Sanoma Magazines ja kestotilauksen raivo
Sanoivat kestotilausta tehdessä että helppo peruuttaa vaikka netin kautta. Mutta kirjauduttuani palveluun nyt maksetun ajan kohta puolin päättyessä, sanotaan tilauksen kohdalla ettei tätä tilausta voida netissä peruuttaa. Ja vielä kummempaa: soitin asiakaspalveluun ja siellä 6min jonotuksen jälkeen lyötiin luurikorvaan??
Onko muilla yhtä pain in the ass -kokemuksia noista kestotilauksista? Ootteko joutunu maksamaan loppujenlopuksi joitan ylinmääräsiä numeroitakin?
Kommentit (26)
Sama asia raivostuttaa myös minua. Lehden voi tilata ja hoitaa osoitteenmuutokset ym. asiat netissä, mutta tilaus pitää lopettaa VAIN puhelimitse! Anna-lehden sain sentään lopetettua sähköpostitse.
Nyt sitten odottelen, koska alkaa se valtava puhelinmyyjien pommitus, kun tilaukseni on päättynyt...
Puhelimessa sain peruutettua, mutta se helvetin vainoaminen mikä jälkikäteen alkoi. Viisi kertaa sanottuani "ei kiitos" puolen vuoden aikana, suutuin vihdoin ja olin aika hitsin äkäinen ja just sellainen huonosti käyttäytyvä puhelinmyynnin asiakas. Kerroin vakaasti mielipiteeni kyseisestä firmasta ja kerroin olevani aikuinen ihminen joka tiedän mitä haluan, oli syy miksi peruin lehden ja ei, en halua sitä tilata uudestaan, ja että suomeksi ei tarkoittaa että ei, ja kiitos siihen perään oli vaan kohteliaisuutta. Pyysin, että nauhoittavat nyt seuraavat sanat jotka tulen sanomaan: *tauko* "ei-kiitos-en-tilaa-lehteä-enää-uudestaan-enkä-mitään-muutakaan-sanomamagazinesin-julkaisua". *tuut-tuut-tuut*
Mua kans harmittaa, mielelläni tilaisin jotain lehteä, mutta kun tuo lehtien myynti perustuu tollaseen kusetukseen.
Ei muuten ole ensimmäine tarina.Ihan tismalleen samanlaista kohtelua on saanut iäkäs äitini. Kun jollakin ihmeen tavalla sai lopulta yhteyttä muistaakseni sähköpostilla, peruutti ihan jokaisen lehden.
Varokaa lehtitilauksia!!!
Kaikista hauskin kokemus oli, kun erään lehden pystyi vielä pari vuotta sitten irtisanomaan vain ja ainoastaan soittamalla maksulliseen numeroon. Ihan sama mihin aikaan sinne soitti, joutui odottamaan vuoroaan niin kauan (yli 40 min), että puhelinlaskua kertyi odotellessa vähintään vuoden kestotilauksen verran.
Sama kaiku onaskelten - kaiken sortin kirjutumisia ja muuta nettihommaa joka ei edes toimi.
Täältä ulkomalta ei edes viitsisi oikein soittaakaan.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 11:54"]
Kaikista hauskin kokemus oli, kun erään lehden pystyi vielä pari vuotta sitten irtisanomaan vain ja ainoastaan soittamalla maksulliseen numeroon. Ihan sama mihin aikaan sinne soitti, joutui odottamaan vuoroaan niin kauan (yli 40 min), että puhelinlaskua kertyi odotellessa vähintään vuoden kestotilauksen verran.
[/quote]
Kerro mikä lehti se oli ettei kukaan muu vaan erehdy tilaamaan sitä kestona.
Osataan sitä muissakin lehtitaloissa. Tilasin kestona netistä lehden. Siinä tuli automaattisesti nettilehti mukana, en olisi tarvinnut. Irtisanoin netissä, mutta olisikin pitänyt se nettitilaus irtisanoa erikseen puhelimessa! Laskuhan sieltä tuli. Törkeää.
15 tarkentaa: nettilehti olisi pitänyt irtisanoa puhelimessa.
