Keittiön viemäri haisee kuin lehmänlannalle ja levittää hajua koko huoneistoon!
mikä olla apu? onko että laitta suola, sooda ja inkivääri ja etikka se sinne viemäriin ja pulpåuttaa ja usein vai odottaa kun talvi tulee ja haju pois?
Kommentit (16)
Kuulostaa siltä, että viemärissänne on alipainetta tai sen tuuletus ei toimi kunnolla, jolloin hajulukko tyhjenee.
Toinen mahdollisuus tietenkin on, että viemäri on tukossa.
Ensin minitussa vaihtoehdossa auttaa, kun pitää hajulukon täynnä, ja toisessa vaihtoehdossa on parasta kutsua joku rassaamaan tukkeutunut viemäri.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että viemärissänne on alipainetta tai sen tuuletus ei toimi kunnolla, jolloin hajulukko tyhjenee.
Toinen mahdollisuus tietenkin on, että viemäri on tukossa.
Ensin minitussa vaihtoehdossa auttaa, kun pitää hajulukon täynnä, ja toisessa vaihtoehdossa on parasta kutsua joku rassaamaan tukkeutunut viemäri.
entä jos se sulaa sinne vähitellen kun laittaa aineita sekaan ja odottaa kuukauden?
Vierailija kirjoitti:
Irroita hajulukkoihin ja puhdista ja laita takaisin paikalleen. Jos et osaa kutsu putkiasentaja tai taloyhtiön korjaushenkilö paikalle, jos asut taloyhtiössä.
Nykyään ei enää itse saa irrotella hajulukkoa, paitsi jos asuu omakotitalossa
Yrjöttää kuinka epäsiistejä ja saamattomia ihmiset ovat.
Joko hajulukko on tyhjä (siellä pitää olla vettä tai muuten se alkaa haisemaan) tai sitten se on täynnä jotain ruuantähteitä, jotka mätänevät siellä
Hajulukko on nykyisin muovia ja siellä on pätkä putkeä, jota ei pysty käytännössä pesemään.
Muutama kymmenen vuotta vanha pesemätön putkenpätkä on imenyt itseensä jo niin topakat hajut, että vain vaihto auttaa. Uusi maksaa jonkun kympin.
mutta en ole varma onko hajuviemäristä vai onko se jääkaapin alta jos sinne on kaatunut maitoa tai muuta lietettä? en jaksa nostaa jääkaappia ja pakastinta, otan siis oluen
Vierailija kirjoitti:
Yrjöttää kuinka epäsiistejä ja saamattomia ihmiset ovat.
Jep! Kenelle tulee mieleen vaihtoehtona ODOTTAA talveen!!
Mikä estää puhdistamasta sitä? Ostat putkireiskaa kaupasta, luet ohjeet pullon kyljestä ja toimit ohjeen mukaan. Jos ei kerralla puhdistunut niin uusit homman. Helppoa. Ostat pullon, luet ohjeet, kaadat viemärinpuhdistusainetta viemäriin/viemäreihin, odotat määrätyn ajan, huuhtelet kuumalla vedellä viemärit.
jospa naapurin mummo on jo kuollut ja haju tulee viemärin kautta kotiini?
Vierailija kirjoitti:
Irroita hajulukkoihin ja puhdista ja laita takaisin paikalleen. Jos et osaa kutsu putkiasentaja tai taloyhtiön korjaushenkilö paikalle, jos asut taloyhtiössä.
Ihan sama ostaisitko vai et.
https://www.kiinteistolehti.fi
Jatkossa taloyhtiö puhdistaa hajulukkosi
26.2.2019 — Taloyhtiön kunnossapitovastuisiin on tullut muutoksia. Ilmanvaihdon suodattimet ja pesualtaiden hajulukko ovat nykyisin yhtiön vastuulla.
Niin ja jatkossa et sitten enää huuhdo sinne ruuantähteitä. Ruuantähteet kuuluu roskikseen, ei hajulukkoon
Itse sain aika monta kertaa laittaa putkenavaajaa ja klooria ennen kuin alkoi auttaa. Joku kökkö sinne putkiin oli jäänyt, minkä takia allas tyhjeni hitaasti ja viemäri haisi.
Kloorissa ja putkenavaajassa ja muissakin aineissa pitää muistaa pitää kunnon väli eri aineitten välissä, ettei aineita laita peräjälkeen sinne viemäriin, koska eri aineitten sekoittuminen kehittää vaarallisia myrkkykaasuja. Itse huuhdon vähintään pari altaallista vettä perään, kun käytän jotain ainetta ja pidän ainakin vuorokauden paussin ennen seuraavaa ainetta.
Se on sun oma perärööri joka haisee. Käy suihkussa!
Vierailija kirjoitti:
jospa naapurin mummo on jo kuollut ja haju tulee viemärin kautta kotiini?
Aikamoinen yllätys omaisille kun mumman ruho löytyy AP:n hajulukosta.
Irroita hajulukkoihin ja puhdista ja laita takaisin paikalleen. Jos et osaa kutsu putkiasentaja tai taloyhtiön korjaushenkilö paikalle, jos asut taloyhtiössä.