Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan ja pelkään ukkosta

Vierailija
27.06.2026 |

oInhoan ukonilmaa. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee sängyn viereen lattialle piiloon silloin ja verhot kiinni. Hanki paksut palosuojatutverhot.

Vierailija
2/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vihata eikä pelätä. Ei se jyrinä varsinkaan tee mitään, se on vain ääni ja sitähän monesti pelätään eniten.

Eipä se ukkonen sulle mitään tee. Monia muita asioita kannattaa pelätä, mutta ei ukkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasen eänen kun pittää🥲

Vierailija
4/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.

Vierailija
5/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskaltanut kerran hakea lasta päiväkodista kun ukkosti. 

Vierailija
6/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.

Hienoa. Saat pian perinnön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.

Hienoa. Saat pian perinnön.

Lopeta. 

Vierailija
8/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvo ja kunnioita Ukko Ylijumalaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.

Hienoa. Saat pian perinnön.

Ei vaimo saa perintöä, jos on rintaperillisiä.

Vierailija
10/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.

Hienoa. Saat pian perinnön.

Lopeta. 

Miksi sitten riskeerata itsensä että ottaa metallivarren ja menee suoraan ukkoseen? Ei se minun vikani ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan kunnon ukonilmaa. Nautin tunteesta, että olen alkukantaisten voimien keskellä. Olen pelännyt ukkosta vain kerran elämässäni ja se oli 2000-luvun alussa, kun asuin rantatontilla Savonlinnassa. Silloin paukahteli yhtenä kesäiltana niin kovaa, että oli niin kuin pihalla olisi ammuttu tykillä. Sellaista keuhkoja värisyttävää ukkosta en ole kokenut koskaan sen jälkeen.

Vierailija
12/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaketju ilmiannettu. Kyllä se sulle kelpais jos sen nimi olis akkanen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vihata eikä pelätä. Ei se jyrinä varsinkaan tee mitään, se on vain ääni ja sitähän monesti pelätään eniten.

Eipä se ukkonen sulle mitään tee. Monia muita asioita kannattaa pelätä, mutta ei ukkosta.

No, kun pistorasiat on lyöneet metristä tulta niin saattaa joku trauma olla jäänyt.

 

Pelolla ei ole tekemistä rationaalisuuden kanssa. Pelkäähän jotkut esim.avaria paikkoja. Mitäpä ne tekisi. Monet pelkää myös hämähäkkejä, siis Suomessa. Vaikka ei ne ole vaarallisia. Ja monet pimeää😄

Vierailija
14/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pelätä  asioista , joille ei mitään voi. On ihan yksinkertaiset ohjeet, mitä ei saa tehdä ukkosella, koska vaara saada isku kasvaa. 

Ei pidä mennä ulos.

Ei pidä mennä minkään korkean puun alle, koska salamat iskevät juuri korkeisiin kohteisiin. Kirkkojen tornit on nykyisin maadoitettu.

Ei pidä mennä jonnekin pellolle, koska silloin siellä seisoessaan on vähän kuin ukkosen iskua odottamassa.

Ei kannata mennä uimaan.

Ukkosen iskuun ei Suomessa taida montakaan ihmistä kuolla vuodessa, koska nykyisin on esim. rakennukset hyvin maadoitettu.

Jos tulee hirmu kova ukkonen, niin ottaisin televisiot ja sellaiset pois verkosta, koska isku voi jonkun piilevän vian aiheuttaa, vaikkei yleensä kyllä särje mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.

Hienoa. Saat pian perinnön.

Lopeta. 

Miksi sitten riskeerata itsensä että ottaa metallivarren ja menee suoraan ukkoseen? Ei se minun vikani ole!

Ei ne ole metallivartisia, eikä johda sähköä.

Vierailija
16/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea muuta ap vihaa? Vihaa ja vihaa ja vielä enemmän vihaa. Ap on lapsellinen tonttu, vihaa muka asioita joita ei voi muuttaa, vihaa tietty talvea, vihaa hellettä, vihaa piisaa kaikkialle.

Vierailija
17/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viharakkaus-suhde ukonilmaan. Tykkään tätä luonnonnäytelmää katsella ja olen ukonilmaa tykännyt seurata lapsesta asti. Mutta pelkään sen seurauksia. Varsinkin kun asuu yksin, eikä ole ketään seurana ja auttamassa. Nytkin olen vähän varautunut, kun on rajuja ukonilmoja luvattu omalle seudulle peräti sunnuntaista tiistaihin asti. Omassa kerrostalossa mm. kellari lainehtii helposti, jos vettä sataa oikein rankasti. Ja kaupungissa alikulkutunnelit. Ja kun omistaa vain polkupyörän, niin ei se ukonilma kovin mukavaa ole, jos pitää mennä jonnekin. Joskus on ollut pakko lähteä pyörällä ukonilman keskelle.

Vierailija
18/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minä en , mahtavaa kun salamoi kunnolla ja jyrähtää, naapurin  perskarvat kärähtää, tiedän että hän ei ukkosenjumala tähtää minuun.Sitä ilmaa voi kestää tunteja koska asun kylässä joita tunturi ja vaarat ynpäröi joten antaa paukkua vaan.

Vierailija
19/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vihata eikä pelätä. Ei se jyrinä varsinkaan tee mitään, se on vain ääni ja sitähän monesti pelätään eniten.

Eipä se ukkonen sulle mitään tee. Monia muita asioita kannattaa pelätä, mutta ei ukkosta.

Voiko noin tietämätöntä edes olla? 😱

Vierailija
20/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata salamaa iskee tulta ja kohta ? tulee multa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi