Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hipstereitä muualla kuin Helsingissä?

Vierailija
28.06.2014 |

En ole muualla nähnyt

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ei?

Vierailija
2/21 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsterielämäntyyli vaatii suurkaupungin, ja Suomessa lähimmäksi sellaista pääsee Helsinki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa, Köpiksessä, Berliinissä.. vaikka missä.

Vierailija
4/21 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Turussakin on, vai liekö vain wannabe-hipstereitä :)

Vierailija
5/21 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla saattaa olla 1-5. Vaasan seudulla.

Vierailija
6/21 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turuss

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis et Tampereellakin?

Vierailija
8/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turusta löytyy kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsossa

Vierailija
10/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkin Btooklynissa ja siellä erityisesti Williamsburgissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Brooklynissa siis.

Vierailija
12/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa.. ihan liikaa ja kaikki näyttää niin idioottimaisilta vaikka ne olettaa näyttävän hyvälle.. hävettää niiden puolesta kun puol tusinaa löytyy ympäriltä ja jokainen luulee erottuvansa.. holmöt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jokaisessa yliopistokaupungissa on, koska niissä asuu mm. helsinkiläisiä, jotka eivät ole päässeet omaan yliopistoonsa vaan joutuneet lähtemään provinssiin.

Vierailija
14/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa Rovaniemellä on, kun siellä on opiskelee graafikkoja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja teitä. Sitäpaitsi hipsteriys on out.

Vierailija
16/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 02:34"]Voi luoja teitä. Sitäpaitsi hipsteriys on out.

[/quote]

Oikeita hipstereitä ei enää ole, hipsteri-käsitteen tultua koko kansan tietoisuuteen se koki valtaisan inflaation. Ennen löyhänä ohjenuorana hipsterinä olemiseen voi sanoa, että jos joku sanoo olevansa hipsteri, hän ei sitä enää ole.

"Hipsteriys" on nykyään isoja silmälaseja, pipo päässä kesälläkin, henkselit, daniel wellington-tyylinen kello, neule ja/tai kauluspaita, merkkitennarit. Tytöillä hattu, pyöreät aurinkolasit, nahkareppu. Sitä että käydään pienissä kahviloissa arki-iltaisin ja ajetaan vanhalla mummiskalla. Tämä ei kuitenkaan ole hipsteriyttä, vaan erittäin suosittu muotityyli. Oikeat hipsterit ovat siirtyneet jo uusille vesille, mitä valtaväestö vielä kummeksuu. Parin vuoden päästä muut seuraavat perässä ja sama juttu toistuu.

Sanomattakin selvää, että minua henkilökohtaisesti ärsyttää tämä yleinen käsitys hipsteriydestä perustuen johonkin putous-hahmoon ja iltiksen reportaasiin kalliossa asuvista tyylitietoisista nuorista.

Ja vastauksena kysymykseesi, näitä "hipstereitä" on varmaankin eniten juuri urbaaneissa suurkapungeissa, eli suomen mittakaavassa helsingissä, mutta myös muualla asuinpaikasta riippumatta.

Vierailija
17/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa: ja oikeita hipstereitä on ihan joka puolella, mutta isoissa kaupungeissa lienee helpompi olla erilainen ja toteuttaa itseään kuin pikkupaikkakunnilla

Vierailija
18/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole. Helsinki on hipstereiden Mekka.

Vierailija
19/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole. Helsinki on hipstereiden Mekka.

Vierailija
20/21 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni koomisin nuorisolaji on hipsterisesti pukeutuva, ja minimisivistynyt maahanmuuttokriittisten aloittelevien juoppojen ryhmä, jota itse kutsun perstereiksi.

Ei pahalla, ja juu, onhan tämäkin rasistinen näkökanta.

M 40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän