Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen kieltäytyy noudattamasta lääkärin ohjeita?

Vierailija
25.12.2011 |

Tuttava sai lähetteen erikoislääkärille kovien selkälipujen takia. Verikokeissa oli bakteeriarvot koholla. Kieltäytyi lähtemästä jatkotutkimuksiin, siis lähete olisi saman tien ollut erikoislääkärille.

Kyseessä 30v nainen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kieltäydyin erikoislääkärille menosta omien kovien kipujen takia, sillä ei ole rahaa maksaa erikoislääkäriä.

Vierailija
2/3 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aika tavallistahan se on, että lääkärin ohjeita ei noudateta. Lääkkeitä ei syödä ohjeen mukaisesti (erittäin yleistä), eikä neuvoja totella (harrasta liikuntaa, lopeta tupakointi jne).



sitten tietysti pitää muistaa, että kun lääkäritkään ei ole mitään kaikkitietäviä niin heidän ohjeita ei kannatakkaan sokeasti noudattaa. Esim vakavasti sairaan sairasloman tarpeessa olevan ihmisen lääkäri kehoitti häntä menemään töihin ja hiihtämään. Ei uskonut ohjetta vaan hakeutui erikoislääkärille, pääsi tutkimuksiin ja joutui pitkälle sairaslomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli myös mieleen, että joku voi ajatella että ei ole varaa erikoislääkärillä käyntiin, ja jos vaikka tulee vielä monimutkaisia tai kalliita tutkimuksia. Toinen syy voi olla että pelkää että sieltä löytyy jotain pahempaa, vaikka syöpä.



Potilaalla on oikeus kieltäytyä tutkimuksista ja hoidosta, ja lääkärin tulee kunnioittaa potilaan tahtoa. Kunpa tuttavatkin sen ymmärtäisivät.