Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä suomalaista puhumattomuuden ja itsepärjäämisen kulttuuria

Vierailija
26.06.2026 |

Nihkeää on suomalaisten meno

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on seurausta häpeäkasvatuksesta.

Vierailija
2/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä sitä kulttuuria, jossa pyydetään kaikkeen apua, mutta itse ei tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😳😣🤐

Vierailija
4/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on helppo hoitaa itse. En yhtään jaksa sellaista lässyttelyä jos joku tulee "auttamaan" = paljon turhaa puhetta, vähän tekoja. 

Vierailija
5/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suominaisilla ainakaan ole mitään itsepärjäämistä. Miehen siivellä, elatusmaksuilla ja kelan tuilla naiset elävät.

Vierailija
6/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat on helppo hoitaa itse. En yhtään jaksa sellaista lässyttelyä jos joku tulee "auttamaan" = paljon turhaa puhetta, vähän tekoja. 

"Auttaminen" ei tarkoita sitä, että kaikissa asioissa pitää auttaa. 95% joutuu kuitenkin itse tekemään. On kuitenkin tilanteita ja asioita, jossa apu on hyödyllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansa tarvitsee hengellisen herätyksen muutoin tienä on primitiivinen hedonismi päihteineen ja mielenterveysongelmineen. 

Vierailija
8/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi monta kertaa kun saa turpaansa, fyysisesti ja/tai henkisesti, kun avaa suunsa, kyllä siinä lakkaa puhumasta ja alkaa vain pärjäillä itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista. Nykyäänhän ollaan niin sosiaalista, että..

Vierailija
10/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä sitä kulttuuria, jossa pyydetään kaikkeen apua, mutta itse ei tehdä mitään.

Missäs semmoista kulttuuria on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi monta kertaa kun saa turpaansa, fyysisesti ja/tai henkisesti, kun avaa suunsa, kyllä siinä lakkaa puhumasta ja alkaa vain pärjäillä itsekseen.

Tämä se onkin, että väkivallan takia joko puhuu tai vaikenee, riippuen henkilöstä

Vierailija
12/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni taas se sopii mainiosti. En ole ikinä kokenut, että puhuminen juuri mihinkään auttaisi, ja olen lapsesta asti ollut sellainen, että olen sanonut mielelläni että osaan ite, enkä halua vanhempia auttamaan. Lapsena olin kasarin "avainkaulalapsi", koulun jälkeen yksin kotona ekaluokalta alkaen kunnes vanhemmat tuli töistä, ja nautin siitä valtavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla omissa oloissani, piste. En ole velkaa kenellekään mitään. Oikeasti hyviksi osoittautuneille ihmisille olen hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa joltakulta ilmaista apua, niin sitten jää kiitollisuuden velkaan. Niin kauan kuin mulla on sen verran rahaa, ostan palvelut ja avut kotiin. On selkeämpää, kun maksaa asioista määrätyn hinnan eikä vaivaa ketään avunpyynnöillä. Voihan niitä tuttavia kutsua kotiin kahville ilman työvelvoitteita. Tällä hetkellä ainoa apu, jota tarvin ja pyydän, on kaupan ylähyllyltä jonkun tuotteen ottaminen, jos en ylety itse. 

Vierailija
16/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansa tarvitsee hengellisen herätyksen muutoin tienä on primitiivinen hedonismi päihteineen ja mielenterveysongelmineen. 

Se on heille helpompaa 😂

Vierailija
17/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Enkä sanatonta gang stalkingia. 

Vierailija
18/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perrrrkele miten osuva kuvaus!

Vierailija
19/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei suominaisilla ainakaan ole mitään itsepärjäämistä. Miehen siivellä, elatusmaksuilla ja kelan tuilla naiset elävät.

Vali-vali miehenvätys kirjoittaa mamman peräkammarista.

Vierailija
20/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt, mitäänsanomaton aloitus, niin suomalaista, nii perin ehta suomalaista etäosallistumista itselle tärkeään aiheeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi