Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö ls-ilmoituksen? Naapurin kakara veti oravanpoikasen vessanpöntöstä,

Vierailija
05.07.2014 |

oma muksuni ja muutama muu naapuruston pienempi lapsi oli katsomassa. Omani (7v) on tosi järkyttynyt ja itkee, olivat kuulemma yrittäneet estää puhumalla mutta tälle "kovikselle" mutta eivät olleet mahtaneet mitään.

 

Pistää niin vihaksi tuollainen, onko moinen eläinrääkkäys tarpeeksi painava syy tehdä ls-ilmoitus tuosta lapsesta? Ei mielestäni ihan terveen kersan tekosia. Vanhempansa nyt eivät välitä mistään mitään, niille turha mennä asiasta avautumaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Kertoisin pojan vai oliko tyttö niin hänen äidilleen.

Vierailija
2/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellaki tekisin. S*tnan psykopaattikakara!! Tollasiin julmuuksiin pystyminen jo tossa iässä ei lupaa hyvää. Toi EI ole millään lailla normaalia, sitä ei voi mitenkään selitellä. Et anna lastes enää olla tollasen syöpäläisen kanssa !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, taas näitä sairaita provoja. Mitä seuraavaksi, niitä ripulijuttuja?

Vierailija
4/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai, ensi töikseen menisin kylläkin upottamaan lapsen päätä ämpäriin, se on toimiva keino kitkeä kaltaisensa sosiopaatit keskuydestamme heti alkuunsa.

Vierailija
5/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ja paskakakaralla ei olisi mitään asiaa meille, 

Vierailija
6/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kyllä, koska kotioloissa taatusti vikaa.

Itsellänikin oli lapsuudessa kaveri, joka rääkkäsi toisen kersan kanssa tikan hengiltä ja isoveljensä hukutti hamsterin. Ei ollut kotiolot häävit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin oravansuojeluilmon.

Vierailija
8/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon tuollaisten perheiden tekevän joukkoitsemurhan. Parempi kaikkien kannalta ennenku lisääntyvät lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisin koko kylälle mitä pentu tekisi niin kaikki kieltäisi lapsensa leikkivän lapsensa kanssa, olisi ihan oikein sille 

Vierailija
10/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehdottomasti. Ei oo tuollaisella kersalla ihan kaikki inkkarit kanootissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ls ole lasten suojelua, ei oravien?

Siis miten ls liittyy tuohon?

Eläinten suojelun kautta tuohon puututaa, siten se menee.

 

Lastensuojelu

Lastensuojelu jakaantuu

ehkäisevään lastensuojeluun ja
lapsi- ja perhekohtaiseen lastensuojeluun.

Ehkäisevää lastensuojelutyötä on kunnan peruspalveluissa, kuten äitiys- ja lastenneuvolassa sekä muussa terveydenhuollossa, päivähoidossa, perhekeskuksissa, opetuksessa ja nuorisotyössä, annettava erityinen tuki. Lapsilta ja perheiltä ei tällöin edellytetä lastensuojelun asiakkuutta, vaan työtä tehdään osana lapsille, nuorille ja perheille tarkoitettuja palveluja.

Ehkäisevää lastensuojelutyötä on myös lasten huomioonottaminen aikuisille suunnatuissa palveluissa. Kun esimerkiksi mielenterveys- ja päihdepalveluissa arvioidaan, että vanhemman kyky huolehtia lapsista on heikentynyt, selvitetään lapsen hoidon ja tuen tarve.

Vierailija
12/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus eläimen huonosta kohtelusta

Tällä lomakkeella voit tehdä ilmoituksen epäillessäsi eläinten huonoa kohtelua.

Kiireellisissä tapauksissa älä jätä palautetta tätä kautta vaan ota yhteyttä suoraan alueen eläinsuojeluvalvojaan tai oman kunnan eläinlääkäriin, terveystarkastajaan tai poliisiin! 

Kerro ilmoituksessa tarkkaan mistä eläimestä on kyse, mitä on tapahtunut sekä tarkka osoite. Mikäli kohteessa on ovikoodi, on se kerrottava ilmoituksessa, jotta valvoja pääsee sisään. Mikäli ilmoituksessa ei ole tarkkaa osoitetta, emme voi reagoida siihen. 

Netti-ilmoitus on tehtävä omalla nimellä. Ilmoittajan puhelinnumeron tarvitsemme sitä varten, että saatamme joutua kysymään lisätietoja. Ilman puhelinnumeroa tai väärällä numerolla tehtyjä ilmoituksia emme käsittele. Ilmoittajan tiedot säilytetään luottamuksellisina. 

Ohjaamme osan ilmoituksista eläinsuojeluviranomaisille (erityisesti paikkakunnilla, joilla ei ole SEYn valvojaa). ILMOITA ERIKSEEN, MIKÄLI ET HALUA, ETTÄ YHTEYSTIETOSI VÄLITETÄÄN ELÄINSUOJELUVIRANOMAISELLE. 

