Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MISKI ihmeessä Kelatukikeskustelu poistettiin?

Vierailija
26.06.2026 |

Ihan asiallista keskustelua. Mikä siinä taas nyt oli kiellettyä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä niistä sadasta keskustelusta?

Vierailija
2/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SISKI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa! Kai rikkaat poistaa...

Vierailija
4/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä niistä sadasta keskustelusta?

Se kymmenisensivuinen, siitä että jos on yleistuella ja asumistuella, ei tilillä saa olla yhtään rahaa edes vuokranmaksuun kun hakee seuraavan kuun tukea. Ei voi johtua siitä että osa suositteli nostamaan tukia käteiseksi, eihän?

Vierailija
5/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä niistä sadasta keskustelusta?

En ole nähnyt aikaisemmin vastaavaa keskustelua ja se oli täysin asiallinen. Outoa, että jotakuta häiritsee. Sanoisin sairasta ja sitten täällä saa olla todella asiattomia keskusteluja eikä niitä poisteta,  ei edes uhkailuviestejä jms. Kai tämä on sitten palstan linja nykyisin 🙄

Vierailija
6/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SISKI

Oho typo. Oli se keskustelu auki puhelimella ja hupatsuippaa hävisi bittiavaruuteen. Liian kiireessä kirjoitin aloituksen, onhan se tulenpalava asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kiinni niin lähtee tukia nostava luxustukipummieliitti hakemaan etuja muista maista. Työnteko ei näitä saatanoita kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
8/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homofoobiset poliisit poistattelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni niin lähtee tukia nostava luxustukipummieliitti hakemaan etuja muista maista. Työnteko ei näitä saatanoita kiinnosta pätkän vertaa.

Paljastit itsesi... on sulla rankkaa...

Vierailija
10/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku persoonallisuushäiriöinen mt-tapaus kerran ilmoitti että poistattaa suosittuja aloituksia huvikseen ja kiusaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tuota aloitusta voi edes perustella poistettavaksi? Valehtelemalla tietenkin!

Vierailija
12/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni niin lähtee tukia nostava luxustukipummieliitti hakemaan etuja muista maista. Työnteko ei näitä saatanoita kiinnosta pätkän vertaa.

Hae valtuustoon jos asiaan vaikuttaminen rankalla kädellä kiinnostaa 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku persoonallisuushäiriöinen mt-tapaus kerran ilmoitti että poistattaa suosittuja aloituksia huvikseen ja kiusaksi.

No ilmeisesti yksi on jo tullut ketjuun

Vierailija
14/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian asiallista. Pidetään palsta siistinä ja vajaaälyisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa. Sain siinä lopussa veronpalautusasiasta kokeilemisen arvoisen neuvon; ei mitään kieroa, vaan pelkästään byrokraattista.

Ketju oli aiheeseen nähden erittäin siisti. Yllä klo 12.48 kirjoitetun kaltaisia ei näkynyt ollenkaan, vaikka oli sielläkin kymmenkunta ikivanhaa jankutusta. 

Vierailija
16/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin samaa. Sain siinä lopussa veronpalautusasiasta kokeilemisen arvoisen neuvon; ei mitään kieroa, vaan pelkästään byrokraattista.

Ketju oli aiheeseen nähden erittäin siisti. Yllä klo 12.48 kirjoitetun kaltaisia ei näkynyt ollenkaan, vaikka oli sielläkin kymmenkunta ikivanhaa jankutusta. 

En ehtinyt sinne asti 😢 Mikä se neuvo oli? Omat palautukset osuneet aina jaksolle milloin olen töissä, miettinyt sitä että entä jos iskee silloin kun en ole töissä ja tuet on jo haettuna ja tulee takaisinperintää koska "sain tuloja".

Vierailija
17/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin samaa. Sain siinä lopussa veronpalautusasiasta kokeilemisen arvoisen neuvon; ei mitään kieroa, vaan pelkästään byrokraattista.

Ketju oli aiheeseen nähden erittäin siisti. Yllä klo 12.48 kirjoitetun kaltaisia ei näkynyt ollenkaan, vaikka oli sielläkin kymmenkunta ikivanhaa jankutusta. 

En ehtinyt sinne asti 😢 Mikä se neuvo oli? Omat palautukset osuneet aina jaksolle milloin olen töissä, miettinyt sitä että entä jos iskee silloin kun en ole töissä ja tuet on jo haettuna ja tulee takaisinperintää koska "sain tuloja".

Otin kommentista kuvakaappauksen, koska arvelin, ettei ketju ole kovin pitkäikäinen. Esimerkiksi minun viimeinen kommenttini siitä, että veronpalautuksen 50 euron "suojattua" osuutta ei käsittääkseni enää viime syksyn jälkeen ole ollut, päätyi jonoon. Automaatti siis oli jo herkistynyt joillekin sanoille tai sanajonoille, joita ketjun alkupuolella sai käyttää.

Se saamani vastaus:

"Hae toimeentulotukea normaalisti jokainen kuukausi ja kirjaa veronpalautus tuloihin. Kelassa tekevät laskelmat ja vaikka saisit hylkäyksen jollekin kuulle niin aina voit lähettää laskusi Kelaan ja he korjaavat laskelmaa lisäämällä laskusi menoksi."

Tämä vastaus vaikuttaa jonkun asiasta tietävän kirjoittamalta, joten se on hyvä lähtökohta. Jostain syystä minä en edes osaa kysyä tätä asiaa oikeilla sanoilla, joten en ymmärrä Kelan vastauksiakaan. Kiitos vielä neuvojalle. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi