Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 39-vuotias. Mitä tekisit (ov)?

Vierailija
23.01.2012 |

Olen siis 39-vuotias useamman lapsen äiti. Perheessä jo valmiiksi uraisä ja nyt minulle tarjoutui mahdollisuus parantaa uraani omalla alallani ja mm. väitöskirjan tekemiseen. Meillä on kuitenkin ollut haaveissa myös saada vielä yksi lapsi. Mitä sinä tekisit?



Kiitos mielipiteistänne :)!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä.

keskittyisin nyt uraani

antaisin aikaani perheelle ja jo olemassa oleville lapsille

antaisin aikaa itselleni



Eli jättäisin vauvahaaveet jo nuoremmille. Sitä paitsi iän myötä riskit epämuodostumiin kasvaa...

Vierailija
2/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia on ennestään? Usea on niin epämääräinen käsite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin?



Itselle oli tulossa Down 39veenä, mutta terveen sain 41 veenä.

Vierailija
4/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin? Itselle oli tulossa Down 39veenä, mutta terveen sain 41 veenä.

Tämä on kenties juuri se suurin asia, mikä omalla kohdallani juuri mietityttääkin. Lapsia meillä on ennestään kolme ja kaikki jo reippaasti kouluiässä. Olen tähänkin asti edennyt urallani lasten tahtiin eli kaikki opiskelut ym. on tullut hoidettua kunnialla lasten ollessa pieniä. Siksi en epäile, etteikö tämän väitöskirjankaan tekeminen pienen lapsen kanssa onnistuisi. Oma ikä ja lapsen terveys varmaan on se suurin kysymysmerkki tällä hetkellä...

ap

Vierailija
5/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies on ollut tähän saakka uraisä, niin eiköhän olisi aika hänen osallistua hieman enemmän siihen kotiin ja perheeseen.



ja koska hän on ollut kaikki vuodent uraisänä, niin teillä on varmaan ihan kohtalaiset säästöt. Niillä säästöillä palkkaatte tarvittaessa apuvoimia.

Vierailija
6/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen saman ikäisenä kuin sinä olet. Olin aina haaveillut 3-4 lapsesta, mutta olimme (ja varsinkin mieheni oli) tosi tyytyväinen myös kahden kanssa. Kolmas kuitenkin aina kalvoi minun mieltäni vähän.



Nyt kun sitten tätä kolmosta odotellaan ja nuo kaksi jo isoja, niin tuntuu enemmänkin tyhmältä koko haaveilu. Mulla oli jo työelämä hyvässa uudessa vauhdissa ja meidän nelikkomme elämä aika mukavaa. Nyt sitten aloitetaankin alusta. Ja nämä (siis kaikki nekin, joita en luetellut) huonot puolet nousivat esiin heti, kun totesin raskauden ja ovat pysyneet mielessä ihan näille loppumetreille saakka. Uskon tulokkaan silti sulattavan meidän kaikkien sydämet, mutta tajusin, että tämä tulokas olis ihan hyvin voinut olla jo se "jokaisella äidillä on aina yksi syntymätön lapsi" -tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 39-vuotias useamman lapsen äiti. Perheessä jo valmiiksi uraisä ja nyt minulle tarjoutui mahdollisuus parantaa uraani omalla alallani ja mm. väitöskirjan tekemiseen. Meillä on kuitenkin ollut haaveissa myös saada vielä yksi lapsi. Mitä sinä tekisit?

Kiitos mielipiteistänne :)!

Tekisin lapsen. Uraasi ehdit vielä keskittyä myöhemminkin. Vauvantekoajat on kohta ohitse. Itse olin melkein 40, kun sain viimeisimmän lapseni, enkä ole katunut.

Poika nyt reipas 13 vuotias. Enkä tunne itseäni ollenkaan vanhaksi äidiksi vieläkään.

Vierailija
8/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatte vauvaa vielä. Itse en nyt samanikäisenä enää halua vauvarumbaan, vaikka ei ole mitään mahtiuramahdollisuuttakaan näköpiirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaan uralla eteenpäin ja lasta yrittämään.

t. viiden lapsen äiti, joka on onnistuneesti yhdistänyt uran ja perheen

Vierailija
10/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkaisin ajatella kertyvää eläkettä. En alkaisi vauvan kanssa alusta enää vaan keskittyisin jo olemassa oleviin lapsiin.



Näin teen minä ja olen 39-vuotias :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten vaan vauva alulle. Saattaa myöhemmin harmittaa jos jää välistä.



Väitöskirjan voit tehdä vaikka 45 vuotiaana. Ilman, että siitä tulee viellinen ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi