Asuminen esim. Keravalla vs. asuminen Helsingin/Espoon/Vantaan lähiössä?
Mitä eroa käytännössä, että asuu pienessä kaupungissa eikä lähiössä? Sijainniltaanhan Kerava voisi olla Vantaan lähiö. Kokemuksia?
Kommentit (6)
Sijainnilla in todella paljon väliä, pitkä matka ei välttämättä vie enempää aikaa, mutta mahdollista se on. Se taas tarkoittaa pitkiä hoitopöiviä.
Jos liikkuu autolla, niin rahallisesti on aika suuri merkitys ajaako työmatkaa 5 km vai 20 kilsaa.
Kerava alkaa tuosta muutaman sadan metrin päästä. Kerava vaikuttaa näppärältä pikkupaikkakunnalta, jossa käymme usein ostoksilla. Pitkään etsittiin asuntoakin sieltä, mutta päädyttiin sitten tänne Vantaalle.
Vantaan etuna on seutulippu eli edullisempi kulkeminen julkisilla. Keravalta pääsisi junalla nopeammin Helsinkiin, sieltä kulkee nopeampia junia. Keravalla on enemmän lentomelua.
Nämä kaksi seikkaa saivat meidät etsimään kotia Keravan sijaan Vantaalta. Ne keravalaiset, jotka tunnen, ovat hyvin tyytyväisiä siellä. Kaikki on lähellä ja palvelut ovat varsin hyvät.
Meillä on erityislapsi, ja Helsinki hoitaa parhaiten kuntoutukset ym. Köyhä Vantaa olisi meille katastrofi, Keravasta en osaa sanoa.
sekä nyt Keravalla. Pukinmäen palvelut olivat käytännössä Malmilla, Kerava taas on aika kompakti kaupunki.
Pukinmäestä Helsingin keskustaan pääsi junalla 12 minuutissa, nyt Keravalta menee stadiin 22 minsaa nopealla junalla. Asuminen on Keravalla halvempaa. Viihdyin kyllä Helsingissäkin, ei siinä mitään. Lentomelua on, mutta siihen turtuu aika nopeasti niin ettei sitä enää kuule. Pukinmäessä sitä melua aiheutti Kehä I.
Meillä on erityislapsi, ja Helsinki hoitaa parhaiten kuntoutukset ym. Köyhä Vantaa olisi meille katastrofi, Keravasta en osaa sanoa.
En muuta pois Helsingistä lapsen takia. Me ei voida, muuten laspen asiat menee sekaisin. Nyt lapsi saa kaiken tarvitsemansa tuen mm koulunkäyntiin. Ja julkinen liikenne toimii täällä loistavasti kun en ajokorttia omista, kauemmas muuttaminen hankaloittaisi elämää paljon.
Sijainnilla in todella paljon väliä, pitkä matka ei välttämättä vie enempää aikaa, mutta mahdollista se on. Se taas tarkoittaa pitkiä hoitopöiviä.
Jos liikkuu autolla, niin rahallisesti on aika suuri merkitys ajaako työmatkaa 5 km vai 20 kilsaa.