Lue keskustelun säännöt.
Simaan vahingossa hiivaa 1/4 PAKETTIA
28.04.2014 |
Tein 9 litraan simaa, ja tuossa katselin sitten ohjetta... helkutti, 1/4 TEELUSIKALLISTA.... Mitäs nyt? Pullotanko ennen kun on kulunut 24 tuntia? Muita vinkkejä?
Auttaisiko myös jos lisään pullotuksen yhteydessä sokeria pulloihin (1-2tl)?
Kommentit (2)
Nro 2, kannataako antaa käydä ennen pullotusta vaikka vain 16-20 tuntia 24 sijasta? Olisiko siitä haittaa?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei siinä muuta haittaa kuin se, että astian pohjalle jää hiivaa enemmän., Hiiva on elävää, ja se pikkuinen herneenkokoinen hitunen kasvaa isommaksi syödessään sokeria. Joka tapauksessa kai pulloihin laitetaan vähän sokeria, että tulee kuplia.
Pelasta tilanne sillä, että ota sima mahdollisimman varovasti siitä astiasta, jossa se nyt on, jotta et sekoita pohjalla olevaa hiivaa pullotettavaan.