Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaupanmyyjät! Ärsyttääkö Sinua

Vierailija
25.05.2012 |

jos käytän nimeäsi, kun kiitän. Kun monella kassamyyjällä on nimilappu, niin onko soveliasta sanoa, että :"Kiitos, Sini!".



Ihan gallupia teen. Älkää nyt ruvetko kommentoimaan, että eikun nimeni on Petteri.

Kiitos ;)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku tiirailisi myyjän nimeä noin tarkkaan.

Vierailija
2/9 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä palvelevassa vaateliikkeessä ja usein, jos olen tullut hyvin juttuun asiakkaan kanssa ja löytänyt hänelle mieleisiä vaatteita, saattaa hän kassalla lopuksi kysyä nimeäni ja kiittää hyvästä palvelusta. En sitten tiedä, miksi ne niitä nimiä kyselee, aikooko antaa palautetta esim. sähköpostitse, vai ehkä kysyä seuraavalla kerralla, että olenko paikalla. Itsekin saatan joskus puhutella asiakasta nimellä, jos muistan hänen nimensä, mei

llä kanta-asiakkaiden nimi- ja osoitetiedot tulee kassakuittiin ja ruudulle, joten joidenkin asiakkaiden nimet jää mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan.

Vierailija
4/9 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ei onneksi tarvi pitää nimikylttejä, ja jos asiakas kysyy nimeäni niin en edes sitä kerro :)

Vierailija
5/9 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä palvelevassa vaateliikkeessä ja usein, jos olen tullut hyvin juttuun asiakkaan kanssa ja löytänyt hänelle mieleisiä vaatteita, saattaa hän kassalla lopuksi kysyä nimeäni ja kiittää hyvästä palvelusta.


eri asia, kuin että asiakas kysyy miellyttävässä tilanteessa nimeäsi ja kerrot sen.

Jos taas nimi lukee kyltissä, tulet kassalle ja sanot esim. "Hei Pirjo" se on omasta mielestäni törppöyden huippu. Nuo nimellä puhuttelevat ovat järjestäen aina jotain vatipäitä, ei siis koskaan mitään normaalijärjellä varustettuja. Olen itse lähinnä vakuuttunut siitä, että nimikyltti on siinä vain myyjän nöyryyttämisen vuoksi, eikä sen vuoksi, että asiakas voisi oikeasti kokea mukavia kauppakokemuksia, kun tietää, että häntä palvelee "Pirjo".

Meillä (kahelit ja urpot) asiakkaat myös huutelevat käytävillä, että "hei Pirjo, tuus myymään mulle tää sixpäkki". Noissa tilanteissa onkin "tosi mukavaa" olla se "Pirjo".

Eli arvatkaa vain, käytänkö sitä nimilätkää..

Vierailija
6/9 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käytän nimeäsi, kun kiitän. Kun monella kassamyyjällä on nimilappu, niin onko soveliasta sanoa, että :"Kiitos, Sini!".


ajattelisin hänen vittuilevan minulle.

t: edellinen kommentoinut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten kyllä olisin käyttämättä nimilappua, mutta työnantajan määräyksestä sitä käytän. Työnantajan syy, joten miksi suuttua asiakkaalle?

Vierailija
8/9 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tottunut koko elämänsä ajan siihen, että ne, jotka käyttävät etunimeäni, ovat sellaisia, joitten nimen minäkin tiedän. Satunnaiset asiakkaat eivät tällaisia ole, ja aina se oman nimen kuuleminen jotenkin hätkähdyttää, siinä on jotain liian intiimiä siihen kassatilanteeseen.



Muutama vanhempi vakioasiakas ovat eri asia, heiltä siihen on tottunut. Mutta noin yleensä ottaen nimilappuni ei mielestäni ole siinä siksi, että minua puhuteltaisiin nimeltä, vaan siksi, että jos minusta haluaa antaa palautetta, niin se ohjautuu oikealle henkilölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa jos/kun asiakas käyttää nimeäni, tuntuu kiitos jotenkin henkilökohtaisemmalta. Ihan kuin hän oikeasti kiittäisi siitä palvelusta minkä on saanut eikä vain sano kiitos koska yleensä niin sanotaan :-)



Ei nämä toisiaan poissulje, mutta sellainen viilinki tulee :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä