Nauttiiko hellehullut jos Suomeenkin tulee 40+?
Kommentit (10)
Kyllä lupaan nauttia. Ilmainen etelän loma.
Pari päivää voi nauttia, sitten alkaa kärsimys kun kämppä alkaa olla yhtä kuuma kuin sauna ja viilennystä ei ole,
No eipä ole tulossa. Just ja just saattaa helleraja ylittyä hetkellisesti jossain päin Suomea.
Nautin. Asun tosin norjassa jäämeren rannalla joten täällä ei helle haittaa, Käristykää siellä etelässä.
Mulle riittää ne normi suomihelteet, +25-30 astetta. Niistä nautin silloin kun sellaisia tänne suodaan.
Komppaan edellistä, olin juuri aikeissa kirjoittaa 25-30 asteesta, mikä olis mulle sopiva kesähelle. Suomessa ei niin paljoa helteitä ole, etteikö sen vielä kestäisi. +40 olisi todellakin liikaa.
40 asteen lämpötilat ovat niin rasittavia, että kukaan ei oikeasti nauti niistä, ja jotkut kuolevat niiden takia. Helteestä nauttiminen ei ole sitä, että siemaillaan viilentäviä drinkkejä koneellisesti ilmastoiduissa sisätiloissa.
Korkein Suomessa mitattu lämpötila toistaiseksi 37,2 astetta.
Hellehullut on niitä jankkaajia jotka vinkuu "helteestä" kun lämpötila ylittää +17 astetta.