Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiekunta

Vierailija
25.06.2026 |

3 asuntoa 1 km etäisyydellä maantiestä. Kymmenkunta maanomistajaa tien varrella. Miten mielestäsi pitäisi jakaa kustannukset tien kunnossapidosta, poislukien aurauskulut, jotka talojen asukkaat maksavat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiköiden mukaan tiemaksu määräytyy, joka on epäreilu autottomalle.

Vierailija
2/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsevatko maanomistajat sitä tietä? Käyttävätkö he sitä tietä lainkaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsevatko maanomistajat sitä tietä? Käyttävätkö he sitä tietä lainkaan? 

Tarvetta on vaihtelevasti, pari pellon viljelijää ja loput on metsäpalstoja. Suurin tarve on asukkailla.

Vierailija
4/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko asfaltti vai onko 35 € vuosimaksu sinulle liikaa?

Vierailija
5/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne maanomistajat ovat tien varrella? Odottavatko he kenties jotain/jotakuta?

Vierailija
6/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko asfaltti vai onko 35 € vuosimaksu sinulle liikaa?

Hiekka-sorapäällyste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieyksiköiden mukaan menee maksut. Ihan sama menetkö siitä kerran päivässä vai kerran vuodessa. 

Vierailija
8/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

maan omistajat varmasti tehneet tie ja sitä hoitaneet. VOI VOI NYT JOUDUT ITSE SIITÄ MAKSAMAAN. meillä oli tilanne kun meidän maiden läpi meni mökkiläisten tie jonka n hoidimme auraukset ja sorastukset. silti valittivat uhosivat tiekunnalla käskin soittamaan kuntaan  joka laski tiemaksut olivat aivan pöyristyneitä kun heille tulikin 60eV minulle 38e/v  nyt loppui talkoo auraus ja sorastus. tua 60e/v ei riitä tien hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maan omistajat varmasti tehneet tie ja sitä hoitaneet. VOI VOI NYT JOUDUT ITSE SIITÄ MAKSAMAAN. meillä oli tilanne kun meidän maiden läpi meni mökkiläisten tie jonka n hoidimme auraukset ja sorastukset. silti valittivat uhosivat tiekunnalla käskin soittamaan kuntaan  joka laski tiemaksut olivat aivan pöyristyneitä kun heille tulikin 60eV minulle 38e/v  nyt loppui talkoo auraus ja sorastus. tua 60e/v ei riitä tien hoitoon.

Tien on rakentanut yksi asukas ja tietä ei ole sen jälkeen kunnostettu. Tiekuntaa ei ole alkujaan tehty, vaan on nyt ajankohtainen. 

Vierailija
10/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up