Näkyykö myyjälle, jos kate ei riitä?
Mitä lukee myyjän / baarimikon kassassa, jos kate ei riitä?
Kommentit (23)
mutta meille on neuvottu, että tätä ei saa sanoa mielellään asiakkaalle. yleensä asiakas itse arvaa syyn, kun sanon, ettei mene läpi ja kysyn käteistä tai toista korttia. joskus jos asiakas ei ymmärrä syytä, "kokeilen uudestaan" pari kertaa, jonka jälkeen sanon, että ei onnistu ja pyydän suoraan toista maksutapaa. ei minusta kohteliasta sanoa ääneen tyhjästä tilistä, kun jonossa aina joku muukin kuulee.
t. k-ryhmän kassa
Mitä heillä lukee sitten???
Kun joskus ovat sanoneet että kuitissa lukee syy, mutten muista mitä siinä on lukenut?
Ja tilanne siis se, että minulle ei ole rahaa tilillä.
TODELLA noloa;( En todellakaan tiennyt että ei ole rahaa ja koitin ja koitin korttia, luojan kiitos myyjä oli fiksu eikä möläyttänyt=D Palkka ei siis ollutkaan tullut;(
Visa electron! Sehän ei mene läpi jos tilillä ei ole rahaa, pankkikortti kyllä menee.
Ja muistaakseni se että näkyykö myyjälle se syy miksi ei läpi mene riippuu vähän kassajärjestelmästä. Niitä kun on monia erilaisia.
luki meidän kaupassa.
Kassahenkilö ei saa kailottaa kaikkien kuullen että tilillä ei ole rahaa, vaan hänen pitää sanoa ettei kortti kelpaa tai ettei ole myyntilupaa.
Etenkin Visa Electronin kanssa on usein ongelmia, ja asiakas voi käydä nostamassa rahaa jotta saa ostoksensa maksettua.
"Ei myyntilupaa". Ja jotkut asiakkaat kysyy innoissaan, näkyykö sieltä, paljonko sitä rahaa siellä on..joo ei näy:):)
Olin siis todella isossa baarissa, ehkä siellä sattuu muillekin??? En ees nukkunut viime yönä, kun olen niiiin häpeissäni;(
sotkee toisiinsa ne tapaukset, että ei ole katetta vs. korttivarmennus ei toimi. Hän ei siis tiedä, ne ovat kaksi eri asiaa. Jos kortti on varmennettu ja tilillä ei ole katetta, siitä tulee ilmoitus. Jos taas korttivarmennuksessa on jotain häikkää, silloin kortilla ei voi maksaa sen vuoksi. Se ei tarkoita sitä, etteikö asiakkaalla olisi tilillä katetta vaan järjestelmävikaa, jolle ei valitettavasti mahda mitään.
"ei katetta tai ostoraja ylitetty"
ja kyllä ihan kaikenlaisissa korteissa, ei vain electroneissa, niinkun joku veikkaili.
Kuin noloa ja yleistä tuo sitten on??
Kuin noloa ja yleistä tuo sitten on??
Eli itseäni ei juurikaan kiinnosta tilanne sen kummmemmin, jos noin käy. Tietysti jos jatkuvasti samalle asiakkaalle käy noin, kieltämättä tulee sellainen tunne, että kyseinen henkilö on pee aa. Muuten aika evvk, myyjänä mietin töissäni kyllä ihan muita asioita.
Voin sanoa, että en mä muistele jälkikäteen, kenellä asiakkaalla ei kortti käynyt. Asiakkaita on niin monta päivässä, ettei voi muistaa enkä jaksa muistella. Joten turha tuollaista on monta päivää murehtia.
Koitin kerran maksaa tietoisesti tiliylityksenä, kun seur. päivä oli tilipäivä. Ei onnistunu. Oli muuten noloa ja se oli kyl vika kerta...
Yhtä selvästi kuin sen että onko posliini vai ei
huoh...
AP:Siihen koneeseen tulee teksti joka ilmoittaa että kate ei riitä. Eri kone, eri ilmoitus.
Eli kyllä, korttia höylätessä henkilökunta, eli se työntekijä siinä, näkee koneen ilmoituksesta jos tilillä ei ole katetta ostoon.
jos nykyisissä siruvehkeissä maksu keskeytyy. Se nimittäin tapahtuu niin, että numeron näppäilyn jälkeen tulee ilmoitus "maksu hylätty" mikäli tilillä ei ole katetta ;) Kokemuksesta sen näin teille kerron, ja villi arvaukseni on, että tällaisia tilanteita tulee melko usein nykyään, kun on nuo sirupäätteet. Ensimmäinen kerta kyllä kirpaisi, mutta muutaman kerran kun noin onnistuu käymään tajuaa ettei se ole maailmanloppu.
meillä luki "ei myyntilupaa". Missään tilanteessa ei ollut lupaa sanoa, että tilillä ei ole katetta, vaan piti ilmoittaa, etten saanut ostoksille myyntilupaa. Syy ei todellakaan aina ollut katteessa, vaan esim. ostorajoissa, yhteyksissä tai pankissa. Ilmoitus oli kuitenkin syystä riippumatta sama aina, kun varmennus hylättiin.
pikapankista rahaa. Vaikka kyseessä oli joku häiriä, mua hävetti ihan sikana.
Mulla meinas käydä kanssa niin. Tiesin takuuvarmasti, että tilillä on rahaa. En tiedä, mitä kassalle näkyi, mutta kysyi, että mikä on maksurajani, kun ostosten loppusumma oli jotain yli 200 euroa. Kysyin jossain kohtaa, että sanooko kone, ettei katetta tms., mutta käsittääkseni ei. Tunnusluku oli siis ok. Kassa onneksi antoi kokeilla jopa 4 kertaa ja viimeisellä kerralla toimi. Ilmeiseti oli jokin yhteysvika. Kyllä tuli hiki ja pelko, joten nykyään aina käteistä mukana ;).
Niitä sit aina retostellaan yhessä takahuoneessa