Joskus vuosia sitten erehdyin tilaamaan Sanoma Magazinesin lehden puhelimitse. Irtisanottuani sen, huolimatta siitä, että minulla on päällä oleva suoramarkkinointikielto ja jopa turvakielto, soiteltiin minulle saman lehden puitteissa jopa useampia kertoja viikossa. Vaikka joka kerta kerroin, että en tule nyt enkä ikinä tilaamaan heiltä mitään ja markkinointikiellosta, ei auttanut. Lopulta auttoi sähköpostiviesti, missä kerroin, että seuraavasta puhelusta teen kys. firmasta rikosilmoituksen puhelinhäirinnästä ja vainoamisesta (mikä on nykyään rikoslaissa), puhelut loppuivat siihen. Ainoa, mikä harmitti oli se, että tuon sähköpostiosoitteen esillekaivamiseen ja sähköpostin kirjoittamiseen meni aikaa, muuten ollut hyvin palkitsevaa ilman tuota soittelua.
Ja niille, jotka valittavat, että eikö vaan voi sanoa "ei": Kun se "ei" ei riitä, uutta puhelua tulee parhaimmillaan samana päivänä, joku myyjä alkoi riehumaan ja haistattelemaan minulle, kun kerroin, että puhelinmyyntiyritysten pitäisi kunnioittaa suoramarkkinointikieltoja, soitellaan kesken työpäivän, ilta-aikaan, viikonloppuisin... Ihan mahdotonta touhua!
Joo, on kokemusta! Halusin peruuttaa kestotilauksen ja se onnistui vain soittamalla tiettyyn kellonaikaan. Ja sitten sanottiin että koska seuraava lehti on jo lähtenyt painoon tms (ei siis tullut mulle) niin peruutus onnistuu vasta sen jälkeen ja pitää maksaa vielä se seuraava lehti. Ja sen lehden irtonumerohinta oli jotain 8€. Tyhmänä en tajunnut sanoa vastaan. Mut siis pakotettiin ostamaan yks irtonumero joka ei ollut edes tullut mulle vielä, eli ihan kusetusta!
Jos puhelimessa jonottaminen raivostuttaa, niin on olemassa sellainenkin niksi kuin paperinen kirje! Joskus olen tällaiseen turvautunut, kun en ole jaksanut jonotella ja asia ei ole ollut kovin kiireinen.
Hulluinta on, että isoa osaa lehdistä myydään lehtipisteissä lähes jatkuvasti tarjoushintaan. Eli se lehden todellinen hinta kaupasta ostettuna ei useinkaan ole mitään 7-9 euroa vaan 3,50 tai jotain.
Äidilläni jatkui kestotilauksena vuoden vaihteesta joku näistä lukuisista kodin aikakauslehdistä. Hän huomasi kahden lehden jälkeen, että molemmat lehdet olisi saanut lehtipisteesta hintaan 3 euroa kpl tarjouksessa. Soitti ja peruutti tilauksen, näistä kahdesta lehdestä tuli tietysti lasku. Mutta ne olikin sitten laskutettu 8 euron hinnan mukaan!
Miten lehtipisteessä se hinta voi olla 3 euroa, ja sitten laskutetaan lehdeltä 8 euroa?
Mulle tarjottiin kerran Image-lehdestä kaksi ilmaista näytenumeroa, kun olin tilannut sen niiden matkalehden. Molemmat näytenumerot oli sellaisia, että en löytänyt niistä mitään kiinnostavaa, toisessa pääjuttu oli Cheekista ja toisessa Harkimosta, evvk. Sitten lehtimyyjä soitti, että tilaatko. Sanoin, että oli molemmat näytenumerot niin tylsiä, että en taida kuulua lehden kohderyhmään.
Myyjällä oli otsaa sanoa, että jos nyt kuitenkin tilaisit vuodeksi, niin ehkä niissä seuraavissa lehdissä olisi sitten suakin kiinnostavia juttuja! Siis mitä. Jos totean näytenumeron perusteella, että ei kiinnosta, niin miksi sitten pitäisi maksaa ja katsoa, että jos kuitenkin kiinnostaisi?
Välillä olen sitten lehtipisteestä ostanut Imagen, jos on ollut oikeasti minua kiinnostavaa aihetta ja ihmistä, kuten kerran oli Salla Simukka.
Sen matkalehdenkin sitten peruutin, kun se oli muuttunut niin heppoiseksi. Mulle tuli se ennen monta vuotta kestotilauksena. Sitten jutut lyheni ja pinnallistui, en viitsi sellaisesta maksaa.
Monien lehtien ongelma on se, että ne tehdään nykyään liian pintapuolisesti. Asioihin ei mennä syvälle, jutut on yhden tai kahden sivun mittaisia ja paljon kuvia. Itse tykkään lukea Hesarin Kuukausiliitteen juttujen tapaisia pitkiä artikkeleita, joissa aiheeseen on oikeasti paneuduttu. Ja sitten kun on joku ajankohtainen julkkis, niin KAIKKI lehdet haastattelee sen saman julkkiksen. Hei, etsisitte jotain muuta näkökulmaa ja muita haastateltavia kuin ne samat, joita kaikki muutkin haastattelee!
