Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä, joka tulee ilmoittamatta ovelle kolkuttamaan tai kyselee tekstarilla saisiko tulla käymään?

Vierailija
26.06.2026 |

Tyyppi aluksi yritti soitella, mutta tuolloin en oikeasti ollut tavoitettavissa. Oli hiljaa tovin, ja sitten kyselee kuulumisia viestitse. Vastasin viesteihin ihan normaalisti, ja tämän jälkeen tulee useampia viestejä joihin en enää vastaa. Sitten huhuillaan taas kuulumisten perään ja halutaan tulla kylään. Sanon, ettei ole hyvä hetki. Yhtenä päivänä järkytyn kun hän vain ilmestyy ovelle mitään ilmoittamatta. Mua ei haittaa ohikulkevat kaverit, jotka saattavat tulla juttusille, mutta tämän tyypin tapauksessa iski aika kova ahdistus. Mikä ihme siinä on, että joku käyttäytyy noin? Hän ei siis taatusti ole pahantahtoinen, mutta erittäin rasittava.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ihan terve olla.

Vierailija
2/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida ihan terve olla.

Samaa ajattelin.

Hänellä on jonkin verran neurokirjon piirrettä, mutta en tiedä onko niin paljon että se yksinään tätä selittäisi. Hän vaikuttaa ihmiseltä, kellä ei ole paljon ystäviä ja takertuu minuun. Ehkä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun nuoruudessani kukaan koskaan pahastunut jos joku tuli ilmoittamatta ovelle. Toisaalta ei ole myöskään tietoa montako kertaa, joku kävi kolkuttelemassa ja ovikelloa soittamassa ihan turhaan, koska ei oltu kotona.

Vierailija
4/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun nuoruudessani kukaan koskaan pahastunut jos joku tuli ilmoittamatta ovelle. Toisaalta ei ole myöskään tietoa montako kertaa, joku kävi kolkuttelemassa ja ovikelloa soittamassa ihan turhaan, koska ei oltu kotona.

Silloin ei ollut puhelinta vielä keksitty.

Vierailija
5/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pimppiä vailla ja olet antanut signaaleja, että voisi olla mahiksia :)

Vierailija
6/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan eräs kaveri, joka oli tulossa eräänä päivänä kylään. Vastasin ettei käy vasta kuin illemmalla, olen perheen kanssa käymässä paikassa x. No niin olin, ja huomasin ikkunasta että tämä kaveri istuu autossaan siinä rakennuksen ulkopuolella. Oli mitään ilmoittamatta tullut siihen pihalle päivystämään. Ihan kevyesti ahdisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan eräs kaveri, joka oli tulossa eräänä päivänä kylään. Vastasin ettei käy vasta kuin illemmalla, olen perheen kanssa käymässä paikassa x. No niin olin, ja huomasin ikkunasta että tämä kaveri istuu autossaan siinä rakennuksen ulkopuolella. Oli mitään ilmoittamatta tullut siihen pihalle päivystämään. Ihan kevyesti ahdisti.

Hyi. Tää kuulostaa jotenkin samalta mitä munkin tuttava voisi tehdä. En siis oikeasti pelkää häntä, vaan sosiaalinen kömpelyyn ja yleisten normien ymmärtämättömyys kai alitajuisesti karmii selkäpiitä. Hän itse ei varmaan ymmärrä, miksi vaikuttaa niin ”creepyltä”. 

Vierailija
8/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun nuoruudessani kukaan koskaan pahastunut jos joku tuli ilmoittamatta ovelle. Toisaalta ei ole myöskään tietoa montako kertaa, joku kävi kolkuttelemassa ja ovikelloa soittamassa ihan turhaan, koska ei oltu kotona.

Mä en käsitä näitä muinaisjäänteitä, joiden on pakko tulla kertomaan miten 40-luvulla toimittiin. Tän koko jutun pointti on ollut yliaktiivinen yhteydenpito ilman vastakaikua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole enää tekemisissä. Hirveä riippakivi oli syy mikä tahansa, etkä voi saada häntä tajuamaan miten rasittava on.

