Voiko samassa perheessä olla kahta eri ruokavaliota
Mun mielestä voi, jos ei ole lapsia.
Lasten ruuasta päättää aina nainen.
Kommentit (13)
Meillä jätti yksi lapsista lihansyönnin 14-vuotiaana.
Voi olla. Lapset ja puoliso on sekasyöjiä ja minä kasvissyöjä. Ei mitään ongelmaa.
Eikös lasten ruuasta päätä vanhemmat yhdessä?
Ap. Meillä ei ruuasta päätä aina nainen. Päätämme yhdessä, lapset mukana suunnittelussa, 3 eri ruokavalioo 😊
Ei voi olla kahta ruokavaliota, koska nykypäivän äidit ei jaksa enää tehdä edes yhtä ruokaa.
Sitä sinkkuna kuvittelee että jos puoliso on erilainen, vaikka syö eri asioita, niin mistään ei tule mitään. Muutamaa lasta myöhemmin tajuaa että perheeseen voi mahtua sovussa yllättävän monta ruokavaliota, allergiaa, mielenkiinnon kohdetta ja mielipidettä!
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kahta ruokavaliota, koska nykypäivän äidit ei jaksa enää tehdä edes yhtä ruokaa.
Niin sinä. Totta kai on. Meilläkin on, eikä se mikään vaiva ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kahta ruokavaliota, koska nykypäivän äidit ei jaksa enää tehdä edes yhtä ruokaa.
Mikä estää miehiä tekemästä? - Ei ainakaan minua ole estänyt tekemästä
Meillä asuu 4 henkilöä ja meillä on 3 ruokavaliota. Kaksi sekasyöjää, yksi gluteeniton ja yksi vhh. Pääruoat on aina vhh ja gluteeniton. Muut ateriat jokainen kokoaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Lapset ja puoliso on sekasyöjiä ja minä kasvissyöjä. Ei mitään ongelmaa.
Tuo on helppoa, kun kaikki voi syödä kasvisruokaa ja toiset voivat lisäksi paistaa kalaa tai lihaa lisukkeeksi jne..
Eksälle kelpasi kasvisruoka, mutta kokkasi itse mieleiset lisukkeet.
Vierailija kirjoitti:
Eikös lasten ruuasta päätä vanhemmat yhdessä?
Tottakai. Ja aika usein myös lääkäri / hänen suosittelemansa opasvihot ja -kirjat (kun on kyseessä jonkun perheenjäsenen sairaudesta johtuvat ruokarajoitteet).
Olen huomannut, että perheissä, joissa on useampi ruokavalio, useimmin myös molemmat vanhemmat kokkaavat (eikä esim. vain äiti) ja ostoksiakin tekevät molemmat.
Poikani on vegaani, lapset heillä kasvissyöjiä tai lähes-kasvissyöjiä, miniäni kaikkiruokainen. Hyvin näkyy sujuvan.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kahta ruokavaliota, koska nykypäivän äidit ei jaksa enää tehdä edes yhtä ruokaa.
Höpö höpö höpö,
aina heti haukkumassa vaikket mitään tiedä!
No meillä on neljä erilaista ollut jo varmaan kymmenen vuotta.
Sekaruokavalio, kasvisruokavalio, vegaani ja gluteeniton.