla.

Vierailija
4/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti. Pliis!

Vierailija
5/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:50"]Maksaiskohan sossu jos pyytäis. Maksaahan se mamuillekin, vai ajaako mamut jollain somalialaisella ajokortilla.
[/quote]
Ei maksa.

Vierailija
6/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk seudulla taitaa lähennellä 3000€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka katsoisit sen paikallisen autokoulun nettisivuilta. :)

Vierailija
8/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa aivan tolkuton,Kalliimpaa saa EU-maista hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan vaiheen voi selvitä alla kahdella tonnilla, sitten välivaihe siihen päälle ja sitten syventävä vaihe. Väh. 2000 e menee.

Vierailija
10/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten ajelin itse pkseudulla. Hintaa tuli ykkösvaiheelle noin 1900e, kakkosvaihe 200e ja kolmosvaihe 400e. Ihan minimitunnit, ei mitään extraa.

Hintoja vertaillessa kannattaa muistaa, että yleensä autokoulut ilmoittaa kortin hinnaksi ykkösvaiheen hinnan ilman mitään ylimääräisiä, mutta pakollisia kuluja. Eli voi olla että ilmoitetaan hinnaksi 1400e ja pienellä präntillä mainitaan, että päälle tulee poliisilta ajokorttilupa, teoriavaiheessa koemaksu, ratamaksut liukasradalla, pimeäajosta joku maksu jne, ja se todellinen hinta onkin sitten pelkän ykkösvaiheen osalta sen 1800-1900e ja nuo kakkos- ja kolmosvaiheet päälle.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa: 

ja kannattaa vähän kysellä tutuilta ja googletella netistä, mimmosia kokemuksia niistä kouluista on muilla ollut. Paska opetus kostautuu äkkiä ylimääräisten tuntien tarpeena tai kämmittyinä insseinä eli tietää lisää rahanmenoa.

Vierailija
12/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aivan sikamainen hinta. Ajatellaan vaikka 2000€.

Parikymmentä teoriatuntia ja 15 ajotuntia? Yht 35 tuntia. Sehän on lähes korjaamotaksa. Täysin suhteetonta.

 

J-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi n. 800e ekavaihe +poliisijutut 40-50e? Tokavaihe n. 200e (suoritin ajot vanhempieni autolla tokavaiheessa)
Yhteensä meni n. 1300e. Vuonna 2010. En joutunut käymään kolmosvaihetta.
(sain vähän alennusta kun olin tietyssä lukiossa opiskelijana ja vein siitä autokouluun todistuksen....)
Mutta on kyllä liian kallista nykyään!!!! Kannattaa varata semmoinen 2500-3000e siihen.

Vierailija
14/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tuolla miellä itse kävin oli hinnat vähän nousseet. Nyt olis B-kortin ykkösvaihe 1764e + viranomaismaksut (poliisille ajokorttilupamaksu 60e, ajovarmalle ajokorttimaksu 29e, teoriakoe 28e ja ajokoe 59e, ratamaksu 70e) ja tuohon tietty valokuvat + lääkärintodistus mahdollisesti joitain kymppejä päälle. Eli päälle parin tonnin kipuaa kokonaisuudessaan.

Harjoitusvaihe 160e ja syventävä vaihe 330e + 97e ratamaksu (+ 80e jos haluat käyttää autokoulun autoa radalla). 

Teoriakokeen uusiminen on aina sen 28e / laaki ja ajokokeen jos joutuu uusimaan niin jokunen ajotunti lisää (72e / tunti) ja sitten uusittu ajokoe 59e koe + 90e autokoululle auton käytöstä, eli hommaan kyllä kannattaa keskittyä jos ei ihan pohjattomat taskut ole :)

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se todella jo noin kallista? Itse ajoin kortin v. 2006 ja hinta oli kaikkineen n. 1000e, kolmosvaihetta ei silloin edes ollut. Mulla on vuoden ikäinen poika, parempi alkaa siis säästään nyt jo sen tilille korttirahaa, 17 vuoden päästä hinta taitaa tätä menoa olla jo kyppitonnin luokkaa!

Vierailija
16/16 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:38"]Onko se todella jo noin kallista? Itse ajoin kortin v. 2006 ja hinta oli kaikkineen n. 1000e, kolmosvaihetta ei silloin edes ollut. Mulla on vuoden ikäinen poika, parempi alkaa siis säästään nyt jo sen tilille korttirahaa, 17 vuoden päästä hinta taitaa tätä menoa olla jo kyppitonnin luokkaa!
[/quote]

Aika masentavaa :( olen 22-vuotias ja kammoksuttaa jo valmiiksi tulevien lasteni autokoulut.. Aion säästää lapsilisistä :) niin kuin minun vanhempani tekivät