Vierailija
10/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsy ja/tai pershärö. Run Forrest, run!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävää vailla. Ja täällä häntä syyllistetään joukolla.

Vierailija
12/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepsy ja/tai pershärö. Run Forrest, run!

Uskon että on nepsy. Vinkkejä miten ihmeessä hänestä pääsee eroon kun ei ymmärrä, että ei tarkoittaa ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävää vailla. Ja täällä häntä syyllistetään joukolla.

Pitäisi hölmömmänkin ymmärtää, että ystävyyteen tarvitaan kaksi. 

Vierailija
14/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättää itse kenen ystävä haluaa olla. En ikinä alkaisi painostaa ketään. Kyllä normaali ihminen huomaa jos joku ei halua olla sen enempää tekemisissä. Vaikkei muuten olisi mitään ihmistä vastaan. Jos on tekemisissä vaikkei oikeasti haluaisi, niin silloin asettaa muut etusijalle. Kaveruuden pitää olla molemminpuolista ja kyllä sen vaistoaa heti haluaako toinen olla enemmän yhteyksissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tulla ilmoittamatta kuin sopia tulevansa eikä sitten tulekaan. Valitettavasti jälkimmäisiäkin henkilöitä on.

Vierailija
16/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi tulla ilmoittamatta kuin sopia tulevansa eikä sitten tulekaan. Valitettavasti jälkimmäisiäkin henkilöitä on.

Aiheen sisäistämisessä ja luetun ymmärtämisessä suuriakin vaikeuksia? 

Vierailija
17/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen henkilö? Oletteko samaa vai eri sukupuolta? Jos olet nainen ja hän mies niin olisin varovainen.

Vierailija
18/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun nuoruudessani kukaan koskaan pahastunut jos joku tuli ilmoittamatta ovelle. Toisaalta ei ole myöskään tietoa montako kertaa, joku kävi kolkuttelemassa ja ovikelloa soittamassa ihan turhaan, koska ei oltu kotona.

Mä en käsitä näitä muinaisjäänteitä, joiden on pakko tulla kertomaan miten 40-luvulla toimittiin. Tän koko jutun pointti on ollut yliaktiivinen yhteydenpito ilman vastakaikua!

Sinustakin tulee muinaisjäänne. Pikemmin kuin arvaatkaan. Sitten käsität. Koita ny kestää hetki, äläkä revi pelihousujasi.

Vierailija
19/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nepsy ja/tai pershärö. Run Forrest, run!

Uskon että on nepsy. Vinkkejä miten ihmeessä hänestä pääsee eroon kun ei ymmärrä, että ei tarkoittaa ei?

Veikkaisin ennemmin kehitysvammaisuutta tai persoonallisuushäiriötä.

 

Takertuvuutta esiintyy erityisesti seuraavissa mielenterveyden häiriöissä ja tiloissa:

 

Epävakaa persoonallisuushäiriö (BPD / rajatilapersoonallisuus): Häiriöön kuuluu voimakas pelko siitä, että toinen ihminen hylkää. Tämä voi johtaa äärimmäisiin yrityksiin estää toisen lähteminen, mikä näyttäytyy takertuvuutena, tai toistuvaan kumppanin testaamiseen.

 

Riippuvainen persoonallisuushäiriö: Tämän häiriön ytimessä on jatkuva ja ylivoimainen tarve tulla huolehdituksi. Tämä johtaa alistuvaan ja takertuvaan käytökseen sekä pelkoon siitä, ettei kykene selviytymään arjesta yksin.

 

Ahdistuneisuushäiriöt: Erityisesti paniikkihäiriöön tai yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön voi liittyä tarvetta pitää turvalliseksi koettu henkilö jatkuvasti lähellä, koska yksin oleminen laukaisee voimakkaan ahdistuksen.

Vierailija
20/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on tällainen sukulainen. Et päästä häntä sisälle ja lakkaat vastailemasta ystävällisesti. Jos on oikeaa asiaa (mitä ei-sukulaisella tuskin voi olla), niin vastaat sitten lyhyesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi