Lue keskustelun säännöt.
Vihaan ja pelkään ukkosta
Kommentit (24)
Jos vaikka mökissä on ammattailaisen asentamat sähköt, niin silloin kyllä on myös maadoitus tehty. Eli mökistä kaivetaan oja, johon maadoitusjohto laitetaan-
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pelko on opittua ja aikuisena voit tietoisesti opettaa itsesi irti pelosta.
Ukkosella on syytä tiedostaa missä on turvallista: kotona ikkunat ja ovet kiinni on turvallista, samoin autossa. Ukkosella ei ole turvallista olla ulkona, saatika vesillä.
Ukonilma näyttää upealta ja sitä voi katsoa turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskaltanut kerran hakea lasta päiväkodista kun ukkosti.
No, jos ukkonen on päällä niin ukkosella ei järkevää ainakaan kävellen sateenvarjon kanssa mennä ulos. Autolla eri juttu.
Ukkonen on potentiaalisesti hengenvaarallinen ilmiö. Äärimmäisen voimakas jyrähdys voi vaurioittaa tärykalvojakin, jos salama lyö aivan lähietäisyydelle. Oma vanhempani on kertonut, kuinka hänen lapsuudessaan pallosalama tuli sisälle.
Ilmeisesti olet jonkun satukirjan sienen alla onnekkaasti onnistunut pötköttelemään koko ikäsi, jos ei ukonilmasta ole ikinä haittaa koitunut.