Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on laittanut salaa paljon rahaa sivuun

Vierailija
28.06.2026 |

Mitä ihmettä. Hän on säästänyt melkein 90k€ ihan minulta pimittäen. Sanoi, että "huonon päivän varalle" ja että aikoo käyttää rahat siihen, että muuttaa Skotlannin ylänkömaille 25 vuoden päästä kun pääsee eläkkeelle. 

SIIS IHAN MINULTA PIMITTÄEN!!!! Se raha olisi voitu käyttää yhteisiin matkoihin tai vaikka remonttiin, jota olen jo kauan halunnut tehdä!


Olen shokissa ja pitäisikö nyt erota?!?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just sun tuhlailun takia äijäs on ne massit sulta pimittänyt

Vierailija
2/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä sinun rahat sitten on? Miksi et itse ole säästänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja missä sinun rahat sitten on? Miksi et itse ole säästänyt?

Provolla ei ole rahoja, mutta ei ole miestäkään. 

Vierailija
4/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkö muuttaa?

 

Jos, niin eroa. Älä sponsoroi ukkoa.

Vierailija
5/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avio-oikeus on siitä outo, että se tulee voimaan vasta sitten, kun liitto päättyy. Siihen asti kumpikin puolisoista omistaa oman omaisuutensa ja saa itse päättää rahoistaan. Edes osallistuminen perheen elatukseen ei tarkoita sitä, että pitää maksaa puolison haluamat asiat.

Vierailija
6/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne yhteiset rahat niin sitten lähdet matkalle mukaan tietenkin, mikä ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sen oma asia mitä omilla rahoilla tekee. Ehkä haluaa erota sinusta kun olisit kuitenkin kuluttanut rahat turhuuksiin. Ota ero niin vihdoin ukko pääsee sinusta eroon ja kaikilla on parempi näin. Sinä jatkat omaa elämääsi omilla rahoilla. Ei hänen. 

Vierailija
8/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin miesystäväni luo n 4 v sitten ja laitoin juuri remontoidun asunnon vuokralle.

Olen lyhentänyt palkkatuloista normaalisti ja lisälyhennyksen tehnyt vuokratuloista, plus mahd extraa.

15 v laina muuttui 3,5 v lainaksi.


Vikan erän jälkeen aloin puhumaan sijoitusasunnon ostosta, oli yllätys suuri.


Mitä sinun säästöille on tapahtunut ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa. Rahat ovat yhteiset.

Vierailija
10/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missä sinun rahat sitten on? Miksi et itse ole säästänyt?

Provolla ei ole rahoja, mutta ei ole miestäkään. 

Useimmiten parisuhteessa mies jemmaa omat rahansa ja nainen käyttää omansa yhteiseen elämiseen.

Ap, ota ero ja vaadi ositus sillä samalla hakemuksella. Varojen salaaminen osituksessa on petosrikos. Sulle kuuluu puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi onkin hyvä, että molemmilla on omat rahansa ja tietyn verran laitetaan yhteiselle tilille. Ei tarvitse salailla.

Vierailija
12/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa. Rahat ovat yhteiset.

Mihin tämä oletus perustuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä huono provo 

Vierailija
14/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene akka roskiksen kautta TÖI - HIN!, kulkematta lähtöruudun kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missä sinun rahat sitten on? Miksi et itse ole säästänyt?

Provolla ei ole rahoja, mutta ei ole miestäkään. 

Useimmiten parisuhteessa mies jemmaa omat rahansa ja nainen käyttää omansa yhteiseen elämiseen.

Ap, ota ero ja vaadi ositus sillä samalla hakemuksella. Varojen salaaminen osituksessa on petosrikos. Sulle kuuluu puolet.

Itse asiassa ei kuulu. Ap:lle kuuluu puolet yhteenlasketun omaisuuden arvosta, ei puolet miehen säästöistä. Jos siis ei ole avioehtoa.

Minun ex-mieheni järkyttyi, kun omaisuuteni arvo oli 0 euroa eli velkaa oli varallisuuden verran. Hän luuli saavansa puolet talosta ja mökistä, mutta lopulta keskusteltiin siitä, maksaako hän autostaan 6000 e minulle vai ei. Se kun oli lopulta ainoa jaettava omaisuus.

Vierailija
16/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa. Rahat ovat yhteiset.

Niin, kun se ero tulee. 

Vierailija
17/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat. Mutta jos ap maksaa enemmän elämisestä nyt niin sehän olisi epäreilua et vain toinen voi säästää rahansa.

Vierailija
18/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa. Rahat ovat yhteiset.

Ei muuten ole. Harhaluuloa.

Vierailija
19/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa. Rahat ovat yhteiset.

Mistä maasta olet tullut Suomeen? Suomessa vallitsee omaisuuden erillisyyden periaate. Kumpikin omistaa omat varansa ja vastaa omista veloistaan avioliiton aikana.

Vierailija
20/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa. Rahat ovat yhteiset.

Ehkä jossain toisessa maassa on näin, mutta ei Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä