Uudet lapsiperheiden lifestylelehdet ja lastenvaateblogit
Markkinoille on tullut kaksikin uutta tyylikästä lapsiperheiden lifestylelehteä Kiddo ja Tuttifrutti magazine, jotka ovat selvästi pyrkineet eurooppalaiseen tyyliin ja kivoja molemmat näyttävät olevankin. Mietin vaan tässä, että molempien sisältö on selvästi suunnattu sellaisille, jotka seuraavat lastenvaatemuotia ja ovat tyyliasioista lapsilla aika tietosia. Sinänsä aika mielenkiintoista, koska minusta esimerkiksi lastenvaateblogien genre on selvästi ollut laskusuuntainen ja luulisi näillä olevan samoja lukijoita, kuin lehdet tavoittelee lukijoikseen.
Onko siis lastenvaateblogit taas nousussa vain miten tämä nyt menee?
Kommentit (4)
Joka ajalla on omat suositut merkit ja mm. mini rodini on hyvin suosittu keski-euroopassa tällä hetkellä. Crocseista en sano mitään tai pomp de luxista. Selasin Kiddon aikeissa ostaa se mutta siitä huokuu sellainen tietynlainen tyyli joka ei saa hyvälle tuulelle. Suomalaiset lehdet ovat todella hyviä löytämään negatiivisella tavalla ärsyttäviä ihmisiä tekemään näitä juttuja. Ei tule sellainen olo että voi kun mukavaa vaan lähinnä että okei onko pakko tuputtaa. Voisko kerrankin tehdä puhtaasti mielipiteitä tuputtamattoman lehden joka keskittyy vain itse asiaan, siinä ulkomaalaisen ja suomalaisen lehden ero.
Kun työpaikat hupenee ja ihmiset alkavat tekemään lisää lapsia niin Suomen taloudellisessa asemassa se tarkoittaa perhekohtaista konkurssia. Tarkoittaa myös sitä että ihmiset haluavat keskittyä tavallisiin, maanläheisiin asioihin.
Harvoissa suomalaisissa lastenvaateblogeissa on lasten muotia, lähinnä niitä sponssifirmojen mainoksia. Minusta crocsit, ebbe ja meandi ovat hyvin kaukana muodista eikä kiddokaan muistuta suurinta osaa lastenvaateblogeista millään tavalla.
Vanhat hyvät lastenvaateblogithan (mm. tyylilyyli ja karpaloita) olivat tyylillisesti minusta kyllä juuri noiden lehtien luokkaa. Joitakin pieniä kivoja kunnon lastenvaateblogeja edelleen on, joissa ei löydy niitä crocseja. pomp de luxeja ja mini rodineja. Ehkä niillekin tulee nostetta taas.
Nousussa varmasti. Eikö se mene niin että kun työpaikat hupenee alkavat ihmiset tekemään lapsia? Itse tykkään molemmista lehdistä. Kiddo on enemmän kahvipöytälehti. Verkkolehti Tuttifrutti Magazinen sivuilla taas surffailen iltaisin ja muutaman tehtävän olen myös lapsille sivuilta printannut. www.tuttifruttimagazine.com