Miksi Venezuelan maanjäristys oli niin paha? Miksi siellä näyttää niin ränsistyneeltä, vaikka on öljyä?
Miksi talot kaatuvat korttitalojen lailla? Onhan esim. Japanikin järistysherkkää aluetta? Paljon tuhoa, kuolleita ja loukkaantuneita. Miksi joku valtio on tässä maailmanajassa noin rupsahtanut, vaikka on hyvä ilmasto ja luonnonrikkauksia? Näihin ihmettelyihini ei mediasta ollut apua.
Kommentit (45)
Syynä on sosialismi. Kaiken maailman populistit villitsevät kansaa katteettomilla lupauksilla ja keräävät äänet. Lopputulos on mitä on.
Öljyrahat menevät valtaapitävien taskuihin. Muille ei jää mitään
Vierailija kirjoitti:
Öljyrahat menevät valtaapitävien taskuihin. Muille ei jää mitään
Yliarvioit sosialismin. Ei se onnistu siirtämään varallisuutta kenellekään. Se vain tärvelee varallisuutta.
Huonosti rakennettuja, valtavan korkeita taloja maanjäristysherkällä alueella. Mikä voisi mennä pieleen?
"Virheellinen talouspolitiikka ja hintakontrollit
Valtion kontrolli: Hallitus otti haltuunsa yksityisiä yrityksiä ja maatiloja, mikä romutti kotimaisen tuotannon. Hintasääntely: Valtio määräsi tuotteille liian alhaiset hinnat, jolloin yritysten ei kannattanut enää valmistaa niitä. Tavaranpula: Kauppojen hyllyt tyhjenivät ruoasta ja lääkkeistä, mikä synnytti valtavan mustan pörssin."
Tuo ei ole sosialismia, vaan kommunismia, arvon taaperopersut.
En ymmärrä. Kansalaisia on enemmistö, miksi he alistuvat tuollaiseen. Niin kaunis ja rikas maa.
Korruptio, erittäin huonolaatuista öljyä siellä vaan kaiken lisäksi.
Sosialistinen systeemi. Puoluekerma ottaa rahat kuten Suomessakin. Kansa pidetään tarkoituksella köyhyydessä.
Näyttäähän suomikin ränsistyneeltä, vaikka on lainattu miljardeja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Kansalaisia on enemmistö, miksi he alistuvat tuollaiseen. Niin kaunis ja rikas maa.
Sosialistijohto estää yrittämisen. Kansalle ei riitä työpaikkoja. Kansalaiset kituuttavat sosialistijohdon "anteliaasti" jakamilla tuilla.
Siinä sosialistisen hallinnon kaava Jos et ole ikinä kuullut.
Miksi suomi on köyhä vaikka mettää maa täys
Kaikki pers aukisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Kansalaisia on enemmistö, miksi he alistuvat tuollaiseen. Niin kaunis ja rikas maa.
Sosialistijohto estää yrittämisen. Kansalle ei riitä työpaikkoja. Kansalaiset kituuttavat sosialistijohdon "anteliaasti" jakamilla tuilla.
Siinä sosialistisen hallinnon kaava Jos et ole ikinä kuullut.
Ihan kuin meillä k o t o n a S u o m e s s a
No onneksi Trump on nyt vastuussa maasta ja varmasti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kommunismi, vasemmistolaisuus on vastaus kysymyksiisi.
Maassa valtaa keskitetään, vastustajia vaiennetaan väkivalloin ja suuri osa varallisuudesta kavalletaan tavalla tai toisella. Sananvapautta ja yhdistymisvapautta rajoitetaan voimakkaasti. Vankilajengien lisäksi pyörivät myös kaupunkijengit, huumekauppiaat, kaivosmafia. Maalle on annettu paljon, mutta se on kommunismilla pilattu.
Kyllä se vastaus on USA:n pakotteet kuten Kuubassakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi on köyhä vaikka mettää maa täys
Kaikki pers aukisia
Vihreät on vuosikaudet ajaneet Suomen metsäteollisuutta alas Saksan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi on köyhä vaikka mettää maa täys
Kaikki pers aukisia
Vihreät on vuosikaudet ajaneet Suomen metsäteollisuutta alas Saksan hyväksi.
Olen ollut rakentamassa monta paperitehdasta Saksaan 90- ja 2000- luvuilla. Samaan aikaan Suomen 80 paperikoneesta on enää 20 jäljellä.
Venezuela näyttää Suomea rikkaammalta, ruoka on siellä paljon halvempaa. Rakennukset suuria ja komeita, eikä ne ole niin ahtaasti rakennettuja kuten pääkaupunkiseudulla. Ihmiset ovat suurimmaksi osaksi hoikkia ja hyvässä kunnossa, toisin kuin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi Trump on nyt vastuussa maasta ja varmasti auttaa.
Katsoin juuri ajankohtaisohjelman Kuubasta jossa ihmiset kadulla toivovat Trumpin hyökkäävän ja vapauttavan Kuuban sosialismista. Siellähän ei enää edes ole öljyä sähköjen päälläpitämiseksi ja vesijohtoverkoston vedenjakeluun. Kommunisteilla on pelikortit loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Kansalaisia on enemmistö, miksi he alistuvat tuollaiseen. Niin kaunis ja rikas maa.
Sosialistijohto estää yrittämisen. Kansalle ei riitä työpaikkoja. Kansalaiset kituuttavat sosialistijohdon "anteliaasti" jakamilla tuilla.
Siinä sosialistisen hallinnon kaava Jos et ole ikinä kuullut.
Ihan kuin meillä k o t o n a S u o m e s s a
Sosialidemokratia on tehnyt Suomesta aikanaan hyvinvointivaltion. Maailmalla sitä on usein katsottu ihaillen.
Se teki Suomesta aikanaan maailman kilpailukykyisimmän maan.
Persujen/Kokoomuksen rakentamaa suomea en haluaisi nähdä.
Kommunismi, vasemmistolaisuus on vastaus kysymyksiisi.
Maassa valtaa keskitetään, vastustajia vaiennetaan väkivalloin ja suuri osa varallisuudesta kavalletaan tavalla tai toisella. Sananvapautta ja yhdistymisvapautta rajoitetaan voimakkaasti. Vankilajengien lisäksi pyörivät myös kaupunkijengit, huumekauppiaat, kaivosmafia. Maalle on annettu paljon, mutta se on kommunismilla pilattu.