Onko yliopisto suojatyöpaikka?
Kommentit (25)
Eduskunta on suojatyöpaikka. Rydmannille pitäisi antaa potkut.
Ei ole. Kyllä sieltä pihalle pistetään, jos ei saa mitään aikaiseksi. Eikä sinne helpolla palkata ketään.
On tietysti. Kaikki organisaatiot, joita tuetaan julkisin verovaroin, on pullollaan mitään tekemättämiä suojatyöpaikkaloisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kyllä sieltä pihalle pistetään, jos ei saa mitään aikaiseksi. Eikä sinne helpolla palkata ketään.
Isaac Asimov aikoinaan oikein kehuskeli miten ei tehnyt mitään ja silti palkka juoksi. Toki Usassa on eri systeemi.
Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.
Vierailija kirjoitti:
YLE, ylempi, Yletys
Yt
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.
Joo, eihän yliopisto-opetusta tarvita ollenkaan. Lääkäriksikin voi ryhtyä ihan kuka tahansa itseoppinut.
Yliopisto on täynnä pätkätyöläisiä joista pääsee kyllä helposti eroon jos tavoitteet ei täyty. Vakavasti ottaen: työtahti ja vaatimukset ovat melkoiset nykyään, laiska ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.
Meinaatko että opetus on kenenkään ainoa työtehtävä? Väärin luultu.
Kaikki yli 50 vuotta vanhat organisaatiot on täynnä suojatyöpaikkoja.
On ja ei ole. Onia tukee se, ettei uusia merkittäviä tuloksia ole saatu aikaan pitkään aikaan. Suomen yliopistot sijoittuvat heikosti kansainvälisissä vertailuissa.
Mitähän helvettiä sinäkään tiedät yliopistosta sen enempää opiskelijana, opettajana tai muuhunkaan henkilökuntaan kuuluvana.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän helvettiä sinäkään tiedät yliopistosta sen enempää opiskelijana, opettajana tai muuhunkaan henkilökuntaan kuuluvana.
Riittää että tietää siellä on laiskanpulskeita joutilaita paljon tekemässä nolla tutkimuksia..
Säästöjä syntyisi helposti tälläkin yhteiskunnan osa-alueella. Pitkälle melko turhaa, jopa jonninjoutavaa höpöhöpöä.
Kuten muuan arvostettu sciencen edustaja ammoin sanoi: tiede on fysiikkaa, ja kaikki muu on postimerkkien keräilyä. Suomessa jälkimmäistä on aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän helvettiä sinäkään tiedät yliopistosta sen enempää opiskelijana, opettajana tai muuhunkaan henkilökuntaan kuuluvana.
Riittää että tietää siellä on laiskanpulskeita joutilaita paljon tekemässä nolla tutkimuksia..
Suosittelisin sinulle opinnoiksi tieto-opin alkeita sekä suomen kielioppia ;)
Kun on päästään oikein yksinkertainen, ei yhtään tajua, mitä sivistys on.
Yliopistot on helposti sellaisia todellisuudesta irrallisia organisaatioita. Ainakin siis kasvatustieteelliset tiedekunnat, joissa uusia opettajia kouluttaa henkilöt, jotka eivät ole päivääkään työskennelleet perusopetuksessa. Luento kuluu siihen, että luennoitsija puhuu omasta tutkimuksestaan, vaikka opiskelijoille olisi olennaisempaa oppia erityisen tuen menetelmistä, ryhmän hallinnasta sekä kurinpidosta.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunta on suojatyöpaikka. Rydmannille pitäisi antaa potkut.
Oli kyse yliopistosta, ei eduskunnasta, tollo.
Ei ole.