Sanona magazines lähetti Matkaopas lehden seuraavan jakson laskun sanoilla...tilauksesi uusi jakso on nyt alkanut vaiķka ei ollut.. Nettinsä tarjoaa kolme tapaa eroon. Joko
Siirrät ystävälle koko jakson 12kk 6 lehteä, tai kadut, tai tai.. Kyykytystä, 4vrk ennen kertoa että kestotilaus on alkanut, sitä sanotaan valehteluksi. Ja lähetetään tieto vielä
economynä ettei varmaan ehdi peruuttaa?.Kun jakso alkaa, pitää maksaa koko vuoden annos! Vasta sitten tilaus on lopetettu. Tarjouksissa saa koko vuoden numerot 29 e lla
ja minä uskollinen kestotilaaja pulittaisin 58 e! Eikä missään näy vahvistusta tilauksen loppumisesta. Vanha tapa oli sentään maksaa vielä saatu lehti ja asia oli sillä selvä -
vaika silloinkin pelailtiin jaksometkuja.
johan on...
Täällä myös yksi nykyinen Sanoman vihaaja! 8.6.2015 peruutin kaikki voimassa olevat lehtitilaukseni - ja yllätys yllätys, tänään tipahti luukusta sekä uusi Aku Ankka -lehti että uuden lehtitilauksen lasku. Tilauksen olen mukamas tehnyt puhelinmyynnin kautta 31.7.2015. Mielenkiintoista, tutkin puhelimeni, eikä minulle ole lehtimyyjä soittanut kyseisenä päivänä... Itse asiassa tein itselleni markkinointieston 8.6.2015 ja olen sen jälkeen saanut tasan yhden myyntipuhelun ja se oli eilen.
Sanoma näyttää lähettävän kuviteltuja tilauksia ja laskuja ja minulla alkaa nyt mitta olla todella täysi tämän yrityksen toimintaan. Tämä nykyinen "voimassa oleva tilausjakso" on tänään päätetty ensin varmuuden vuoksi netin kautta ja lisäksi lähetän Sanomalle huomenna kirjeen, jolla peruutan Aku Ankan 31.7. alkaneen kestotilausjakson - ENKÄ ENÄÄ IKINÄ TILAA LEHTIÄ ENKÄ MITÄÄN MUUTAKAAN PUHELINMYYNNIN KAUTTA!
vihainen sähköposti auttoi! kiitos vinkistä :)
Mullakin oli sama ongelma. Soittelin sinne monta kertaa ja kyllästyin koko touhuun, niin että uusi "kestotilaus" ehti jo alkaa ja sainkin kaksi lehteä. Jatkoin koko ajan soittelua, ja lopulta sitten pääsin läpi puhumaan jonkun henkilön kanssa. Hän oli sitä mieltä, että pitäisi vielä maksaa noista kahdesta saamastani lehdestä, vaikka soitteluun oli mennyt jo ihan tarpeeksi rahaa... Maksullinen palvelunumero, lähemmäs euron / minuutti ja olin useamman kerran sinne soittanut ja ollut kerrallaan n. 10 minuuttia jonossa. Joten ei sitten kuitenkaan tarvinnut maksaa noita - olin todella ärsyyntynyt koko touhuun ja kerroin asian myös toiseen päähän.
Ihme juttu, ettei totakaan asiaa voi hoitaa netissä!
Minulta on ainakin onnistunut nuo sanomien lehtien peruuttamiset netin kautta tosi hyvin. Mutta ärsytys kyllä alkaa viim. kolme kuukautta ennen tilauksen päättymistä, kun sitten soitellaan kerta viikkoon, että jatkaisitko kuitenkin tätä tai kelpaisiko joku toinen lehti? me naiset, kodin kuvalehti, akkari, meidän perhe vaiko autobild, mitä laitettais?
Minulla on onnistunut kestotilauksen lopettaminen Sanoma Magazinellä (Aku Ankka) helposti netin kautta. Olisikohan kysymys siitä, että ap on yrittänyt lopettamista niin lähellä tilausjakson loppumista, että se ei ole enää onnistunut siinä vaiheessa netin kautta?
Ja vielä: ÄLKÄÄ IKINÄ TILATKO MTN KESTOTILAUKSIA SANOMA MAGAZINESILTA -.-