HUOM: 
1. Useat eläinsuojeluilmoitukset koskevat haukkuvia koiria. Tällaisessa tapauksessa ensisijaisesti kannattaa ottaa yhteyttä koiran omistajaan ja keskustella asiasta. Mikäli häirintä jatkuu, on seuraava osoite isännöitsijä. 

2. Netistä löytyy myös paljon epäilyttäviä ilmoituksia, jotka viittaavat esim. pentutehtailuun. Tällaisten tapausten tutkinta on erittäin hankalaa (tekijät vaihtavat paikkakuntaa, nimeä ja numeroa), joten kannattaa kerätä mahdollisimman paljon informaatiota etukäteen kasaan. SEYllä ei valitettavasti ole resursseja ryhtyä syvällisiin tutkimuksiin - ne ovat aina viranomaisen asia. Pentutehtailuepäilystä on joka tapauksessa syytä ilmoittaa joko SEYn valvojalle tai paikalliselle eläinsuojeluviranomaiselle, koska voi olla, että tehtailija on paikkakunnalla uusi, eikä siten kenenkään tiedossa.

 

 

http://www.sey.fi/elainsuojelu/seyn_elainsuojeluneuvojat/tee_elainsuojeluilmoitus_netissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orava ja lastensuojeluilmoitus. Tietysti niin että onko pojalla jotain häikkää kun viattoman luontokappaleen pistää pöntöstä alas ja putket voi tukkeutua. En usko että tälläistä on edes tapahtunut. Provo.

Vierailija
14/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:16"]

Eikö ls ole lasten suojelua, ei oravien?

Siis miten ls liittyy tuohon?

Eläinten suojelun kautta tuohon puututaa, siten se menee.

 

Lastensuojelu

Lastensuojelu jakaantuu

ehkäisevään lastensuojeluun ja lapsi- ja perhekohtaiseen lastensuojeluun.

Ehkäisevää lastensuojelutyötä on kunnan peruspalveluissa, kuten äitiys- ja lastenneuvolassa sekä muussa terveydenhuollossa, päivähoidossa, perhekeskuksissa, opetuksessa ja nuorisotyössä, annettava erityinen tuki. Lapsilta ja perheiltä ei tällöin edellytetä lastensuojelun asiakkuutta, vaan työtä tehdään osana lapsille, nuorille ja perheille tarkoitettuja palveluja.

Ehkäisevää lastensuojelutyötä on myös lasten huomioonottaminen aikuisille suunnatuissa palveluissa. Kun esimerkiksi mielenterveys- ja päihdepalveluissa arvioidaan, että vanhemman kyky huolehtia lapsista on heikentynyt, selvitetään lapsen hoidon ja tuen tarve.

[/quote]

 

 

No minusta ls liittyy tuohon tapaukseen siten, ettei mielestäni lapsella (8v kyseessä) voi olla kaikki hyvin, jos tekee tuollaista. Vrt kaikki muut tapauksen nähneet lapset (normaalit??!) olivat kauhuissaan ja itkeneet. Tiedän perheestä sen verran, ettei ihan vuoden vanhempia siellä olla muutenkaan, molemmat vanhemmat käyttää alkoa aika reippaasti muksujenkin ollessa paikalla, heiltä on koirat otettu pois eläinsuojeluviranomaisten toimesta, vanhin lapsi ollut sijoitettuna jne. Eli ovat sossujen tuttuja jo ennestään, ja ajattelin, että tuollainen eläinrääkkäyksestä johtuva ilmoitus voisi hyvinkin kertoa viranomaisille lisää myös perheen nuorempien lasten henkisestä pahoinvoinnista lisää.

 

Sen oravan kohdalla suojelutoimet ja ilmoitukset nyt on joka tapauksessa myöhäistä, kun se on hukkuneena viemärissä.

 

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole totta. Omat lapseni eivät saisi olla tuollaisen s****nan koltiaisen kanssa enää missään tekemisissä. Selkäsaunan sietäisi saada tuollaisesta.

Vierailija
16/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit aloittavat yleensä toimintansa pikkueläinten satuttamisella, sitten vähän isompien ja sitten... ihmisten.

Vierailija
17/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:36"]

Psykopaatit aloittavat yleensä toimintansa pikkueläinten satuttamisella, sitten vähän isompien ja sitten... ihmisten.

[/quote]

Nimenomaan, Tv:ssä oli taannoin ohjelma sarjamurhaajasta joka oli pienenä paloitellut kissoja ym pieneläimiä ja ...sit ihmisiä.

 

Vierailija
18/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää, että lapsena eläimiä kiduttaneesta tulee täysi nisti ja murhaaja

Vierailija
19/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin jos vanhemmilla on muutakin ongelmaa. Tai sitten tekisin poliisille ilmoituksen eläinrääkkäyksestä, mutta se johtanee samaan tulokseen eli lastensuojeluilmoitukseen. 

Sinun on myös syytä opettaa lapsillesi että tuollaiseen pitää puuttua, eli äiti teki asialle jotain kun sai tietää siitä eikä vain antanut sen olla. Näin annat oikean viestin myös lapsille että se oli väärin.

Vierailija
20/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekisin.

 

Mies