Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yliopisto suojatyöpaikka?

Vierailija
27.06.2026 |

Miten on? Suojatyöpaikka vai ei?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta on suojatyöpaikka. Rydmannille pitäisi antaa potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kyllä sieltä pihalle pistetään, jos ei saa mitään aikaiseksi. Eikä sinne helpolla palkata ketään.

Vierailija
4/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE, ylempi, Yletys

Vierailija
5/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti. Kaikki organisaatiot, joita tuetaan julkisin verovaroin, on pullollaan mitään tekemättämiä suojatyöpaikkaloisia.

Vierailija
6/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kyllä sieltä pihalle pistetään, jos ei saa mitään aikaiseksi. Eikä sinne helpolla palkata ketään.

Isaac Asimov aikoinaan oikein kehuskeli miten ei tehnyt mitään ja silti palkka juoksi. Toki Usassa on eri systeemi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.

Vierailija
8/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE, ylempi, Yletys

Yt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.

Joo, eihän yliopisto-opetusta tarvita ollenkaan. Lääkäriksikin voi ryhtyä ihan kuka tahansa itseoppinut.

Vierailija
10/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto on täynnä pätkätyöläisiä joista pääsee kyllä helposti eroon jos tavoitteet ei täyty. Vakavasti ottaen: työtahti ja vaatimukset ovat melkoiset nykyään, laiska ei pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.

Meinaatko että opetus on kenenkään ainoa työtehtävä? Väärin luultu.

Vierailija
12/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 50 vuotta vanhat organisaatiot on täynnä suojatyöpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei ole. Onia tukee se, ettei uusia merkittäviä tuloksia ole saatu aikaan pitkään aikaan. Suomen yliopistot sijoittuvat heikosti kansainvälisissä vertailuissa.

Vierailija
14/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän helvettiä sinäkään tiedät yliopistosta sen enempää opiskelijana, opettajana tai muuhunkaan henkilökuntaan kuuluvana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän helvettiä sinäkään tiedät yliopistosta sen enempää opiskelijana, opettajana tai muuhunkaan henkilökuntaan kuuluvana.

Riittää että tietää siellä on laiskanpulskeita joutilaita paljon tekemässä nolla tutkimuksia..

Vierailija
16/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä syntyisi helposti tälläkin yhteiskunnan osa-alueella. Pitkälle melko turhaa, jopa jonninjoutavaa höpöhöpöä.

Kuten muuan arvostettu sciencen edustaja ammoin sanoi: tiede on fysiikkaa, ja kaikki muu on postimerkkien keräilyä. Suomessa jälkimmäistä on aivan liikaa.

Vierailija
17/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän helvettiä sinäkään tiedät yliopistosta sen enempää opiskelijana, opettajana tai muuhunkaan henkilökuntaan kuuluvana.

Riittää että tietää siellä on laiskanpulskeita joutilaita paljon tekemässä nolla tutkimuksia..

Suosittelisin sinulle opinnoiksi tieto-opin alkeita sekä suomen kielioppia ;)

Vierailija
18/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on päästään oikein yksinkertainen, ei yhtään tajua, mitä sivistys on.

Vierailija
19/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistot on helposti sellaisia todellisuudesta irrallisia organisaatioita. Ainakin siis kasvatustieteelliset tiedekunnat, joissa uusia opettajia kouluttaa henkilöt, jotka eivät ole päivääkään työskennelleet perusopetuksessa. Luento kuluu siihen, että luennoitsija puhuu omasta tutkimuksestaan, vaikka opiskelijoille olisi olennaisempaa oppia erityisen tuen menetelmistä, ryhmän hallinnasta sekä kurinpidosta.

Vierailija
20/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunta on suojatyöpaikka. Rydmannille pitäisi antaa potkut.

Oli kyse yliopistosta, ei eduskunnasta, tollo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan