Japanilaiset piirretyt ja 15 vuotias?
Molemmat lapsistani (15 ja 18 vuotiaat) katselevat japanilaisia piirrettyjä eli animea ja minua huolettaa niiden sisältö. 18 vuotiaan nettikäyttäytymiseen en voi vaikuttaa, mutta pitäisikö minun vahtia, mitä 15 vuotias katsoo?
Katsooko teidän lapsenne näitä piirrettyjä tai katsotteko itse? Studio Ghiblin muutamat elokuvat olen itsekin nähnyt ja pidän niistä sen verran kun aikuinen voi piirretyistä tykätä
Kommentit (4)
Tuskinpa lapsesi netistähan helpolla löytää arveluttavaa animea. Tosi on, että sitä on olemassa, mutta se on vähän sellaista "tiskin alta" kamaa. Ja viisitoistavuotias osaa kyllä jättää sellaisen sikseen tai jos tieten tahtoen katsoo, niin porno tuskin onkaan hänelle aivan outo asia...
Ps, studio Ghibli on tehnyt kyllä aika laillakin animea, minullakin tuossa hyllyssä on Miyazakilta 13 leffaan dvd:llä, suomeksi käännettyjä kaikki, eikä meillä ole edes ihan kaikkia. Ihania leffoja minusta.
Aika moni nuori katsoo animea. Kysy nuoreltasi, että mimmoista animea hän katsoo. Suurin osa on kyllä ihan 15- vuotiaillekin sopivaa. Enemmän väkivaltaa, seksiä, sekoilua ym huolestuttavaa näkyy nuorille suunnatuilla musiikkikanavilla. Anime on ihan hyvä.
Mikä niiden sisällössä huolettaa? Ja kuule, aikuinen voi piirretystä tykätä todella paljon...
Suosittelen sarjaa death note