Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette sijoitelleet viherkasvit asunnossanne?

Vierailija
26.06.2026 |

Meillä kasvit on talvella ikkunan edessä ja hyväkin niin, koska näkösuoja on ihan tervetullutta. Jos joku sattuu kyttäämään. Mutta kesällä näkösuojaa ei tarvita ja sitä haluaisi itse nähdä enemmän ulos. Tuntuu vaan ilkeältä siirtää hyvin voivat kasvit kauemmas ikkunasta 😄 

Vaikka meillä onkin tuvassa ikkunat kolmeen suuntaan ja makkarissakin kahteen, ja pienet huoneet.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa viihtyvät kasvit ovat pohjoisikkunoiden lähellä, paahdetta kestävät eteläikkunalla ja muut kasvit itä- ja länsi-ikkunoiden lähellä. 

Vierailija
2/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitin vihervassut leirille...

Hehhehhee.

Mulla on mahdollisimman paljon ikkunalaudaudoilla ja katosta amppeleissa.

Sit oon rakentanut hyllyjä, joissa ledit. Kasvaa niissä talven yli ne, jotka ei ikkunoille mahdu. Oon myös hommannut ruukkuun istutettavia semmosia sienen muotoisia LED valaisimia et saa vaikka sängyn viereen ja lukuvalon samalla, sais pimeämpäänkin kun semmosen laittaa mutta parhaitenhan ne voi luonnon valossa.

Nyt viidakko siirretty parvekkeelle siltä osin, mitä mahtuu, edelleen jäi ikkunalaudalle joitain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta eri tekijästä. Harva kasvi pitää suorasta auringonvalosta, mutta moni ei myöskään kestä liian pientä valaistusta. Jos on valoisa ja valoa tulee optimaalisesti useasta suunnasta, niin ei varmaan tarvitse sijoittaa ihan ikkunan eteen. Vähäisessä valossa kasvit kasvavat yleensä hitaammin ja tarvitsevat myöskin vähemmän kastelua. 

Vierailija
4/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raollaan olevan oven päälle siten, että putoaa päähän, kun oven avaa!

Vierailija
5/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltassa majailevat.

Vierailija
6/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain viherkasveja voi siirtää kesäksi terassille/parvekkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen teline, joka kiinnitetään niihin ikkunankarmeissa oleviin reikiin. Eli on tavallaan ikkunalaudan lisäksi myös pystysuora "ikkunalauta". Asuntoni on pimeähkö eikä kasvit viihdy kovin kaukana ikkunasta.

Vierailija
8/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain viherkasveja voi siirtää kesäksi terassille/parvekkeelle.

Itse en vie koskaan. Niin kauan olen taistellut ripsiäisiä ja harsosääskiä vastaan, ja nyt vihdoin voiton puolella, niin en ota riskiä 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teltassa majailevat.

Tännekin eksynyt urpo😑

Vierailija
10/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunalla, vaikka on etelä ikkuna, ei paista suoraan. Huonekuusi muutti ulos kesäksi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvit pois sisältä. Multa pilaa sisäilmaa.

Vierailija
12/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kasvit pois sisältä. Multa pilaa sisäilmaa.

Höplöp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme viherkasvia. Nappisaniainen, nimeltään Ritva, viihtyy läntisellä ikkunalla, Rahapuu nököttää idän puolella ja saunakamarissa on ikkunalla kolme pientä kaktusta.  Enempää ei vielä ole mutta haaveissa on iso kukkapöytä, täynnä vaikka mitä!

Vierailija
14/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakeittiön eteläikkunalla on ikkunalaudalla neulavehka, rosepippuri ja hopeapeikonlehti, ikkunahyllyillä 5 orkideaa, kukkapylväiden päällä peikonlehti thai ja huonekuusi, amppeleissa herttalyhty ja juoru, sekä ikkunan edessä olevan arkun päällä toinen thai ja amatsoninlilja.

Idän ikkunalla laudalla 3 posliinikukkaa, köynnösvehka ja herttaflamingokukka, amppeleissa aarnipeikonlehtu ja hopeaköynnös, ja jakkaroilla tyyria ja variegata peikonlehti. 

Pohjoisikkunalla on ikkunalaudalla huonekuusi ja amppelissa kultaköynnös/köynnösvehkamix. 

Lisäksi seinähyllyillä 2 anopinkieltä, seinäamppelissa herttaköynnösvehka ja lipastojen päällä tuonenkielo ja palmuvehka.

 

Kamarin puolella ei ole kuin lännen puolella, ikkunan edessä jakkaralla iso peikonlehti ja amppelissa kaksi eri väristä juorua.

Kuistilla on menninkäisenlehti.

 

Nyt on aika sopivasti kasveja 😊 Useasta peikonlehdestä olen luopunut muutaman kuukauden aikana, samoin yksi menninkäisenlehti ja pieni tyyria lähtivät uuteen kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kasvit pois sisältä. Multa pilaa sisäilmaa.

Kasvini ovat vesiviljelyssä. Ei ongelmaa.

Vierailija
16/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläikkunalla on normaalisti mun kasvit. Paahdepäivinä siirrän niitä sisemmälle huoneeseen päin. Säätelen valon  määrää myös sälekaihtimen avulla.

Ne jotka eivät siedä suoraa valoa kesäisin, vien parvekkeen varjoisaan nurkkaan. Mutta talvella eteläikkuna on hyvä.

Vierailija
17/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole sananvaltaa rehujen sijoitteluun, mutta rauhanmiehenä annan akkojen, vaimon, anopin sekä Sirkan sijoitella sisäviidakon kulkuani estämään, varottavaksikin.

Vierailija
18/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain viherkasveja voi siirtää kesäksi terassille/parvekkeelle.

Itse en vie koskaan. Niin kauan olen taistellut ripsiäisiä ja harsosääskiä vastaan, ja nyt vihdoin voiton puolella, niin en ota riskiä 😄

Vähintään muurahaisia tulee täälläkin. Eli sisäkasvit ja ulkokasvit on erikseen.

Vierailija
19/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa Sunliten purkkiin tökättävä kukkavalo/valoja, laadukkaita ja kivan näköisiä 🙂 Ihan parhaita. Vaatii pistokkeen, johto taisi olla yht. 3 metriä pitkä. Mulla on esim. aivan ihana pinkkisävyinen laikkuvehka pimeässä paikassa tuon alla ja kukoistanut jo 4 vuotta upeasti. 

Vierailija
20/20 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatehuoneeseen mahtuvat hyvin ledilamppujen alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan