Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käy sairaalalaskuille jotka päätyvät ulosottoon? Tullaanko koko koti myymään vai mitä tapahtuu?

Vierailija
28.06.2026 |

?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lukemaan ulosoton sivuilta

Vierailija
2/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.. loppupeleissä menee koti myyntiin jos ei makseta.

Tuolla huutokaupat.com:issahan noita on useita satoja, jopa tuhansia ulosottokodinmyyntejä, joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa pitää olla melko paljon että koti ulosmitataan. Pienempi velka peritään palkasta tai eläkkeestä josta ulosotto vie kolmasosan joka kuukausi

Vierailija
4/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myydä kotia sairaalalaskujen vuoksi, mutta verojen vuoksi voidaan myydä. Sairaalalaskut kuten myös verot vanhentuvat lopullisesti 5 vuodessa maksuunpanovuodesta. Verot voidaan kuitenkin periä ennen vanhentumista ulosmitatusta omaisuudesta myöhemminkin.

Vierailija
5/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkaa pitää olla melko paljon että koti ulosmitataan. Pienempi velka peritään palkasta tai eläkkeestä josta ulosotto vie kolmasosan joka kuukausi

 

Ei vie kolmasosaa, jos on vähän tuloja. Suojaosa on nykyään yksin asuvalla noin tuhat euroa, perheellisellä enemmän. Vasta sen ylittävästä osasta ulosmitataan puolet.

Vierailija
6/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kannattaa viedä ajoissa sossuun maksettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että jos sulle on laitettu tekonivel ja jätät laskut maksamatta, lääkäri tulee ja repii sen nivelen irti pistää taskuun ja asentelee sen jollekin rikkaammalle.

Vierailija
8/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myydä kotia sairaalalaskujen vuoksi, mutta verojen vuoksi voidaan myydä. Sairaalalaskut kuten myös verot vanhentuvat lopullisesti 5 vuodessa maksuunpanovuodesta. Verot voidaan kuitenkin periä ennen vanhentumista ulosmitatusta omaisuudesta myöhemminkin.

Ulosotossa myydään sitä omaisuutta, mikä on helpommin realisoitavissa, eikä väliä, onko perittävä suuri vai pieni tai onko se vero tai sairaalamaksu. Laskuun lisätään perintä-ja ulosottokulut, jos realisoitavasta omaisuudesta on jäänyt rahaa, se palautetaan asiakkaalle.  Ja prosessi lähtee heti käyntiin, kun on saatu oikeuden päätös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myydä kotia sairaalalaskujen vuoksi, mutta verojen vuoksi voidaan myydä. Sairaalalaskut kuten myös verot vanhentuvat lopullisesti 5 vuodessa maksuunpanovuodesta. Verot voidaan kuitenkin periä ennen vanhentumista ulosmitatusta omaisuudesta myöhemminkin.

Ei pidä luulla, että sairaala ja terveys yms. maksut olisivat jotenkin erityisen suojattuja ulosotolta. 

 On totta, että niiden vuoksi harvoin menee oma koti alta, koska ulosotto ei tilitä velkojille saatavia mielivaltaisesti vaan sille on oma järjestyksensä. Sisoaali ja terveysmeno saatavat lienevät niutä päälimmäisiä

Vierailija
10/10 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myydä kotia, jos asuu vuokralla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän