Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen työtä tekemätön tunti on rahan menettämistä

Vierailija
28.06.2026 |

Laskekaapa paljonko menetätte rahaa vuodessa, jos tekee töitä korkeintaan vain 8 tuntia viitenä päivänä viikossa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan voi laittaa myös tuottamaan rahaa. Silloin jokainen tunti tuottaa koko ajan lisää.

Vierailija
2/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä rahalla tekee, jos on jatkuvasti töissä ja eläkeiässä on terveys mennyt liian työntoen takia?

 

Tunsin kerran erään hepun, joka oli Wall Streetillä pörssimeklarina. Rahaa tuli ovista ja ikkunoista, mutta se edellytti pörssikurssien jatkuvaa seuraamista. Lopulta huonon ruokavalion ja epäinhimillisten viikkotuntien myötä terveys petti ja ikenet alkoivat vuotamaan verta. Tuo oli herätys.

Sittemmin samainen heppu tapasi suomalaisen naisen ja muutti pieneen saareen lammasfarmariksi. Muutos laski tulotasoa, mutta elämänlaatu parani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin moni ei taida kuolinvuoteella harmitella sitä, että tuli tehtyä liian vähän töitä.

Vierailija
4/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40h viikkotyöaika on laiton. Palkanmaksajista on myös pulaa.

Vierailija
5/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin moni ei taida kuolinvuoteella harmitella sitä, että tuli tehtyä liian vähän töitä.

Ei tukipellet ainakaan.

Vierailija
6/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen robotin ja tekoälyn tekemä työ on yhteiskunnalle tappiollinen koska siitä ei saada verotuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työtunti on menetettyä vapaa-aikaa.

Vierailija
8/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori, tai muuten yksinkertainen viipottaja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten palstailet, ap?

Vierailija
10/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin moni ei taida kuolinvuoteella harmitella sitä, että tuli tehtyä liian vähän töitä.

No se vähän riippuu. Joku taiteilija ehkä. Duunaripalkollinen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston jankutus työtunneista on naurettavaa. Nehän eivät edes tajua, että urakka on tehokkain työn tekemisen muoto. Siinä minimoidaan tunnit ja maksimoidaan tehokkuus.

Jatkuva urakointi ei kuitenkaan sovi kenellekään, koska siinä uupuu ja virhe-% kasvaa. 

Ihmisen tehokkuus nykyaikaisessa aivotyössä kestää 6 tunnin työvuorot. Tämän jälkeen ylimenevä aika kuluu virheiden tekoon ja varsinkin niiden selvittelyyn, eli on teholtaan miinusmerkkistä.

Kaikkialla, missä on kokeiltu lyhennettyä työviikkoa, on tultu samaan tulokseen: työaikaa lyhentämällä virheet vähenevät ja sekä työterveys-, työviihtyvyys että työn tuottavuus nousee niin että  voidaan maksaa samaa palkkaa kuin kokoaikatyöstä.

Mutta oikeisto on matalaälyistä eikä tajua mitään tieteestä:   https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0956797611421206

Vierailija
12/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä rahalla tekisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kiinnostava on tämä persujen halu poistaa kaikki työpaikat ja vihata työntekijäväkeä. Poistavat omat äänestäjänsäkin, ne vähät jotka työtä tekevät.

Vierailija
14/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä rahalla tekisin?

Maksat esim. Sähkölaskun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä rahalla tekisin?

Maksat esim. Sähkölaskun.

Ei minun sitä itse tarvitse maksaa. Ja jos tarvitsisi, niin kahdenkympin eteen ei paljon tarvitsisi tehdä.

Vierailija
16/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeiston jankutus työtunneista on naurettavaa. Nehän eivät edes tajua, että urakka on tehokkain työn tekemisen muoto. Siinä minimoidaan tunnit ja maksimoidaan tehokkuus.

Jatkuva urakointi ei kuitenkaan sovi kenellekään, koska siinä uupuu ja virhe-% kasvaa. 

Ihmisen tehokkuus nykyaikaisessa aivotyössä kestää 6 tunnin työvuorot. Tämän jälkeen ylimenevä aika kuluu virheiden tekoon ja varsinkin niiden selvittelyyn, eli on teholtaan miinusmerkkistä.

Kaikkialla, missä on kokeiltu lyhennettyä työviikkoa, on tultu samaan tulokseen: työaikaa lyhentämällä virheet vähenevät ja sekä työterveys-, työviihtyvyys että työn tuottavuus nousee niin että  voidaan maksaa samaa palkkaa kuin kokoaikatyöstä.

Mutta oikeisto on matalaälyistä eikä tajua mitään tieteestä:   https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0956797611421206

Paras idea mitä olen tähän saakka nähdä, 8h palkka 6h työstä. Työn laatu nousisi ja kaikki olisi parempaa, kaikki haluaa tehdä vain 6h töitä, kaikki mukaan!

Vierailija
17/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan tämmöinen provopaska poistoon 

Vierailija
18/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

work smart, not hard.

Vierailija
19/19 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan tämmöinen provopaska poistoon 

Naisten käsitys sananvapaudesta. Kaikki hankalaksi koettu ilmiannetaan ja poistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi