Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys huoltofirman lähettämästä laskusta

Vierailija
05.03.2013 |

Meillä kävi pyynnöstäni taloyhtiön huoltoyhtiö tekemässä yhtiön piikkiin menneen korjauksen. Samalla mies huomasi että vessan peilikaapista oli lamppu rikkia ja kysyi, että vaihdetaanko sekin samalla (halusi myös vaihtaa muita palaneita lamppuja mutta sanoin, että saan itsekin tehtyä sen). Ei puuhunut maksusta mitään joten oletin siinä jotenkin että kyseinen vähän vaikeammin vaihdettavissa oleva lamppu kuuluu taloyhtiölle. No, eikö mitä,. Nyt tuli sitten 20e lasku. Ei tosin suuri mutta silti. Olisiko ukon pitänyt palvelusta tarjotessaan kertoa hinta minulle vai olinko minä tyhmä kun en tajunnut hänen palvelualtiuttaan kyseenlaistaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamput kuuluu asukkaalle, se pitäisi tietää. Loisteputket (esim. vessa ja keittiö) maksaa n. 5e kaupassa. Aika hyvän tilin tekee huoltoyhtiölle. Vaihtoon menee max 3min.

Vierailija
2/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiennyt. Mielestäni kuitenkin tuon miehen olisi hinta minulle pitänyt kysymättä kertoa? Miten toimivat vanhusten yms kanssa jos tapa samanlainen? Korjataan nyt tämä ja tämä..

Ovat joskus vaihtaneet ulkolampun maksutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin olisi ainakin kuulunut ilmoittaa asiasta.

Itse ottaisin yhteyttä huoltofirman valinnan tehneeseen tahoon ja kertoisin asiasta, jotta he voisivat hieman "ojentaa" firmaa ja mahdollisesti tiedottaa asiasta asukkaille, jotta asia ei toistuisi.

Vierailija
4/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää aina osata kysyä hintaa eikä oletella yhtään mitään. Huoltomies teki vain lisämyyntiä, siksi sitä kutsutaan.

Vierailija
5/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minunkin mielestäni ainakin hyviin tapoihin kuuluisi ilmoittaa hinta. Tämä nyt ei ollut paha lasku mutta helposti joku vanhus menee lankaan kun tällainen huoltomies tulee korjaamaan yhtiön piikkiin kuuluvaa asiaa ja korjailee siinä ohessa kaikkea muutakin viallista (joka kuuluisikin asukkaalle). Itse olin toki tyhmä, en vain moiseen ole kyseisen firman taholta ennen törmännyt.

Vierailija
6/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat vielä kirjanneet laskuun, että asukkaan pyynnostä vaihdettiin lamppu. En pyytänyt yhtään mitään vaan myönnyin kun itse ehdotti asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat vielä kirjanneet laskuun, että asukkaan pyynnostä vaihdettiin lamppu. En pyytänyt yhtään mitään vaan myönnyin kun itse ehdotti asiaa.

Vierailija
8/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, sit teet reklamaation, tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamoi laskusta. Kerro, ettet ole pyytänyt lampunvaihtoa vaan että huoltomies pyysi saada vaihtaa lamppu eikä hinnasta ollut sovittu.

Vierailija
10/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasinkin soittaa ja reklamoida. Kunhan kysyin että mitä mieltä täällä ollaan. En aina luota omaan ymmärrykseeni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sillä niitä lamppuja mukana ole! Sitäpaitsi hinta on edullinen. Ja mielummin se vanhus sen lampun ja työn maksaa, ku lähtee sitä jostain itte ettimään, ja ei tartte olla pimeässä. Ihme avuttomia ootte. Kannattas lukea muutenkin vastuunjakotaulukko, mikä kuuluu asukkaalle, ja mikä taloyhtiölle. Aika hintavaks tulis se et asukkaat vaihdattas lamppunsa taloyhtiön kustannuksella. Onko teillä edes kotivakuutusta, kun on noi hatarat tiedot?