Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eniten vanhenemisessa ja laitoshoidossa kauhistuttaa se kaiken rumuus

Vierailija
28.06.2026 |

Suomessa ei ole kauniita vanhoja rakennuksia vanhuksille. On vain niitä sairaalamaisia ympäristöjä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki Ruotsista (joo, rikkaille)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Danvikshem

Vierailija
2/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vanhainkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, yleensä ankeita tai steriilejä vielä sisäpuolelta. Kodikkuutta ja viihtyvyyttä ei nimeksikään. Eniten kyllä huolestuttaa henkilökunnan ammattitaito sekä empatia, sitä toivoisi olevan riittävästi, kuten myös aikaa vanhuksille.

Vierailija
4/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin maltan odottaa että pääsen palvelutaloon hoitajien retuutettavaksi ja piestäväksi.

Vierailija
5/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voisi joku ottaa idean ja ostaa vanhan nätin talon, jossa monia huoneita ja tehdä yksityisen hoivakodin. Plussaa on jos on puutarha, missä voi viettää aikaa. Sellaisessa olisi kiva viettää viimeiset päivänsä.

Vierailija
6/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin maltan odottaa että pääsen palvelutaloon hoitajien retuutettavaksi ja piestäväksi.

Tämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat talot eivät esteettömiä. Avarat tilat turvallisempia ja helpottavat hoivaa. Sisustamista vaikeuttaa se, että kaiken oltava eritteistä putsattavissa.

Vierailija
8/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin maltan odottaa että pääsen palvelutaloon hoitajien retuutettavaksi ja piestäväksi.

Sama täällä. Kun unohtavat tuoda aamukahvin, niin sit on sopivasti kiljuva nälkä kun tarjoillaan ne sisältä mädäntyneet kumiperunat, ja ruskea kastike josta sattumat siivilöitiin ja ykkösruokailussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun lopulta pääset sinne hoivakotiin, niin olet jo siinä kunnossa ettei rakennusarkkitehtuurilla ole enää mitään merkitystä.

Vierailija
10/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakodissa ja laitoksissa viedään itsenäisyys vaikka jotain vielä pystyisi tekemäänkin, toivottavasti kuolo korjaa ennenkuin niihin joudun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän