Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan ja pelkään ukkosta

Vierailija
27.06.2026 |

oInhoan ukonilmaa. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vihata eikä pelätä. Ei se jyrinä varsinkaan tee mitään, se on vain ääni ja sitähän monesti pelätään eniten.

Eipä se ukkonen sulle mitään tee. Monia muita asioita kannattaa pelätä, mutta ei ukkosta.

Ukkonen on potentiaalisesti hengenvaarallinen ilmiö. Äärimmäisen voimakas jyrähdys voi vaurioittaa tärykalvojakin, jos salama lyö aivan lähietäisyydelle. Oma vanhempani on kertonut, kuinka hänen lapsuudessaan pallosalama tuli sisälle.

Ilmeisesti olet jonkun satukirjan sienen alla onnekkaasti onnistunut pötköttelemään koko ikäsi, jos ei ukonilmasta ole ikinä haittaa koitunut.

Vierailija
22/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka mökissä on ammattailaisen asentamat sähköt, niin silloin kyllä on myös maadoitus tehty. Eli mökistä kaivetaan oja, johon maadoitusjohto laitetaan-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on opittua ja aikuisena voit tietoisesti opettaa itsesi irti pelosta.

Ukkosella on syytä tiedostaa missä on turvallista: kotona ikkunat ja ovet kiinni on turvallista, samoin autossa. Ukkosella ei ole turvallista olla ulkona, saatika vesillä.

Ukonilma näyttää upealta ja sitä voi katsoa turvassa.

Vierailija
24/24 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskaltanut kerran hakea lasta päiväkodista kun ukkosti. 

No, jos ukkonen on päällä niin ukkosella ei järkevää ainakaan kävellen sateenvarjon kanssa mennä ulos. Autolla eri juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän